Swedish Survivalist

Forum för svenskar med survivalistintresse

Ny tråd Svara på tråd  [ 254 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Dokumentär-tråden för Survivalister...
InläggPostat: ons 19 okt 2011, 21:19 
En fullastad bandvagn is the shit

Underlevaren skrev:
Ulv i fårakläder skrev:
Men jag har lite svårt att se hur hon kan vara sjukskriven då hon har mindre problem att röra sig och mindre behov av medicinering än vad jag har.

Ja endel har bra kontakt med läkare och försäkringskassa :).

Det finns ju andra sjukdomar också med andra symptom som kanske inte syns på några minuter framför kameran.

Det har funnits många domedagsprofeter men få domedagar ;)

InläggPostat: ons 19 okt 2011, 22:32 
Omega man
Användarvisningsbild

qazwsxedcrf skrev:
Underlevaren skrev:
Ulv i fårakläder skrev:
Men jag har lite svårt att se hur hon kan vara sjukskriven då hon har mindre problem att röra sig och mindre behov av medicinering än vad jag har.

Ja endel har bra kontakt med läkare och försäkringskassa :).

Det finns ju andra sjukdomar också med andra symptom som kanske inte syns på några minuter framför kameran.

Visst finns det det. Men vad jag vill säga är att jag skulle vara glad om jag kunde röra mig så där och gå så långt och färdas med färja ens en gång i halvåret :-)

无法无天 Tankar om samhällets misslyckande har alltid funnits.

InläggPostat: lör 29 okt 2011, 13:31 
Finns staden kvar?
Användarvisningsbild

Eftersom vi har haft något av en Zombie-våg av trådar här på forat så är ju den här dokumentären given...

The Truth Behind the Zombies

Bild

Zombies: The Truth explores the origin of zombies, their religious roots and whether mutated virus strains could cause devastation of zombie proportions. With commentary from zombie enthusiasts and cult experts, virologists and mathematical epidemiologists, this unique show separates the truths from the fiction that surrounds one of popular cultures most tangible monsters.

By the end of this programme you’ll know how to survive a real-life zombie attack!

[Edit] Går att se online, "The Truth Behind the Zombies 2010". Verkar struligt med codec så varning utfärdas.
Annars så kan ni smutta på trailern här http://www.youtube.com/watch?v=r1TEDs2ds5M

Senast redigerad av Friedrich_Von tor 17 nov 2011, 07:34, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik: Dick Proenneke dokumentär - Alone in the wilderness -
InläggPostat: tor 03 nov 2011, 04:44 
Jag har en ficklampa. Tror jag ...
Användarvisningsbild

Kortfattat så handlar det om Dick Proenneke som vid 50 års åldern lämnar sitt industri jobb och bygger sig en egen stuga vid en sjö långt ut i vildmarken.
Han tillverkar allt själv och lever sedan där i 30 år.
Han hade ett stort intresse för film och hade med sig kameror som han dokumenterar sitt liv med.
Hans bildmaterial finns sammanfattat i tre dokumentärer.

1. Alone in the Wilderness
2. Alaska Silence & Solitude
3. The Frozen North

Jag har sett alla tre filmerna och kan inte säga annat än att det är bland det bästa jag någonsin har sett!

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=iYJKd0rkKss

Lite mer information om Proenneke: http://alfin2100.blogspot.com/2007/01/p ... chard.html

Alla tre filmerna finns att köpa ganska billigt på amazon.com
Jag vet inte om det är okej att länka till torrents så ni får leta fram torrenten själv på tex demonoid.me själva om ni inte har råd att köpa filmerna. ;)

Inläggsrubrik: Re: Dick Proenneke dokumentär - Alone in the wilderness -
InläggPostat: tor 03 nov 2011, 07:35 
Är varmvattnet slut?
Användarvisningsbild

Jaså, det finns 3 filmer.
Jag har bara sett den första och den är tillräckligt imponerande.

Nu måste jag ju leta rätt på de andra 2, tack för tipset!

Inläggsrubrik: Re: Dick Proenneke dokumentär - Alone in the wilderness -
InläggPostat: tor 03 nov 2011, 12:13 
Omega man
Användarvisningsbild

Alla finns i bra kvalitet på

tube+

Finns även med i andra trådar, även fast de kanske var värda en egen :D

Ser att en moderator har varit här och klippt in denna i tråden för dokumentärer nu.

无法无天 Tankar om samhällets misslyckande har alltid funnits.

InläggPostat: ons 16 nov 2011, 12:01 
Jag har en ficklampa. Tror jag ...
Användarvisningsbild

Zombies tycks vara på modet nu :) Hittade denna idag History Channel - Zombies, A Living History.

En trailer finns på http://www.youtube.com/watch?v=IfkO3bj1xik och man kan även hitta hela programmet där, dock uppdelat i 6 delar.

InläggPostat: ons 16 nov 2011, 17:14 
Simo Häyhä
Användarvisningsbild

Friedrich_Von skrev:

Går att se online, http://veehd.com sök på "The Truth Behind the Zombies 2010"

Enligt google verkar veehd.com:s codec-c innehålla skräp och virus, hur tittar du på filmen utan det?

InläggPostat: ons 16 nov 2011, 18:56 
Finns staden kvar?
Användarvisningsbild

Jag har ett mega-multi codec pack installerat på datorn, hade inte problem att se filmen...

InläggPostat: ons 16 nov 2011, 19:09 
Finns staden kvar?
Användarvisningsbild

Civilisationens kris

Bild

Finns det ett samband mellan kriserna som skakar världen? Beror klimatförändringarna, finanskrisen och militarismen på ett globalt systemfel? Brittiske säkerhetsforskaren Nafeez Mosaddeq Ahmed menar att den enda möjligheten att hitta lösningar är att se sambanden mellan kriserna som hotar vår civilisation

Tipstack till Cornucopia?

InläggPostat: mån 12 dec 2011, 23:03 
Finns staden kvar?
Användarvisningsbild

Bild

History Channel Modern Marvels Doomsday Tech 1.

Doomsday threats range from very real (nuclear arsenals) to controversial (global warming) to futuristic (nanotechnology, cyborgs, and robots). Despite the Cold War's end, we live under the shadow of nuclear weapons, arms races, and accidental launches. Next, we stir up a hotter topic--the connection between global warming and fossil fuels--and ask if they're cooking up a sudden, new Ice Age. And we examine 21st-century technologies that typify the dual-edged sword of Doomsday Tech with massive potential for both creation and destruction--nanotechnology (engineering on a tiny scale), robotics, and cybernetics. We witness amazing applications in the works, wonder at the limitless promise, and hear warnings of a possible nano-doomsday, with tiny, out-of-control machines devouring everything around them.

Sök på Youtube; Modern Marvels S10E60 Doomsday Tech 1

History Channel Modern Marvels More Doomsday Tech

From world-smashing asteroids to cyber-terrorism, this installment of Modern Marvels ponders the many ways that mankind could be wiped off the face of the Earth. How much destruction would it really take to destroy human society? Track potentially deadly asteroids through space with experts from the Near Earth Asteroid Tracking (NEAT) team to see how scientists are preparing to destroy space rocks that could pose a threat to our planet, see how virulent agents like smallpox and plague could be used for bioterrorism, and hear a cyber-security expert talk openly about the vulnerability of our nation's computers to cyberterrorism. Last, filmmakers ponder whether the consumption of genetically engineered crops could be paving the way to a world filled with genetically selected humans.

Sök på Youtube; Modern Marvels S10E61 More Doomsday Tech

InläggPostat: fre 16 dec 2011, 00:30 
Börjar få trångt i skafferiet

Ska precis se thrive
Citera:
THRIVE is an unconventional documentary that lifts the veil on what's REALLY going on in our world by following the money upstream -- uncovering the global consolidation of power in nearly every aspect of our lives. Weaving together breakthroughs in science, consciousness and activism, THRIVE offers real solutions, empowering us with unprecedented and bold strategies for reclaiming our lives and our future.

http://www.youtube.com/watch?v=OibqdwHyZxk
http://www.thrivemovement.com/

InläggPostat: lör 17 dec 2011, 10:56 
Simo Häyhä
Användarvisningsbild

Bengt skrev:
Ska precis se thrive
Citera:
THRIVE is an unconventional documentary that lifts the veil on what's REALLY going on in our world by following the money upstream -- uncovering the global consolidation of power in nearly every aspect of our lives. Weaving together breakthroughs in science, consciousness and activism, THRIVE offers real solutions, empowering us with unprecedented and bold strategies for reclaiming our lives and our future.

Jag tycker att det är lite udda att en film som skall visa kapitalismens absoluta girighet är så duktiga på att ta betalt för att visa "sanningen"

InläggPostat: lör 17 dec 2011, 15:47 
Kapten Nemo
Användarvisningsbild

Bengt skrev:
Ska precis se thrive
Citera:

Bengt, vad tyckte du om filmen, är den överhuvudtaget värd att ladd- ehe, jag menar köpa?

Att döma av kommentarerna på Youtubetrailern du länkade till så låter det som att den är ren dynga, men jag ska inte uttala mig då jag inte sett den. Trailern bjöd dock på både science fiction och komedi, så det borde åtminstone finnas ett visst underhållningsvärde i det hela.

InläggPostat: sön 18 dec 2011, 12:41 
Finns staden kvar?
Användarvisningsbild

National Geographic - Six Degrees Could Change The World

Bild

This thought-provoking film tackles in startling detail the alarming changes that may face us all.

As the volume of greenhouse gases increases yearly, scientists are warning that the global average temperature could increase by as much as 6 degrees Celsius over the next century, which would cause our world to change radically. This documentary joins British author Mark Lynas and climate experts as they take a look at what effect each rise of 1ºC could have on the world.

Sök på Youtube; Six Degrees Could Change The World 1/4

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 254 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Nästa