Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: mån 02 jun 2014, 13:19 
Offline
1998 var en fin årgång för vita bönor!

Blev medlem: tis 30 dec 2008, 01:23
Inlägg: 158
Befinner mig inte i lika allvarlig situation som du, men har på grund av återkommande svår depression, panikångest och generell ångest aldrig klarat att få klart skolan, kan inte klara min aktivitetsplikt för försörjningsstöd och är på grund av detta i praktiken oanställbar och pank. Men jag skattar mig lycklig att jag kan hantera folk iallafall, och tycker det är jävligt starkt av dig att ha tagit dig igenom skiten ändå.

Så jag vet vad du menar med att bli motverkad av myndigheter, och kan bara konstatera att i samhället som stort är det så att psykisk ohälsa "inte räknas".

Så grattis till pengar, och lycka till med fortsatta bataljer mot monolitiska institutioner vars enda uppgift är att överösa en med byrokrati tills man inte orkar och de slipper betala.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: tis 03 jun 2014, 00:10 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 24 aug 2009, 09:31
Inlägg: 477
Användare Horrorcore har inte varit inloggad på mer än ett år.

_________________
Survivalism är inte egoism, genom att sörja för dig och de dina frigör du resurser åt andra.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Sjukpenning beviljad
InläggPostat: tis 03 jun 2014, 18:54 
Offline
Står vid glasåtervinningen och tigger burkar.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 13 sep 2010, 10:38
Inlägg: 2936
Ort: Somewhere over the rainbow...
TheGreatCthulhu
Det finns ju möjligheter att söka sjukpension om man är i en sådan situation att man inte klarar att söka/vissa jobb pga psykiska funktionshinder också, fast ärligt talat så tycker jag att det moderna samhället försöker trycka ned folk i ett slags "Normalram" som egentligen passar väldigt få personer bra (den börjar redan före grundskolan). Ofta är det väldigt lite som skiljer om någon är framgångsrik eller hamnar utanför, det räcker ju tex att någon har tex socalfobi eller andra svårigheter att lätt kunna ta kontakt med folk ofta osv för att man skall riskera att halka utanför oavsett hur bra meriter man har annars. Det stör mig ordentligt att man ofta möter kompletta idioter på jobben med kompetent folk får gå på stödinsatser eller bidrag osv.

_________________
Let's find out! SWEXIT!


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet