Dweomer skrev:
Än har inte växthuseffekten nått hit så det här är mer vanliga svängningar av vädret .
Jag vill bara påpeka att det är tack vare växthuseffekten som vi över huvud taget kan leva på planeten, medeltemperaturen på planeten hade varit nedåt -20 utan den. Det finns faktiskt de som på allvar inte är medvetna om detta utan tror att det är ett nytt fenomen som hotar vår existens.
---
Jordens klimatsystem är så otroligt komplext att det är svårt att säga saker med säkerhet och det finns dessutom stora incitament för de globala makthavarna att använda "klimathotet" som ett medel för att driva igenom sin agenda om globalisering och överstatlighet. Genom verkningslösa koldioxidskatter och lagar skaffar de sig mer makt och kontroll, samtidigt som mer akuta och verkliga miljöproblem totalt ignoreras. Koldioxid utgör en så otroligt liten del av alla växthusgaser och de mänskliga utsläppen av koldioxid utgör bara en liten del av jordens totala utsläpp, visst uppkommer hävstångseffekter där mer vattenånga (som utgör den absolut viktigaste växthusgasen) bildas när halten av andra växthusgaser ökar, men det finns inga riktiga bevis på hur människans utsläpp egentligen påverkar klimatet. Våra verkliga problem ligger enligt mig mer i den rent biologiska och kemiska förgiftningen av planeten genom tillsatser, kemikalier och utsläppen av dessa ämnen i naturen.
Jag är ingen expert och forskarna är inte helt överens, vilket gör det svårt för mig som lekman att få grepp om dessa ämnen. Men vi har otroligt många kemikalier i oss och dessa överförs även från mödrar till nyfödda barn som redan vid födseln har en massa onaturliga kemikalier i kroppen. Det är svårt att säga vad detta kommer att ställa till med på sikt, men minskad fertilitet kommer definitivt att bli en effekt. Genetiskt modifierad mat, ämnen från olika plaster, flammskyddsmedel, bekämpningsmedel och liknande är saker vi kommer i kontakt med dagligen. Många av oss äter mediciner, p-piller och bortsett från de direkta biverkningar dessa ger på kroppen så skadar utsläppen av dessa även olika djur, såsom fiskar i våra vattendrag.