Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ekonomiskt sammabrott - Investerare börjar fly fältet
InläggPostat: tor 15 okt 2015, 18:02 
Offline
When your mind say impossible, possible still has a lot left
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 24 jul 2014, 14:49
Inlägg: 3199
Ort: Mälardalen
Det är så klart så att alla av de utländska investerarna enbart är SD anhängare eller på annat sätt bara försöker jävlas med svetsarn och hon bottenfärgsdoktorn som styr landet samt så klart är rasister men det kan ju ändå ha påverkan.

Cornucopia redogör:
http://cornucopia.cornubot.se/2015/10/m ... ronen.html

_________________
Mindset of a winner: "The desire to win is important, but the will to prepare is vital."


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ekonomiskt sammabrott - Investerare börjar fly fältet
InläggPostat: tor 15 okt 2015, 18:22 
Jag har sedan länge tröttnat på Cornus tjat då han så envist hävdar att
alla som på något sätt håller med SD har inte förmåga att tänka nyanserat.

Äuhhm..host, kom från rätt r..

Ja det är klart att han kan pricka rätt denna gången, det ser rätt mörkt ut för Sverige.
Även en blind höna :notme:


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ekonomiskt sammabrott - Investerare börjar fly fältet
InläggPostat: tor 15 okt 2015, 18:43 
Offline
Skärmskyddsmäklare
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 04 feb 2014, 11:28
Inlägg: 303
Cornu är en del av etablissemanget som är inbjuden till mässor och annat. Skulle han hålla på SD skulle han vara non-grata. Så på det sättet är han inte objektiv. Hans blogg var klart bättre innan han blev känd. Numera repostar han om mycket information också.

Sen måste det väl inte bli end of the world bara för att börsen vill korrigera.

_________________
/DP


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ekonomiskt sammabrott - Investerare börjar fly fältet
InläggPostat: sön 01 nov 2015, 22:14 
Offline
Konservöppnaren är min käraste ägodel.

Blev medlem: sön 05 dec 2010, 21:22
Inlägg: 222
Ort: Sthlm
DirtyPrepper skrev:
Sen måste det väl inte bli end of the world bara för att börsen vill korrigera.


Fast nu var det ju inte alls börsen som inlägget handlade om, utan att utländska investerare som hittills gillat Sverige eftersom det bedrivits en ansvarsfull ekonomisk politik nu börjar dra öronen åt sig och flyttar sina pengar någon annanstans. Investerare är smarta människor som håller koll på nyckeltal och vad som händer i de länder där de placerar sina pengar. Att ta in hundratusentals låg- eller outbildade improduktiva människor från helt främmande kulturer i ett litet land utan några möjligheter att få mer än en liten del av dessa i arbete är ett bombsäkert recept för att på sikt knäcka ekonomin i det landet.

Så gott som samtliga S/MP-politiker på riksplanet är ju kompletta idioter som omedelbart borde hindras från att ha något som helst inflytande över någonting. Detta, det totalt oansvariga ledarskapet, betyder i sin tur att Sveriges kreditvärdighet kommer att sjunka så att det blir allt dyrare för staten att framöver låna upp de hundratals miljarder som massimmigrationen kommer att kosta, samtidigt som internationella institutionella placerare drar sig ur Sverige eftersom de förstår varthän det barkar.

Jag tänker varje dag på var jag ska fly när Sverige blir obeboeligt. Räknar med att vi har som mest tio år kvar tills dess. Går naturligtvis inte att sätta ett exakt datum för när allt tippar över, försämringarna kommer ju smygande gradvis. Men jag kommer i alla fall inte att kunna vänja mig tillräckligt mycket för att stå ut med att leva i det framtida Sverige. :cry:

