Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: MRE heaters
InläggPostat: tor 03 mar 2011, 15:18 
Offline
Hade jag inte några värmeljus här någonstans?

Blev medlem: tor 03 mar 2011, 00:25
Inlägg: 8
Det här är inget tips eftersom jag inte har någon erfarenhet av av dessa, Men jag är väldigt intresserad. här är länken till vad jag vill diskutera:
http://www.cheaperthandirt.com/mre200-1.html

Det här är alltså den delen i en MRE som värmer maten. Man borde då kunna sätta ihop dina egna meals ready to eat. :roll: Den är ju riktigt billig på den här sidan. Dom vägen inte mycket heller. Nu till användningen. Vattnet som man använder för att starta den i blir ju odrickbart.
Därför måste man förpacka maten i en sluten värmetålig förpackning som en MRE. Jag tänker mig en slags påse som fungerar som en kastrull. Antingen har du fyllt påsen med mat hemma, eller har du med tomma i vildmarken och slänger i det du vill käka. Påsen måste vara billig och tåla att bli kokat utan att ta skada. Vad ska det vara för påse? Har något av er provat detta?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: MRE heaters
InläggPostat: tor 03 mar 2011, 18:03 
Problemet, iaf enligt mig, är detta är värmare och inte något att "koka" maten med. Jag undrar vilken mat som du "sätter" ihop och håller sig några dagar (utanför kylen) men behöver endast värmas upp för att bli ätbart? Det är väldigt intressant lösning isf.

Lösningen är mylar påsar, som vanligt :rambo: !


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: MRE heaters
InläggPostat: tor 03 mar 2011, 20:41 
Offline
Hade jag inte några värmeljus här någonstans?

Blev medlem: tor 03 mar 2011, 00:25
Inlägg: 8
Okej, så maten blir alltså inte kokt utan bara värmd. Jag förstår. Det jag tänkte men missade att få med i förra inlägget var att man ska tillsätta vatten till matpåsen och försluta innan man stoppar den i MRE heatern. Jag tänkte främst på frystorkad mat och torrvaror som couscous kanske. Annars kanske det finns passande konserver också. Så då behövs alltså en passande mylar påse som går att tillsluta i fält. Förslag?

Med en bra hållare på väst eller ryggsäck så borde du kunna förflytta samtidigt som maten värms dom 12 minuterna det ska ta. :rambo:

Jag såg tyvärr också att dom MRE heaters jag länkade till var gamla och opålitliga. se kommentarerna i länken. Ingen som sett om det säljs färskare heaters? och gärna europeiska sidor


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet