Swedish Survivalist

Forum för svenskar med survivalistintresse

Ny tråd Svara på tråd  [ 107 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Planet X / Nibiru
InläggPostat: mån 08 aug 2011, 14:50 
Strömavbrott? Hjälp!

Såg att ni ej hade någon tråd om Planet X på forumet. Så ja registrerade mig för att ni ska få upp ögonen för vad det är som ligger bakom händelserna som utspelar sig runt om kring oss. Planet X är på ingång därför den ökande seismiska aktiviteten. Ja råder er till att läsa följande artikel http://ireport.cnn.com/docs/DOC-640370 . En kille som heter dutchsinse på youtube bevakar den seismiska aktiviten mkt noggrant. hans kanal är: http://www.youtube.com/user/dutchsinse
Det råder delade meningar om comet Elenin är planet X eller inte. Det är en hel del som talar för det.
http://www.youtube.com/user/terralO3 Denna kille har drivit en researchgrupp och kommer hålla till i grottorna i Osarks under polskiftet. Ta en titt på hans kanal! Och för er survivalister ta en titt på vad denna killen säger: http://www.youtube.com/user/patrioticspace oerhört intressant.

God bless!

Inläggsrubrik: Re: Planet X / Nibiru
InläggPostat: mån 08 aug 2011, 15:13 
Fredag
Användarvisningsbild

I mina öron låter detta som foliehattsvammel, men å andra sidan så min syn på ekonomi och framtid är lika mycket foliehattsvammel i andras öron så (:)

InläggPostat: mån 08 aug 2011, 15:21 
Strömavbrott? Hjälp!

Jag är medveten om att det låter otroligt. Men den seismiska aktiviteten har ökat dramastiskt. Massvis av vulkaner har blivit aktiva på sistånde. För att inte tala om vädret som bara blir konstigare och konstigare. Senaste vintern det var snökaos i både europa och nordamerika. Australien, indonesien och brasilien för att bara nämna några få har sjuka översvämingar. Kom igen grabbar någonting är defenetivt på gång!!

InläggPostat: mån 08 aug 2011, 15:22 
Vassrotskonnäsör
Användarvisningsbild

(:) :lol: (:)

InläggPostat: mån 08 aug 2011, 15:56 
Chefen

För mig känns det osannolikt att någonting som är så stort att dess gravitation kan påverka jorden kan komma så nära oss att det kan påverka utan att vi upptäcker det.
Ska det å andra sidan komma som en blixt från klar himmel måste det röra sig i relativistiska hastigheter ifrån kuiperbältet eller bortom. Jag säger inte att det inte kan ske, bara att det känns väldigt osannolikt.

Den förberedde överlever.

InläggPostat: mån 08 aug 2011, 18:12 
Strömavbrott? Hjälp!

Det kan såklart kännas osannolikt vid första anblicken. Det är jätte många tecken som tyder på att en stor planet håller på att passera det inre solsystemet. För att inte tala om att solen gick upp 2 dagar tidigare över grönland i år. Det har aldrig hänt förut så vitt vi vet. För det ska vara möjligt måste jorden ha vridit på sig lite. http://www.accuweather.com/blogs/astron ... enland.asp

Det finns många tecken på att detta är påväg att ske. Kolla in artikeln http://ireport.cnn.com/docs/DOC-640370 gör din egen research. Nasa och övriga myndigheter har kännt till detta länge. Dem förbereder sig för fullt, gör du?

InläggPostat: mån 08 aug 2011, 18:33 
Omega man
Användarvisningsbild

(:)

att jordens vinklar och annat ändras tror jag inte på, nu kanske det skulle slunkit igenom, men med tanke på hur mycket mätningar det utförs så, nix

alltid kul att kolla på sådanna som tror på det, även om jag anser det vara koko för tillfället

InläggPostat: mån 08 aug 2011, 18:43 
Fredag

Ok, nu har jag läst artikeln och enligt den:
"The next alignment occurs on September 6th. Watch the news on this date for a large earthquake. Use this as a barometer. If a massive quake occurs, then you know this info has substance."

Om det stämmer då kan vi vänta att det blir:
* Jordbävningar
* Störningar i elnätet
* Problem med mat och mediciner under en period
* Rymdstrålning den nionde november

Jag är ändå förbered för första tre punkter men den fjärde får man fixa på något sätt. Någon gruva eller nyare skyddsrum borde duga, eller?

Men vad tycker du TureSventon man borde göra? Du kommer med nyheten men har du några tips eller lösningar???

InläggPostat: mån 08 aug 2011, 18:45 
Vassrotskonnäsör
Användarvisningsbild

Tror nog NASA har bra koll på sånt el är det en konspiration???Hur förbereda sig om nu en planet är på väg hit då är det ju adios för allt&alla hur man är förberett sig, enda är väl att gå på systemet och hämta en låda lagavulin :mrgreen:

InläggPostat: mån 08 aug 2011, 19:27 
Omega man
Användarvisningsbild

Bra smak där Geronnimo!

Lagavulling skall lukta som ett nykärat tak och smaka som att suga på en glödande trägren.

Nu är det ju så faktiskt att NASA uppmanar sina anställda att ha ganska mycket lagerhållt. Mer än vad de flesta av oss håller sig med, finns på deras hemsida om man letar runt.

Fast jag tror inte på att det skulle vara en okänd planet som orsakar detta utan mer på ocillationsteorin och stabila eliptiska banor med axelrotation som gör att jupiter och saturnus påverkar oss mer än vanligt pga vi är längre från solen än vanligt och de närmare.

无法无天 Tankar om samhällets misslyckande har alltid funnits.

InläggPostat: mån 08 aug 2011, 19:37 
Redneck survivalist

geronimo skrev:
Tror nog NASA har bra koll på sånt el är det en konspiration???

Jag tror allt det här med planet x, Nibiru och gudvetvad bara är sagor och fantasier skapade av sci-finördar och lätt vrickade typer. Vad jag emellertid är helt och hållet säker på är att NASA och US Gov skulle hålla knäpptyst om alla eventuella fynd av "extinction level events" och "planet killers". Du kan ju själv föreställa dig vad följderna skulle bli om hela världens befolkning fick veta att vi allihop har ett år kvar att leva. Bäst att inget veta då....

Solstormar är förvisso verkliga och kan nog ställa till stor skada.

InläggPostat: mån 08 aug 2011, 20:17 
Vassrotskonnäsör
Användarvisningsbild

Självklart skulle NASA och US GOV hållt tyst men tror ni att en så stor händelse hadde kunnat tystas ner.tror det hadde varit läckor som i en sprinkler tidningarna hadde haft en klang & jubelfest på något så stort och ödesavgörande händelse i jordens historia (:)

InläggPostat: mån 08 aug 2011, 20:22 
Strömavbrott? Hjälp!

Dem har kännt till detta i ca 30 år iallafall. Och självklart så går dem inte ut med sådan här information till allmänheten. Dem vet att det ej finns resurser till att rädda alla. Så dem har byggt gigantiska underjordiska anläggningar som dem tänker ta betäckning i när det blir som värst. Detta kommer kulminera i något som kallas för ett POLSKIFTE. Jorden kommer att vrida sig hur mycket vet jag inte. Dem flesta som forskar i detta säger 45-90 grader. Detta kommer att ske på någon timma.
Oasvet så kan dem ej gå ut med detta vare sig dem vill eller inte. Det skulle såklart bli masspanik. Hursomhelst så verkar eliten och myndigheter runt om i världen vara informerade om vad som sker. Kineserna har byggt flera stora miljon städer på det mongolska höglandet. Och det bor kanske 25000 pers i dem fast dem har kapacitet på 1 miljon +. Kommunikationerna dit har inte ens färdigställts ännu. Jag skulle kunna ha en hel utläggning om indikationer på att myndigheterna vet att något kommer våran väg men vad som jag bryr mig om är det här: Jag vill ej se någon av er råka illa ut.

När polskiftet sker bör ni vara långt ifrån kusten iallafall en 25 mil. Och på hög höjd iallfall en 300 meter. Har ni möjlighet att ta betäckning i ett skyddsrum eller i en grotta eller så gör det. För vindarna kommer vara jättehårda kanske 100 m/s+. Anledning till ni bör vara på hög höjd bort från kusten är att Tsunamivågorna som kommer produceras av skiftet. Kommer vara gigantiska 100 tals meter.

Någon nämnde solstormar i tråden. Anledningen till att solen spyr ut sig stora utbrott är att den reagerar på PlanetX som kommer allt närmare solen. När planeten kommer närmare oss kommer vi träffas av dem värsta solstormarna som den moderna människan har upplevt. Strömmen kommer gå ner i samband med detta. Jag är ingen expert på solstormar men jag har förstått att det kommer fungera som en EMP bomb. Vilket kommer slå ut vårat elnät och förmodligen det mesta av våran elektroniska utrustning.

Detta är ingenting som några sciencefiction nördar har hittat på. Det är väldigt mycket som talar för att det faktiskt är så här. Detta har jag för avsikt att förklara för er så att ni har en del kött på benen när ni tar er själva samt era nära och kära genom dessa tuffa tider vi står inför.

InläggPostat: mån 08 aug 2011, 20:50 
Fredag
Användarvisningsbild

Ahem, nej. Här drar jag nog gränsen för vad jag tror är rimligt. Sure ett polskifte är möjligt och vore en katastrof, men resten köper jag inte.

(:) (:) (:)

InläggPostat: mån 08 aug 2011, 21:08 
Borgmästare i Jericho
Användarvisningsbild

Erkänner villigt att jag förmodligen läser mer än vad som är nyttigt om allehanda domedagsscenarios, men just niburubiten har jag aldrig lagt någon särskild vikt vid. Menmen, den som lever får se. Det positiva med just det här scenariot är att det vore rätt omöjligt att hemlighålla alltför länge, då varje amatör med en lite kraftigare kikare riktad mot skyn kommer kunna upptäcka planeten i god tid.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 107 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa