Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kris i förorten
InläggPostat: fre 24 apr 2009, 09:11 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet

Blev medlem: fre 18 apr 2008, 12:50
Inlägg: 716
Ort: Gävle
Jag är väldigt lyckligt lottad som inte bor i en segregerad betongförort, men om jag hade levat där så skulle jag omedelbart avbryta alla andra projekt för att lämna orådet.
Inte för att det är direkt livsfarligt idag, men snart är det nog väldigt riskfyllt.

Sveriges Radio rapporterar:
Men sedan en tid tillbaka rycker räddningstjänsten inte ut till stadsdelen när det inte finns någon risk för att bränder sprider sig. Brinner det i en container låter man det brinna ut.

Nu på morgonen rapporterar också TV¤-nyheterna att en fotograf som var i Rosengård blivit överfallen inatt när han fotograferade och filmade bränderna.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kris i förorten
InläggPostat: fre 24 apr 2009, 10:09 
Offline
Nybyggt utedass!

Blev medlem: tis 22 apr 2008, 23:53
Inlägg: 1587
Ort: Norra norrland
R_Hatt skrev:
Jag är väldigt lyckligt lottad som inte bor i en segregerad betongförort, men om jag hade levat där så skulle jag omedelbart avbryta alla andra projekt för att lämna orådet.
Inte för att det är direkt livsfarligt idag, men snart är det nog väldigt riskfyllt.

Sveriges Radio rapporterar:
Men sedan en tid tillbaka rycker räddningstjänsten inte ut till stadsdelen när det inte finns någon risk för att bränder sprider sig. Brinner det i en container låter man det brinna ut.

Nu på morgonen rapporterar också TV¤-nyheterna att en fotograf som var i Rosengård blivit överfallen inatt när han fotograferade och filmade bränderna.


Detta har ju pågått i över 10 år av olika allvarlighetsgrad, nu när media aktualiserat ämnet de sista två åren har det ändå inte blivit bättre, snarare värre eftersom alla vill synas i media, även busarna.

En klar felsatsning av kommunen där, dessutom fastighetsförvaltare som bara gör det allra nödvändigaste för att inte husen ska dömas ut.

Trots allt detta finns det otroligt många som verkligen trivs i Rosengård! Snacka om kulturkrockar..!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kris i förorten
InläggPostat: fre 24 apr 2009, 16:08 
Offline
Har du flinta och stål jag kan låna?

Blev medlem: sön 18 jan 2009, 12:13
Inlägg: 601
Ort: G
smuggas skrev:
Trots allt detta finns det otroligt många som verkligen trivs i Rosengård!


Absolut. Pratade med en islamolog på teologen med arabiskt ursprung och han sade att de flesta av hans fundamentalistiska vänner flyttat ner till Rosengård eftersom där pratade alla i området arabiska, affären hade samma mat som hemma och det fanns inga svenska poliser (eller brandmän/ambulanser för att nämna övrig uniformerad personal de inte gillar). Det är som att leva hemma i sitt eget land fast någon annan betalar de fasta utgifterna så man slipper jobba... whats not to like?

_________________
'Corpore sana in congruens armamento'


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet