Jag fortsätter uppdatera om min inköp:
Fick brev i Måndags från Transportstyrelsen, min fru skyndade sig att öppna brevet före mig och så ändrades hennes ansiktsuttryck. Jag fick läsa brevet och där står det att jag måste komplettera ansökan.
Problemet är att handlingarna som jag fick från Tyskland så står det "Verbindliche Bestellung" och Transportstyrelsen hävdar att " Insänd handling är endast ett bevis om beställning av fordonet och är alltså ingen godkänd köpehandling". Jag som har aldrig läst Tyska blir så klart lite förvirad iom på pappret som skickades in hittar man uppgifter om köparen, säljaren, bilens VIN och priset. Men det är fel titel som står högst upp.
Jag kontaktar igen handlaren som skickar brev där det står: "Unsere
Verbindliche Bestellung ist rechtlich gleich einem
Kaufvertrag", nu börjar jag få huvudvärk iom mina Tyska kunskaper grundar sig på Tyska filmer från 70-talet och bör inte användas i närheten av kvinnlig sällskap.
Ringer igen den vänlige handlaren och förklarar att den Svenska myndigheten nöjer sig inte med det svaret. En dag senare så får jag nytt mail från Tyskland och brev på sex sidor där man bland annat kopierat utdrag från bilhandlarens bokföring som visar att bilen är betald av mig.
Nu har jag skickat in kompleteringen och väntar på svar, igen

.....