_________________
Living a thrifty and frugal lifestyle is truly simple: Use it up. Wear it out. Make it do. Do without. Waste not.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ekonomiskt sammabrott - Investerare börjar fly fältet
InläggPostat: sön 01 nov 2015, 22:40 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 maj 2012, 14:22
Inlägg: 4170
Är inte det här en såndär självreglerande mekanism? Vi får det sämre när nån annan får det bättre, och när dom har det tillräckligt bra så får vi dom jobb som dom inte vill göra för mindre?
Vi i Sverige har länge åkt snålskjuts på den industriella kapacitet vi behöll efter att ha stått utanför två världskrig och sluppit ta ansvar för global säkerhetspolitik på mycket länge. Nu vill andra länder vara med i toppen, och vi får det sämre. Det har inget med vare sig svetsarn eller miljöpartiet att göra. En global utjämning sker, och vi kommer att vara på the loosing end.
Folk verkar tro att vi för alltid ska kunna ta mer betalt än alla andra, och sen må gott i överflöd.
Vi har tappat i princip all tillverkningsindustri, och stora delar av vårt kunnande ligger i nischade branscher som musik och data. Tro fan att vi inte bereder jobb åt folk som tillverkar kretskort och tyg.
Att man sen väljer den ena eller andra ekonomiska politiken tror jag har relativt lite att göra med slutresultatet, -vi kommer att få det sämre, och andra kommer att komma ikapp.
Förutsatt att jorden inte kollapsar under trycket av utvecklingen så kommer det att fortsätta så...den ena går fram och andra bakåt, tills det går åt andra hållet.

Sen uppfattar jag inte läget som att misstroendet mot svensk politik främst handlar om SD, utan mycket mer hur resten av partierna vägrar ta ansvar i den kris som seglar upp. Nä då ska Annie Lööf och Ebba BT stå och gnäbbas om vem som ska vara alliansens valkyria nr 1. och varken moderater eller andra tar upp nån tanke om att samarbeta om landet Sverige. Samtldigt som S står med MP och V som nån sorts ovilliga danspartners... Jävla lekstuga om du frågar mig. Dom har glömt att landet består av ett folk, -ett folk som kräver att man tar ansvar på ett kollektivt sätt inför det som dom valts att förvalta. -Nä, då ska det istället bli nån sorts partikamp i varenda fråga, där man sätter det egna skinnet före landets väl.
DET tror jag att yttre investerare ser, och drar sina slutsatser utifrån.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ekonomiskt sammabrott - Investerare börjar fly fältet
InläggPostat: mån 02 nov 2015, 01:42 
Nu är det väl skillnad på om vi relativt får det sämre för att andra får det bättre eller om vi får det sämre för att
vi vind för våg skänker bort dom tillgångar vi byggt upp inom landet under generationer?
Är det inte grunden i survivalism att säkra en framtid för dom egna med dom tillgångar och kunskaper man har.
Liknelsen vore att bygga ett fint matlager och sen lämna det öppet och annonsera och skylta om var det finns gratis att hämta


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ekonomiskt sammabrott - Investerare börjar fly fältet
InläggPostat: mån 02 nov 2015, 01:49 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 maj 2012, 14:22
Inlägg: 4170
Citera:
Liknelsen vore att bygga ett fint matlager och sen lämna det öppet och annonsera och skylta om var det finns gratis att hämta


Det funkar ju inte så... ett land sitter ju inte på en kista med guld och vete. Det som definierar ett lands finansiella status handlar om minutprestation och aktiekurser, kombinerat med investerares vilja att lägga pengar på verksamhet i det landet.
Finns varan att köpa nån annanstans och billigare, då blir vi utan affärer. Med andra ord behöver ingen komma hit för att äta upp vårt lager, vi blir utan därför att andra äter på andra restauranger nu.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ekonomiskt sammabrott - Investerare börjar fly fältet
InläggPostat: mån 02 nov 2015, 02:05 
Jag kan förstå att det kan bli en utjämning mellan fattiga och rika länder men det är något annat och inte som nu
där vi dragit proppen ur badkaret och inte verkar förstå varför det blir kallt när vattnet försvinner
Du borde väl inse att om vi tar på oss kostnader vi inte har en chans att klara så sänder det oss rakt ner i diket.
Nej vi har ingen guldkista, absolut inte. Men att låtas ha en kista och ge bort guld man inte ens har är ännu värre.
Självklart vill ingen investera i en sådan bananrepublik


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ekonomiskt sammabrott - Investerare börjar fly fältet
InläggPostat: mån 02 nov 2015, 22:30 
Offline
Skärmskyddsmäklare
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 04 feb 2014, 11:28
Inlägg: 303
Jamson skrev:
DirtyPrepper skrev:
Sen måste det väl inte bli end of the world bara för att börsen vill korrigera.


Fast nu var det ju inte alls börsen som inlägget handlade om, utan att utländska investerare som hittills gillat Sverige eftersom det bedrivits en ansvarsfull ekonomisk politik nu börjar dra öronen åt sig och flyttar sina pengar någon annanstans. Investerare är smarta människor som håller koll på nyckeltal och vad som händer i de länder där de placerar sina pengar. Att ta in hundratusentals låg- eller outbildade improduktiva människor från helt främmande kulturer i ett litet land utan några möjligheter att få mer än en liten del av dessa i arbete är ett bombsäkert recept för att på sikt knäcka ekonomin i det landet.

Så gott som samtliga S/MP-politiker på riksplanet är ju kompletta idioter som omedelbart borde hindras från att ha något som helst inflytande över någonting. Detta, det totalt oansvariga ledarskapet, betyder i sin tur att Sveriges kreditvärdighet kommer att sjunka så att det blir allt dyrare för staten att framöver låna upp de hundratals miljarder som massimmigrationen kommer att kosta, samtidigt som internationella institutionella placerare drar sig ur Sverige eftersom de förstår varthän det barkar.

Jag tänker varje dag på var jag ska fly när Sverige blir obeboeligt. Räknar med att vi har som mest tio år kvar tills dess. Går naturligtvis inte att sätta ett exakt datum för när allt tippar över, försämringarna kommer ju smygande gradvis. Men jag kommer i alla fall inte att kunna vänja mig tillräckligt mycket för att stå ut med att leva i det framtida Sverige. :cry:


Fast moderaterna har ju tagit in nästan en miljon invandrare varav en stor del är somalier som varit mycket svåra att integrera. Glöm inte bort att de skapade en separat deal med miljöpartiet för detta.

Kommer också lämna Sverige ser inte direkt någon framtid här. Det har dock mycket att göra med att man inte belönar akademiker med en hög lön samt ganska mörka framtidsutsikter för det mesta i Sverige.

Mitt flyttlass går 2016 och jag har inga planer på att återvända. Detta är min viktigaste preppning någonsin. Du kommer inte kunna lämna Sverige då saker och ting gått riktigt långt är min gissning. Några tio år tror jag inte du har, medborgarskap i andra länder kommer försvåras.

Det absolut allvarligaste i dagsläget är dock kronförsvagningen. Många förstår inte att börsen redan gått ner en lång tid räknat i tex dollar. Har skrivit om detta i en annan tråd.

http://cornucopia.cornubot.se/2015/11/d ... svaga.html Cornocopia skriver om detta och det är MYCKET viktigt att folk förstår vad som händer här.

_________________
/DP


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ekonomiskt sammabrott - Investerare börjar fly fältet
InläggPostat: tis 03 nov 2015, 00:40 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Blev medlem: sön 08 jun 2014, 18:36
Inlägg: 451
DirtyPrepper skrev:

Fast moderaterna har ju tagit in nästan en miljon invandrare varav en stor del är somalier som varit mycket svåra att integrera. Glöm inte bort att de skapade en separat deal med miljöpartiet för detta.

Kommer också lämna Sverige ser inte direkt någon framtid här. Det har dock mycket att göra med att man inte belönar akademiker med en hög lön samt ganska mörka framtidsutsikter för det mesta i Sverige.

Mitt flyttlass går 2016 och jag har inga planer på att återvända. Detta är min viktigaste preppning någonsin. Du kommer inte kunna lämna Sverige då saker och ting gått riktigt långt är min gissning. Några tio år tror jag inte du har, medborgarskap i andra länder kommer försvåras.

Det absolut allvarligaste i dagsläget är dock kronförsvagningen. Många förstår inte att börsen redan gått ner en lång tid räknat i tex dollar. Har skrivit om detta i en annan tråd.

http://cornucopia.cornubot.se/2015/11/d ... svaga.html Cornocopia skriver om detta och det är MYCKET viktigt att folk förstår vad som händer här.


vart har du tänkt åka, varför och varför är det då bättre där?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ekonomiskt sammabrott - Investerare börjar fly fältet
InläggPostat: tis 03 nov 2015, 01:18 
Offline
Skärmskyddsmäklare
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 04 feb 2014, 11:28
Inlägg: 303
Har gjort en del research angående att flytta. Vad som passar en är dock ganska individuellt beroende på språk, ålder, familjesituation och ekonomi. Kanske författar ett inlägg i sekten angående detta.

_________________
/DP


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ekonomiskt sammabrott - Investerare börjar fly fältet
InläggPostat: tis 03 nov 2015, 21:18 
Offline
Står vid glasåtervinningen och tigger burkar.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 13 sep 2010, 10:38
Inlägg: 2936
Ort: Somewhere over the rainbow...
Ja, gör gärna det för en som tänkt i samma banor länge... :roll:

_________________
Let's find out! SWEXIT!


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet