Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Någon ledig / tillgänglig skog eller passande mark?
InläggPostat: sön 31 jan 2016, 23:38 
Var i hela friden är stormköket?

Nu är detta säkert väldigt svårt att få svar på, så jag förstår ifall du / ni som ev sitter på detta inte svarar, men frågar är fri.

Inom Airsoft etc så brukar ju många syssla med "Post Apokalyptiska" lajv/tävlingar/spel etc. Finns det någon som känner till eller ev har tillgång till öde markområden som skulle passa in på detta? Ett givet perfekt exempel vore ju en gammal militärförläggning, öde sjukhus, bergsrum etc, men som alla vet så är det mera troligt att hitta en dyngrak dinosaurie som testar soffgrupper på Ikea en söndag.

Tanken här inne i denna tråd är att någon kanske har sin tillflykt i ett gammalt torp med tonvis av skog utanför eller möjligtvis har en ö nånstans etc. Vid första anblicken på google earth så hittar man ju mera skog än man trodde möjligt. Enorma fält, tomma öar osv, men på något sätt verkar allt vara så att säga bakom lås och bom. Någonstans måste det väl ändå finnas något?

Inläggsrubrik: Re: Någon ledig / tillgänglig skog eller passande mark?
InläggPostat: mån 01 feb 2016, 12:56 
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

I min region finns flera marker som används till airsoft antingen via hyra och avgift eller via lånad mark då gratis. Bockaby står kvar och där har vi haft 5 år i rad postapokalyptisk lajv. Även en fabrik med skyddsrum och flera hus(ej aktuell längre) stor skog utanför stan. Inne i Gbg finns även Bergsjön där spelas det på ett område varje söndag. En kille jag känner har även tillgång till ett ställe vi kallar container yard vid hamnen arendal.
Vill du ha kontakt skicka pm.

InläggPostat: mån 01 feb 2016, 21:31 

deadrabbit skrev:
I min region finns flera marker som används till airsoft antingen via hyra och avgift eller via lånad mark då gratis. Bockaby står kvar och där har vi haft 5 år i rad postapokalyptisk lajv. Även en fabrik med skyddsrum och flera hus(ej aktuell längre) stor skog utanför stan. Inne i Gbg finns även Bergsjön där spelas det på ett område varje söndag. En kille jag känner har även tillgång till ett ställe vi kallar container yard vid hamnen arendal.
Vill du ha kontakt skicka pm.

Tackar för info och ska plåta ihop ett PM med frågor sen när det finns lite tid över, men det låter spännande och intressant! Tackar =)

InläggPostat: tor 18 feb 2016, 03:57 

Vi söker alltså även skogar och skogsmark. Det är av stort intresse att göra ett samarbete ifall någon sitter på ett skogsområde som inte ska fällas alls ( typ strövskog ) och då ist göra något bestående utav skogen som man kan bruka i form av timmerstugor för jakt / fiske, när de som sagt står tomma och ingen redan använder dem för eventuella spel eller kurser.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ]