Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Lämplig BOL på blocket?
InläggPostat: lör 02 aug 2014, 19:49 
Offline
Var i hela friden är stormköket?

Blev medlem: tis 26 jan 2010, 19:42
Inlägg: 45
Jag hittade det här på blocket. Endast 1500000kr. Någon som blir sugen? ;)


Är du på jakt efter ett stort, mörkt och krigs säkert bergrum har du chansen nu.
Självförsörjande bergrum (fd militäranläggning) med möjlighet till säker förvaring är just nu till salu.
Byggnaden är 865 kvadratmeter stor fördelat på tre plan, två av våningarna är ovan jord och inrett med bl a kontor, badrum, kök och diverse faciliteter. "Bunkern" (bergrummet) är ca 10 m under byggnaden och nås genom hiss inifrån eller från portöppning stor nog för en mindre lastbil. Detta är garanterat ett tryggt boende vid eventuella krig eller om man bara vill vara ifred från exet eller något liknande.
Ska klara ett krig
Det här bergrummet byggdes 1962-63 för en kostnad på ca 100 Milj kronor och är byggt för att klara av en riktig krigsföring utanför. Bland annat finns tryckvågsgångar som skyddar mot explosioner och bomber.
Bergrummet Fort Knox
Från stål portarna är det 50 m exakt fram till Bergrummet o där sitter det dubbla ståldörrar (20 cm) med sluss som skall klara krig och krissituationer med skydd mot ABC stridsmedel samt x-et.
Konstruktionen är byggd med vinklar för att klara tryckvågor samt luftslussar med luftreningsanläggning som finns.
Bergrummet omfattar ca 375 kvm med maskinrum, 4 arkiv med öppen area, 8 kontor,2 toaletter med pentry. Allt i bergrummet är i nyskick då det aldrig använts.

Centralvärme från oljepanna, mekanisk ventilation, egen brunn samt eget avlopp.
Det finns även ett riktigt bankvalv längst in i arkivhallen på 25m2 för den som har behov av ännu säkrare förvaring.
Tomten är friköpt och är 17977kvm, varav ca 1,4 ha produktiv skogsmark med 0,4 ha byggnader.

http://www.blocket.se/stockholm/Bomb_sakert_Bergrum_soker_ny_agare_55003425.htm?ca=11&w=3


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Lämplig BOL på blocket?
InläggPostat: lör 02 aug 2014, 21:37 
Offline
Jag behöver inte springa fortare än lejonet som jagar oss, bara fortare än dig.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jul 2012, 17:44
Inlägg: 418
Fy fan, det är du och jag som har bekostat det där som säkert kostade ett par hundra miljoner och nu ges det bort. :smack:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Lämplig BOL på blocket?
InläggPostat: lör 02 aug 2014, 23:28 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
Det såldes för lite drygt halva det beloppet i vintras om jag inte minns fel. Av någon anledning finner ägarna ingen användning för det. Borde finnas ordentlig prutmån.

Jag kollade noga på det i vintras och visst vill jag ha ett bergrum... Bara för att. :D

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Lämplig BOL på blocket?
InläggPostat: sön 03 aug 2014, 21:37 
Offline
Är det en Twinkie?

Blev medlem: mån 27 dec 2010, 11:26
Inlägg: 361
Xamda skrev:
Det såldes för lite drygt halva det beloppet i vintras om jag inte minns fel. Av någon anledning finner ägarna ingen användning för det. Borde finnas ordentlig prutmån.

Jag kollade noga på det i vintras och visst vill jag ha ett bergrum... Bara för att. :D


Synd att inte swedish survivalist är en sån där pengastark förening, annars hade det där nog varit en utmärkt föreningslokal/kursgård placerad mitt i landet som den är, samt som medlems-bol när upploppen breder ut sig i städerna.... nåja man kan ju alltid drömma! :rambo:

_________________
"”Medelklassen oroas. Deras rädsla är att de kommer leva ett sämre liv än deras föräldrar, och att de kommer att få se sina barn falla på den sociala stege som blivit allt svårare att klättra på”"


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet