Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Plats för diskussion och tips om tv-serier och filmer med anknytning till survivalism. Även exempelvis böcker, spel och musik.

OBS: Posta inte länkar som kan vara tveksamma ur upphovsrättsligt perspektiv.



Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: DJ Molles - The Remaining
InläggPostat: lör 30 jan 2016, 03:35 
Offline
Var i hela friden är stormköket?

Blev medlem: fre 22 jan 2016, 22:06
Inlägg: 46
Bild


Citera:
In a steel-and-lead-encased bunker 40 feet below the basement level of his house, Captain Lee Harden of the United States Army waits. On the surface, a plague ravages the planet, infecting over 90% of the populace. The bacterium burrows through the brain, destroying all signs of humanity and leaving behind little more than base, prehistoric instincts. The infected turn into hyper-aggressive predators, with an insatiable desire to kill and feed. Some day soon, Captain Harden will have to open the hatch to his bunker, and step out into this new wasteland, to complete his very simple mission: Subvenire Refectus.


Denna serie är absolut fantastisk. Kortfattat så handlar det om Lee Harden och hans uppdrag / historia och den är inget annat än helt suveränt beskriven.

Det mest fantastiska här är realismen. Det är inga 5 meters tre-ögda monster med svävande vapen och skräp, utan mänskligheten och effekten utav viruset. Vapen, skador, överlevnadskoncepten, paniken och desperationen och allt inom denna apokalyptiska händelse känns oerhört realistiskt. Det är väldigt intressanta karaktärer i böckerna och ingen av dem har hittills ( är snart igenom bok 5 ) känts oresonlig eller överdriven.

Jag har normalt sett svårt att läsa då jag helt enkelt börjar fantisera för snabbt och lätt tappar bort mig. Här är man som en fluga på en koskit bokstavligen och det är svårt att sluta läsa ist.
Denna serie måste jag rekommendera starkast möjligast. Finns att köpa i Sverige så man behöver inte importera något själv.

Ge den en chans, iaf bok ett. Jag vågar påstå att ni lär fastna, och man tänker snabbt väldigt breddat inom sin prepping kan jag lova.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: DJ Molles - The Remaining
InläggPostat: lör 30 jan 2016, 11:33 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: tis 14 jun 2011, 10:48
Inlägg: 40
Var finns den att köpa?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: DJ Molles - The Remaining
InläggPostat: lör 30 jan 2016, 12:04 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
Har inte sett dem här i Sverige själv, men jag har läst samtliga och då genom Amazons Kindle (fast jag läser oftast via Kindleappen i min mobil eller dator):

http://www.amazon.com/gp/entity/D.J.-Molles/B007QPRLYA?ref_=sr_tc_2_0&qid=1454147920&sr=1-2-ent&pldnSite=1

För er som inte använder Kindle så kan jag starkt rekommendera det och utbudet av apokalyptisk skönlitteratur och prepperlitteratur på Amazon är i stort sett outtömligt.

Fastnade för D.J. Molles på grund av författarens förmåga att beskriva händelserna och känslorna, men egentligen är jag inte så förtjust i dessa berättelser där ett virus omvandlar människor till köttätande monster som springer runt nakna och hungriga och tuggar i sig de som inte smittats. D.J. Molles zombies (om det ursäktas att jag kallar dem så) är dock annorlunda och det gör det mer trovärdigt och intressant (annars brukar jag blixtsnabbt ruttna på zombieberättelser).

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: DJ Molles - The Remaining
InläggPostat: lör 30 jan 2016, 16:05 
Offline
Var i hela friden är stormköket?

Blev medlem: fre 22 jan 2016, 22:06
Inlägg: 46
Jag beställde mina via http://www.bookshop.se/
Den butiken ligger i Uppsala. Snabbt, enkelt och prisvärt.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: DJ Molles - The Remaining
InläggPostat: lör 30 jan 2016, 17:11 
Offline
Konservprovsmakare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 18 aug 2014, 12:46
Inlägg: 60
Har inte läst den men den verkar intressant.
Finns även här http://www.bokus.com/bok/9780316404150/the-remaining/


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: DJ Molles - The Remaining
InläggPostat: lör 30 jan 2016, 19:50 
Ljudböckerna alla sex finns även i en vik nära dig.
Tack för tipset. Perfekt lyssning under tråkiga bilfärder. Ligger nu färdigt på en USB sticka


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: DJ Molles - The Remaining
InläggPostat: lör 06 feb 2016, 20:50 
Morgonkaffe skrev:
Jag har normalt sett svårt att läsa då jag helt enkelt börjar fantisera för snabbt och lätt tappar bort mig. Här är man som en fluga på en koskit bokstavligen och det är svårt att sluta läsa ist.
Denna serie måste jag rekommendera starkast möjligast. Finns att köpa i Sverige så man behöver inte importera något själv.

Ge den en chans, iaf bok ett. Jag vågar påstå att ni lär fastna, och man tänker snabbt väldigt breddat inom sin prepping kan jag lova.


Efter att nu ha läst del ett tvingas jag tyvärr instämma i ovanstående.
"Tyvärr" därför att det tar tid som kanske skulle behövas ägnas åt annat nu när det är fem böcker till som bara måste läsas snarast :smack:


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: DJ Molles - The Remaining
InläggPostat: mån 08 feb 2016, 00:35 
Offline
Var i hela friden är stormköket?

Blev medlem: fre 22 jan 2016, 22:06
Inlägg: 46
Exodus skrev:
Morgonkaffe skrev:
Jag har normalt sett svårt att läsa då jag helt enkelt börjar fantisera för snabbt och lätt tappar bort mig. Här är man som en fluga på en koskit bokstavligen och det är svårt att sluta läsa ist.
Denna serie måste jag rekommendera starkast möjligast. Finns att köpa i Sverige så man behöver inte importera något själv.

Ge den en chans, iaf bok ett. Jag vågar påstå att ni lär fastna, och man tänker snabbt väldigt breddat inom sin prepping kan jag lova.


Efter att nu ha läst del ett tvingas jag tyvärr instämma i ovanstående.
"Tyvärr" därför att det tar tid som kanske skulle behövas ägnas åt annat nu när det är fem böcker till som bara måste läsas snarast :smack:


Jag lovar dig, bok två gör det INTE lättare. Jag är klar nu med bok 5 och mina nagelband börjar nu på axeln!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: DJ Molles - The Remaining
InläggPostat: mån 22 feb 2016, 15:16 
Offline
Konservöppnaren är min käraste ägodel.
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 20 mar 2014, 23:01
Inlägg: 211
Jaha, jag lyssnade på första boken i helgen.
Väldigt bra bok på bra och lättförståelig engelska! tack för tipset


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet