Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Militären rensar i NoGo zoner?
InläggPostat: fre 28 sep 2018, 21:12 
Inte utan min morakniv...

En slipad Pozidrive eller Philips mejsel? Du vet väl att Philips går skapligt till båda medan en Pozidrive är värdelös på konkurrenten.

Frågeställning var inte om militären eller polisen skulle göra jobbet. Jag anser att det endast bör gälla poliser efter att ha läst era olika svar.
Men frågan var mera vad tror ni händer med våldet och hämdverksamheten om man rensar ut ordentligt på busar och kör busslaster till Norrland för internering eller får gå hem utan utrustning som någon föreslog. Blir väl endast aktuellt under vinterhalvåret.
Så vad tror ni händer i resterna av dessa områden och övriga samhället? Blir det lugnt eller som i Mexico, våldet ökar drastiskt och det blir läge att flytta till BOL i norr så man kommer närmare alla busar som är på väg söderöver!

Inläggsrubrik: Re: Militären rensar i NoGo zoner?
InläggPostat: fre 28 sep 2018, 21:30 
Samlar kokböcker från 1800-talet
Användarvisningsbild

Jag tror att "än så länge" är buset så pass smått att om man rensar ut det o placerar de i fängelser, utvisar eller bootcamp så blir nog inte hämndaktionerna så stora.. för de som fortfarande uppskattar sin frihet och att de är ostraffade o har en möjlig framtid kommer inte ha motivationen att bråka för att även de hamna där... busets nyckelpersoner såg jag på något program var runt tusen stycken o de i sin tur har gäng runt 10-20personer sedan wannabe's under dem .. så det är fullt möjligt att ta hand om det... än så länge.
Men om 10år kommer det troligtvis vara grövre och tredubblat antal.. även de finare områdena kommer råka illa ut.
HA och bandidos hör man sällan något om nu mer, då deras verksamhet är snällare o de kan driva det mer ostört nu än för 10år sedan. Bara det borde få folk att vakna upp o inse hur folket underskattar de kriminella gängen vi har som stryker om kring.
De är inte gulliga tonåringar som hjälper pensionärer över vägen.
Jag skulle inte klaga ifall HA eller bandidos fick för sig att rensa upp i Linköping.. Jag hoppas någon av dem läser detta o gör det.

2 varningar

InläggPostat: fre 28 sep 2018, 22:18 
Blondie skrev:
Jag tror att "än så länge" är buset så pass smått att om man rensar ut det o placerar de i fängelser, utvisar eller bootcamp så blir nog inte hämndaktionerna så stora.. för de som fortfarande uppskattar sin frihet och att de är ostraffade o har en möjlig framtid kommer inte ha motivationen att bråka för att även de hamna där... busets nyckelpersoner såg jag på något program var runt tusen stycken o de i sin tur har gäng runt 10-20personer sedan wannabe's under dem .. så det är fullt möjligt att ta hand om det... än så länge.
Men om 10år kommer det troligtvis vara grövre och tredubblat antal.. även de finare områdena kommer råka illa ut.
HA och bandidos hör man sällan något om nu mer, då deras verksamhet är snällare o de kan driva det mer ostört nu än för 10år sedan. Bara det borde få folk att vakna upp o inse hur folket underskattar de kriminella gängen vi har som stryker om kring.
De är inte gulliga tonåringar som hjälper pensionärer över vägen.
Jag skulle inte klaga ifall HA eller bandidos fick för sig att rensa upp i Linköping.. Jag hoppas någon av dem läser detta o gör det.

HA, Bandidos, skruvmejslar? :smack:

InläggPostat: fre 28 sep 2018, 22:50 
Användarvisningsbild

öTzi skrev:

HA, Bandidos, skruvmejslar? :smack:

Svara gärna på frågan jag ställde till dig på sidan2

2 varningar

InläggPostat: lör 29 sep 2018, 22:12 
Inte utan min morakniv...

Blondie, jag skojade om mejseln, förstår din utsatta situation efter att ha läst om garaget. Ha du en mejsel i fickan den kan behövas.
Sen håller jag med dig om HA, man kan hoppas att det övriga buset ger sig in på HAs marknadsområde.

InläggPostat: lör 29 sep 2018, 22:31 
Användarvisningsbild

Palle500 skrev:
Blondie, jag skojade om mejseln, förstår din utsatta situation efter att ha läst om garaget. Ha du en mejsel i fickan den kan behövas.
Sen håller jag med dig om HA, man kan hoppas att det övriga buset ger sig in på HAs marknadsområde.

mmm. Det läskigaste var när de försökte ta sig in i min bil när de stoppat mig med en barrikad.. som tur är det autolåsning på bilen över 30km/h, så dörrarna var låsta o jag kunde backa mig ur situationen.

Jaa HA samt bandidos är ju organiserade, så de skulle troligtvis krossa buset inom ettpar dagar.. först genom att ta reda på var de bor, o sedan snabbt kommer de försvinna en efter en.
På så vis är de farligare, då de använder hjärnan.

2 varningar

InläggPostat: lör 29 sep 2018, 23:52 
Det stod ju "Välkommen" på mattan utanför dörren!

Då blir ju smågangstrarna välutbildade också. De lär ju stå först i kön vid vapenutbildning och vapenutdelning, och vara väldigt motiverade och villiga

Ska inte gamla tant Agata (85) som aldrig hanterat något farligare än strumpstickor och välslipade köksknivar få behålla sitt medborgarskap och sin rösträtt?

Ska inte lille Karl som är född synskadad/döv/låghalt/CP-skadad/med Downs syndrom/ADHD/DAMP/autism/eller allmänt obegåvad och lilla Viktoria som mister höger pekfinger i en olycka vid ett års ålder få medborgarskap och så småningom rösträtt?

Hur ska du finansiera 5 år värnplikt för alla? Om de alla har vapen så är det kanske inte helt ofarligt ifall de blir missnöjda över för dålig lön.

slasken skrev:
inför 5 års värnplikt
1 år i åttonde klass där alla elever får gå militärskola utan distraktioner som ex mobiler, det lär vara hård avvånjning för många

1 år riktig utbildning, åt lumpenhållet till men modernt

1 år i inre tjänst, ex skola och som i exemplen ovan

sedan 2 år i övningar, utlandstjänstoch liknande

inget svenskt medborgarskap om du inte gjort värnplikten eller håller på med den
ingen rösträtt om du inte gjort värnplikten

varje värnpliktig skall ha en ak5 eller motsvarande i hemmet, tills dom är utskrivna ur rullarna vid 70 års ålder eller om dom blir utskrivna innan dess

InläggPostat: sön 30 sep 2018, 02:23 
Jag orkar inte ge mig in i några längre utläggningar, men låt oss säga såhär: HA blev för att använda ortenslang knullade av Black Cobra i Danmark. I Sverige klarade man sig eftersom man inte gick i clinch. Förortsgängens våldskapital är mångdubbelt HA:s. Antagligen för att MC-gängen har någon koppling till samhället genom företagande, släkt och vänner osv.
Folk måste fatta att de förortskids som inte pluggar har noll och ingen framtid som laglydiga, deras enda väg är att bäckna, råna och hustla. De få som pluggar tar sig ur orten.

Dödspatrullens medlemmar bodde heltid på hotell, hade flera livvakter var de än gick - kidsen såg dessa som rockstjärnor. Varför? För att de tjänade grova pengar på beställningsmord och droger. Det är inga varnande exempel - de är förebilder. Det är därför vi ser knappt myndiga ynglingar som skär halsen av vittnen och sen minuter senare flinar när de fotas efter att de gripits.

Ingen militär eller polis kan förändra detta. Det handlar om attityder, värderingar, kultur. Och i deras sinnevärld är det lovvärt att pissa på ambulanspersonal, kanske sten på blåljus som brandkår och polis. De kommer inte förändra den inställningen för än de har arbeten att gå till, nåt att förlora. Tyvärr måste dessa personer själva skapa det som kan förloras, och hur ska det gå till?

Visst, gå in med allt som finns - militär och polis, städa upp i orten. Personerna som bor där föraktar polisen, staten och i många avseenden de värderingar som skapat den svenska framgången. En sådan upprensning kommer bara fungera om de som är problemet (dvs. personerna som stökar, men också hela deras sociala nätverk och släkt som relativiserar, blundar för och ursäktar deras beteende) plockas ur samhället för evig tid - i de flesta fall skulle det innebära att de som inte dött i den oundvikliga striden ska utvisas till sina hemländer, eller fängslas.

Militär har inget i orten att göra, men polisen måste gå hårdare fram. Polisen blir bättre på att komma åt de värsta kriminella, men rättskedjan i övrigt kan inte hantera situationen. Jag vill dock se mindre kaffe och bullar och mer batong och känga. Detta kommer dock bara bemöta symtomen - inte orsakerna.

InläggPostat: sön 30 sep 2018, 03:13 
Användarvisningsbild

Jag håller med dig Harmklinga.. Attityd o värderingar är problemet.. tyvärr är sådant långsiktigt jobb som samhället, skola och framförallt föräldrar måste lösa..
Det jobbet kanske skulle gå lite fortare än ettpar generationer om man tar bort den negativa kraften direkt o med precision.. Helst ett kordinerat tillslag en tidig måndagsmorgon vid 05 så buset är hemma o ta alla på en gång o föra bort dem o hålla dem innanför lås o bom.. När de som inte har dragits in i det hela ännu inte ser de tuffa killarna o tjejerna hänger omkring, så kanske de går till skolan för att de inte har något annat de kan hitta på.

Men så länge buset får vara kvar på våra gator o fortsätta som de gör så kommer de ta generationer o rensa upp.... om det ens går.
Tyvärr har inte de som stiftar lagarna kommit på det ännu..

Så hur rensar vi våra gator?
Jag har försökt hjälpa till den rätta vägen, men de fick bara böter o lite ajabaja, de satt inte ens häktade över dagen.

Där av i min desperation har jag en mörk önskan om att HA o Bandidos kan rensa upp småbuset.. HA o de står inte vid bankomaten o rånar 80åriga pensionärer, eller hoppar på folk på vägen till tvättstugan eller när de kommer ut från ICA maxi eller går från parkeringen och in.
Men de är inga snälla personer heller, för de ger sig på företagare o sådant.. Det är som att välja mellan pest o kolera.. Men det som drabbar minst antal personer kanske är det bästa av de två dåliga tingen, om det inte går att få bort allt.

2 varningar

InläggPostat: sön 30 sep 2018, 07:06 
Yuppie survivalist
Användarvisningsbild

dom klarar sig inte igenom värnplikten, så dom får vara kastlösa och utan rösträtt och vapen

fundersamt, men nej, bidrar du inte i samhället så har du inte rösträtt. är du aktiv som hemvärnare kan du ha rösträtt, även efter de 70, när du inte längre bidrar i samhället så ska du inte kunna rösta heller

viktoria skjuter med vänster, inga problem, lilla karl, skall inte ha rösträtt

4 år extra, 1 år är skola på annat sätt, där fångas krånglade ungar upp och kommer inte ut innan dom sköter sig, utan stöd från deras normala samhälle som är utan utsikter, skolan är på heltid med inakordering på annan ort, ingen koppling till föräldrar eller normalt samhälle, ingen mobil, inget internet

resten är en del sådant som ändå måste betalas. på ett sätt eller på annat sätt, välj vad du vill, vi har kommit till den punkten där det måste hända saker innan det blir värre , väntar man blir det bara dyrare

bra, man ska rösta med fötterna, är regeringen kass så byter man den
dålig lön, tja, du kommer åka dit för att andra har vapen och stoppar dig, kommer ta några årtionden innan svenskar utveklar lite stake och får saker gjorda

Zombie skrev:
Då blir ju smågangstrarna välutbildade också. De lär ju stå först i kön vid vapenutbildning och vapenutdelning, och vara väldigt motiverade och villiga

Ska inte gamla tant Agata (85) som aldrig hanterat något farligare än strumpstickor och välslipade köksknivar få behålla sitt medborgarskap och sin rösträtt?

Ska inte lille Karl som är född synskadad/döv/låghalt/CP-skadad/med Downs syndrom/ADHD/DAMP/autism/eller allmänt obegåvad och lilla Viktoria som mister höger pekfinger i en olycka vid ett års ålder få medborgarskap och så småningom rösträtt?

Hur ska du finansiera 5 år värnplikt för alla? Om de alla har vapen så är det kanske inte helt ofarligt ifall de blir missnöjda över för dålig lön.

slasken skrev:
inför 5 års värnplikt
1 år i åttonde klass där alla elever får gå militärskola utan distraktioner som ex mobiler, det lär vara hård avvånjning för många

1 år riktig utbildning, åt lumpenhållet till men modernt

1 år i inre tjänst, ex skola och som i exemplen ovan

sedan 2 år i övningar, utlandstjänstoch liknande

inget svenskt medborgarskap om du inte gjort värnplikten eller håller på med den
ingen rösträtt om du inte gjort värnplikten

varje värnpliktig skall ha en ak5 eller motsvarande i hemmet, tills dom är utskrivna ur rullarna vid 70 års ålder eller om dom blir utskrivna innan dess

InläggPostat: tis 02 okt 2018, 01:40 
Det stod ju "Välkommen" på mattan utanför dörren!

Duger man till gängmedlem med allt det kräver av att visa sig tuff och hänsynslös och lyda order blint så klarar man säkert värnplikten alldeles utmärkt.

slasken skrev:
dom klarar sig inte igenom värnplikten, så dom får vara kastlösa och utan rösträtt och vapen

InläggPostat: tis 02 okt 2018, 02:04 
Zombie skrev:
Duger man till gängmedlem med allt det kräver av att visa sig tuff och hänsynslös och lyda order blint så klarar man säkert värnplikten alldeles utmärkt.

Disciplin är inte deras starka sida. Att bädda sängen och lyssna på en svenne som skriker och tvingar en att göra enahanda saker, sova lite, resa tält gång på gång i spöregn? Nä, de skulle inte klara det.

InläggPostat: tis 02 okt 2018, 10:20 
Om jag kan bugga? Ut eller in?
Användarvisningsbild

Harmklinga skrev:
Jag orkar inte ge mig in i några längre utläggningar, men låt oss säga såhär: HA blev för att använda ortenslang knullade av Black Cobra i Danmark. I Sverige klarade man sig eftersom man inte gick i clinch. Förortsgängens våldskapital är mångdubbelt HA:s. Antagligen för att MC-gängen har någon koppling till samhället genom företagande, släkt och vänner osv.
Folk måste fatta att de förortskids som inte pluggar har noll och ingen framtid som laglydiga, deras enda väg är att bäckna, råna och hustla. De få som pluggar tar sig ur orten.

Dödspatrullens medlemmar bodde heltid på hotell, hade flera livvakter var de än gick - kidsen såg dessa som rockstjärnor. Varför? För att de tjänade grova pengar på beställningsmord och droger. Det är inga varnande exempel - de är förebilder. Det är därför vi ser knappt myndiga ynglingar som skär halsen av vittnen och sen minuter senare flinar när de fotas efter att de gripits.

Ingen militär eller polis kan förändra detta. Det handlar om attityder, värderingar, kultur. Och i deras sinnevärld är det lovvärt att pissa på ambulanspersonal, kanske sten på blåljus som brandkår och polis. De kommer inte förändra den inställningen för än de har arbeten att gå till, nåt att förlora. Tyvärr måste dessa personer själva skapa det som kan förloras, och hur ska det gå till?

Visst, gå in med allt som finns - militär och polis, städa upp i orten. Personerna som bor där föraktar polisen, staten och i många avseenden de värderingar som skapat den svenska framgången. En sådan upprensning kommer bara fungera om de som är problemet (dvs. personerna som stökar, men också hela deras sociala nätverk och släkt som relativiserar, blundar för och ursäktar deras beteende) plockas ur samhället för evig tid - i de flesta fall skulle det innebära att de som inte dött i den oundvikliga striden ska utvisas till sina hemländer, eller fängslas.

Militär har inget i orten att göra, men polisen måste gå hårdare fram. Polisen blir bättre på att komma åt de värsta kriminella, men rättskedjan i övrigt kan inte hantera situationen. Jag vill dock se mindre kaffe och bullar och mer batong och känga. Detta kommer dock bara bemöta symtomen - inte orsakerna.

Så är det ju. De skulle aldrig släppts in från början och det är ingen efterklokhet, det var uppenbart från början. Så nu ska istället alla symptom på problemen bekämpas i evig tid. Det är folket som valt detta och om man inser vad som nu krävs för att styra upp så inser man nog även att så heller inte kommer att ske. Viljan finns inte än och det kommer ta tid att få alla knoppar att brista. Men när allt blir stegvis farligare och fattigare tills de allra flesta drabbas av en otrygg tillvaro kommer t o m Feministiskt Initiativ vilja ha hårdare tag. Då kommer utvecklingen bromsas och plana ut men på en långt värre nivå än den vi ser idag.

Det var och en kan och borde göra nu är att utbilda sig, tjäna så mycket pengar det går så man kan bo rätt och ha råd att betala för säkerhet, sjukvård e t c och preppa ordentligt.

We know some people do incredibly stupid and unpredictable things. But if we haven’t planned for that incredibly stupid or unpredictable thing, maybe we end up being the stupid person, and a victim of the unpredicted thing.

InläggPostat: tis 02 okt 2018, 10:34 
Dessa gangsters skulle säkert fungera bra som soldater, franska främlingslegionen lär bestå av just dessa och det fungerar ypperligt.

InläggPostat: tis 02 okt 2018, 17:38 
Wixor skrev:
Dessa gangsters skulle säkert fungera bra som soldater, franska främlingslegionen lär bestå av just dessa och det fungerar ypperligt.

Tycker du att förutsättningarna är samma mellan FFL och Svensk värnplikt?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 50 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa