Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Öppen för utökat kontaktnät med andra preppers?
Nej, låt mig vara! 10%  10%  [ 9 ]
Nej, inte i dagsläget. Kanske framöver. 10%  10%  [ 9 ]
Nja, öppen för virtuell kontakt med likasinnade. Men inte mer. 16%  16%  [ 15 ]
Ja tack, kan även tänka mig att träffas - på sikt. 47%  47%  [ 43 ]
Jag finner det angeläget att så snart som möjligt börja nätverka med likasinnade. 16%  16%  [ 15 ]
Antal röster : 91
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Kontakt med andra preppers?
InläggPostat: tis 12 apr 2016, 19:40 
Offline
Jaharru, du köper 6 burkar vita bönor?. Höhöhö

Blev medlem: ons 16 dec 2015, 09:38
Inlägg: 129
Ort: Västernorrland
Skulle ev kanske kunna tänka mig att träffas privat runt lägerelden på någon campingtripp men jag är mer av en ensamvarg och är absolut inte ute efter fikakompisar.
Men visst, rätt sorts kontakter är bra att ha den dagen skiten träffar fläkten.

_________________
Mån om integriteten? Våga Vägra Fäjsbook


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontakt med andra preppers?
InläggPostat: tis 12 apr 2016, 19:57 
Är också öppen för att träffa folk. Gärna i form av nån typ av aktivitet, skogs eller fisketur eller liknande.
Tycker också kontakter är viktigt, speciellt då om fläkten får jobba hårt.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontakt med andra preppers?
InläggPostat: ons 13 apr 2016, 06:03 
Jag som bor i storstad kan se ett problem om mycket folk skall ta sig ut ur stan. Det första jag tänker på är bränsle. Det kommer försena folk i långa köer vid macken, och när soppan är slut i tankarna ser jag jag större problem. Med lite samarbete skulle det lösa sig ganska enkelt. Ett förråd inte alltför långt bort och den primära uppgiften blir att ta sig dit. Plocka upp bensindunkar och kanske ytterligare grejer man ställt upp. MEN, det kommer inte att hända.

Så jag har löst det på egen hand, och mitt nätverk bygger jag upp runt BOL. Inte nödvändigtvis "preppers" (klarar mig utan den utbredda paranoia som får mig att tänka på Sierra Madres skatt med Humphrey Bogart. Det var ju en framgångssaga) utan folk som är vana att klara sig själva. Där det är en naturlig sak att se om sin familj och sina vänner. Det finns en trygghet med det som jag tror en del här håller med om. Så trots att jag preppar för dåliga tider, ser jag ljust på framtiden. :)


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontakt med andra preppers?
InläggPostat: ons 13 apr 2016, 09:35 
Jag är lätt förbryllad av sågningen av idén att träffa en "prepper" och samtidigt vara en aktiv del av detta forum. När jag har träffat folk med samma intressen har det nästan alltid vara givande. Olika infallsvinklar och erfarenheter är oftast av intresse och mycket kan komma i förbifarten, i en bisats. Sådant som inte kommer med i korta inlägg som flimrar förbi på skärmen. Gick en kurs häromåret med en brokig skara från 20 till 60 och det var en verkligt nyttig vecka. Inga var där för "skaffa fikavänner", utan det var kursen- intresset som stod i centrum. Men det hindrade ju inte att vi pratade mycket under denna tid. Sedan är det mycket mer som ska till för att det ska knytas riktiga kontakter, men utan möten ser jag ingen början på sådan över huvud taget.

Begreppet prepper är ett vitt begrepp och jag har kanske lite svårt att känna igen mig i alla kostymer men det har vi kanske alla gemensamt. Jag är mer av en alternativare i vardande, om det nu finns några gränser att tala om. Men det skulle inte hindra mig att träffa preppers som betonar annat i sitt preppande/ liv.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kontakt med andra preppers?
InläggPostat: lör 07 maj 2016, 20:05 
Offline
Kan man äta myror?
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 03 apr 2016, 20:49
Inlägg: 284
Ort: Göteborg
Alla är vi olika i vad vi vill uppnå och förmedla, jag kan tänka mig att på sikt träffa någon och diskutera över en fika eller liknande.
Däremot har jag ingen lust att jaga nya vänner bara för att jag till viss del kanske delar samma intressen. Jag är gärna med och bidrar med det jag kan, och det räcker gott och väl om någon annan blir mer upplyst eller finner det intressant.

_________________
Enda handboken du behöver i krissituationer "Rädda Livet" skriven av Anthony Greenbank.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet