Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: ESEE-6 Molle back
InläggPostat: mån 03 jun 2013, 16:03 
Offline
Nybyggt utedass!

Blev medlem: tis 22 apr 2008, 23:53
Inlägg: 1587
Ort: Norra norrland
Köpte en "Molle back" till min ESEE-6 från http://www.thebushcraftstore.co.uk/esee ... 9236-p.asp
eftersom jag inte var det minsta nöjd med plastflärpskiten och fjäderclipet som följer med vid köpet av kniven. Nu kan jag bära kniven utan risk att tappa den :)

Det är alltså ingen komplett slida man köper utan en adapter till MOLLE/PALS som man skruvar fast den formgjutna plastslidan på. Givetvis kan den också bäras i bältet som vanligt.

Bild
Fullsäkrat läge/Jump proof... Innebär att kniven är säkrad på tre sätt, med klicklåsningen i slidan, söljan(justerbar) över knivskaftet samt flärpen över skaftänden säkrad med paracord och dragsko.

Bild
Den består av två delar som kan tas isär om man bara vill använda den nedre delen för att fästa i stridsväst eller liknande med MOLLE/PALS.

Bild
Om man inte har flärpen över skaftänden ser den mer ut som en vanlig slida när man inte hoppar fallskärm ;)

Intrycket av sömnad, design och kvalitet är att den håller så länge jag behöver en kniv, alltså toppen! Alla sömmar är välsydda och förstärkta där det behövs, knäppena är mycket kraftiga och inga fransar eller lösa trådändar nånstans utan allt är snyggt och välgjort. Det följer med fyra chicagoskruvar och en extra 3" plastögla likadan som håller ihop dom två delarna.

Här är en video om monteringen av den http://www.youtube.com/watch?v=Zc3mwge58YM

Helthetsintrycket är... KÖP! :D


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ESEE-6 Molle back
InläggPostat: tor 06 jun 2013, 18:42 
Offline
Nybyggt utedass!

Blev medlem: tis 22 apr 2008, 23:53
Inlägg: 1587
Ort: Norra norrland
Nu är den kompletta slidan testad irl, den känns och fungerar ypperligt bra! Det enda jag reagerade på är att den hänger ganska långt ner på låret så i bilen måste man lägga den längs låret på sätet, det löstes med en bit paracord runt låret, då funkar det automatiskt.

Kniven är totalt 30cm lång, så det är en rejäl sak att bära :D


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet