Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Guider hur man fångar djur med fällor m.m!
InläggPostat: ons 23 jan 2013, 21:19 
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

De som bor i alaska och norra delarna av canada och lever av vad landet ger varför sätter inte de fler fällor ?
De fångar pälsvilt för att få in lite pengar till förnödenheter , men inte för att äta sig mätta på dagarna .
Då använder de skjutvapen och fiskegrejer .

Det är svårt med fällfångst och kräver mycket tid , tid som inte många kommer att ha i ett shtf scenario Då behövs tiden till viktigare saker .

Inläggsrubrik: Re: Guider hur man fångar djur med fällor m.m!
InläggPostat: ons 23 jan 2013, 22:20 
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Citera:
å allt har ju för och nackdelar. Ska jag börja hålla på så också kan jag ju skriva något i stil med, "Och när alla andra som ska överleva också tänker samma som du, och ska fiska i sjön, är det då en risk du vill ta att vara där, bland 100tals andra desperata personer som försöker stjäla dina fiskesaker m.m".

Vad har du då för chanser vid sjön? Du kanske tvingas ifrån sjön? Något gäng har "tagit över sjön". Du kan inte på allvar tycka att kunskap är något onödigt. Man gör en fälla och misslyckas. Man gör 10 och misslyckas men till slut får du kläm på det. Sedan att förlira sig på dom där "Jojo" sakerna. Ja dom är väl bra. Låt säg att du har 5 st då. Efter ett halvår kanske du har förlorat dom, och då då? Vad händer då?

Jag förstår nu att vissa av er inte tycker om fällor, och det är fine. Mer djur för mig att jaga

Men jag trodde du menade att din fru som saknade intresse för prepping skulle klara sig under den tid hon är avskild från dig i ett SHTF-läge, och då enbart med en liten guide kring hur man sätter upp en snara... Då kommer hon helt enkelt inte att hinna tillägna sig kunskapen att fällfånga vilt innan hon svälter ihjäl. Självklart är fällor bra, och man kan dryga ut kosten med det man fångar, men det förutsätter att man lär sig innan.

Sen lär gängen inte räcka till att "ta över" alla sjöar.... vattendrag för att fiska räcker och blir över

Dweomer skrev:
Citera:
Det är svårt med fällfångst och kräver mycket tid , tid som inte många kommer att ha i ett shtf scenario Då behövs tiden till viktigare saker .

Håller med dig till fullo där Dweomer.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2