Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Landsval vid flykt
InläggPostat: tis 15 sep 2015, 22:44 
Ni som skriver Sydamerika; hur tänker ni? Dvs tror ni att dessa extrem våldsama länder idag med oändlig antal mord innan SHTF kommer att vara säker plats att bo i för en främling? Vist låter det här som kritik men jag är väldigt nyfiken och mycket intresserad av alternativa länder att kunna fly till.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Landsval vid flykt
InläggPostat: tis 15 sep 2015, 22:55 
minst sannolikt att vara med i världskrig nr3 på allvar, annars få fördelar
även troligt med liten flyktingström dit, , gör det lättare speciellt om man inte är urfattig

även fördel rent radioaktivt att vara på södra halvklotet om det går lite för långt

om man säger såhär
ryssland och kina går mot väster respektive öster
då är europa och usa i krig på en sidan och japan australien /nya zeeland på andra , troligen så är afrika och resten av asien involverade efter ett tag

ska man flytta på sig så ska man till något ställe dit kriget inte är rimligt att det tar sig på allvar, kvar är väl sydpolen och sydamerika


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Landsval vid flykt
InläggPostat: tis 15 sep 2015, 23:06 
T-72 skrev:
Ni som skriver Sydamerika; hur tänker ni? Dvs tror ni att dessa extrem våldsama länder idag med oändlig antal mord innan SHTF kommer att vara säker plats att bo i för en främling?


Det finns några få länder där som är stabila, med fungerande lag och så. Om jag fått korrekt info.

För mig är huvudorsaken att tänka på Sydamerika jetströmmarna. När norra halvklotet bombas sönder och samman, askan sprider sig och radioaktivt damm förvandlar världen till "The road" så bromsar jetströmmarna en del. Luftväxlingen tvärs ekvatorn är mycket mindre än inom respektive halvklot. Så, givet att inga A-bomber faller över södra halvklotet är det där jag vill vara om det värsta kriget startar.

NZ är väl än mer lockande men svårare att komma in i. Har inte hunnit/orkat grotta ned mig i vad som krävs för att få köpa en liten farm och få tillstånd att bo på den.

/MD


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Landsval vid flykt
InläggPostat: ons 16 sep 2015, 23:45 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
MulenDag skrev:
T-72 skrev:
Ni som skriver Sydamerika; hur tänker ni? Dvs tror ni att dessa extrem våldsama länder idag med oändlig antal mord innan SHTF kommer att vara säker plats att bo i för en främling?


Det finns några få länder där som är stabila, med fungerande lag och så. Om jag fått korrekt info.

För mig är huvudorsaken att tänka på Sydamerika jetströmmarna. När norra halvklotet bombas sönder och samman, askan sprider sig och radioaktivt damm förvandlar världen till "The road" så bromsar jetströmmarna en del. Luftväxlingen tvärs ekvatorn är mycket mindre än inom respektive halvklot. Så, givet att inga A-bomber faller över södra halvklotet är det där jag vill vara om det värsta kriget startar.

NZ är väl än mer lockande men svårare att komma in i. Har inte hunnit/orkat grotta ned mig i vad som krävs för att få köpa en liten farm och få tillstånd att bo på den.

/MD


Helt säkert går ju inte södra halvklotet, särskilt inte Australien med omnejd som har en rad militära installationer i nära samarbete med USA... Sedan finns ju t.ex. Diego Garcia och anläggningen i Brasilien (Sao Paolo, USA:s fjärde flotta).

Nya Zeeland ligger ju lite vid sidan av och kanske skulle klara sig bra och antalet potentiella kärnvapenmål på södra halvkotet är ju försvinnande få jämfört med de på norra halvklotet.

Det är dock lite poblematiskt att ta sig till södra halvklotet när det brinner till...

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet