Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Foton på alla(?) forumets medlemmar!
InläggPostat: lör 16 feb 2019, 15:22 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Genom avancerad hacking har bilder från hårddiskar och web-kameror snappats upp. Det rör sig om inverterad dold filöverföring. Det innebär att vi nu för första gången kan visa bilder på medlemmarna på detta forum (eller deras familjemedlemmar).

Bild

Ladda om denna sida för bilder på fler medlemmar!

Spoiler: visa text
Nej. Det är istället en tjänst som visar slumpmässigt genererade fotografier på människor. Människor som aldrig har existerat.

AI skapar fotorealistiska ansikten. Liknande funktioner kan användas för att göra att en skådespelare digitalt får ett känt ansikte. John Wayne kan spela in nya westernfilmer. Elvis Presley kan sjunga death-metal. Presidenter kan förklara krig på TV.

https://thispersondoesnotexist.com/

Behöver du ett ansikte utåt för din rörelse eller din verksamhet? Varsågod! :P

_________________


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Foton på alla(?) forumets medlemmar!
InläggPostat: ons 20 feb 2019, 14:54 
Offline
När folk är överens med mig har jag en känsla av att jag måste ha fel.
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 08 okt 2015, 08:06
Inlägg: 265
Deep Fakes är något som berörts ytterst lite, men kommer att segla upp som ett oerhört problem.
Vi lever trots allt "in the Age of Deceit" där förtroendekapitalet snart är mer värt än det ekonomiska kapitalet. Inom tio år kommer vi att erfara ett mycket stort problem med "digital tillit", där internet och våra moderna kommunikationstjänster inte längre är tillförlitliga.

Idag tar du för givet att det verkligen är din fru/son/chef/granne/kollega du pratar med över ett videosamtal eller identifierar på en bevisbild. Tror du att du tar det för givet i framtiden?

_________________
“...some men aren't looking for anything logical, like money. They can't be bought, bullied, reasoned, or negotiated with. Some men just want to watch the world burn.” - M. Caine


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Foton på alla(?) forumets medlemmar!
InläggPostat: ons 20 feb 2019, 17:55 
Offline
Har proppen gått? Det lyser inte hos grannarna heller.
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 04 jan 2019, 21:08
Inlägg: 68
Ort: BD län
Woodsmoke skrev:
Deep Fakes är något som berörts ytterst lite, men kommer att segla upp som ett oerhört problem.
Vi lever trots allt "in the Age of Deceit" där förtroendekapitalet snart är mer värt än det ekonomiska kapitalet. Inom tio år kommer vi att erfara ett mycket stort problem med "digital tillit", där internet och våra moderna kommunikationstjänster inte längre är tillförlitliga.

Idag tar du för givet att det verkligen är din fru/son/chef/granne/kollega du pratar med över ett videosamtal eller identifierar på en bevisbild. Tror du att du tar det för givet i framtiden?


Du sätter huvudet på spiken här. Hörde först talas om deepfakes när det kom fram att någon satt kändisansikten på porrskådespelerskor i videoklipp. Insåg inte hur jävla läskigt verkligt det såg ut förrän jag uppsökte dessa videor själv (helt i forskningssyfte så klart :notme: ). Visst, rösten skiljer sig åt samt att det är svårt att kopiera in idiosynkratiska ansiktsuttryck och "skavanker", men tillräckligt för att lura en som inte tänker efter; eller vet om att det rör sig om en fejk.

Hoppas verkligen att skiten kollapsar innan deepfakes börjar användas på allvar. Digital psyops kommer att bli en baggis för den som har resurserna. Tänk hur lätt det skulle vara att ha ihjäl en högt uppsatt politiker och sedan ersätta denne med en digital kopia i offentliga uttalanden...

_________________
When two tribes go to war
A point is all that you can score


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Foton på alla(?) forumets medlemmar!
InläggPostat: ons 20 feb 2019, 19:04 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 11 apr 2010, 14:10
Inlägg: 8751
Det fanns en tråd för ett eller ett par år sedan där det kommit en dator som kunde imitera röster. Det skrevs då om att döda sångare kunde göra nya plattor med hjälp av tekniken.
Men alla videor från den tiden har mystiskt försvunnit??
Det här var det närmaste jag kom och killen lurar sin mamma .


_________________
http://huntingworkingairedales.com/aire ... age_3.html


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet