Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 118 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: sön 31 aug 2014, 22:37 
Offline
Är man på utflykt i skogen skall man ha mer mat hem än man hade ut.
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 19 mar 2011, 22:19
Inlägg: 4989
sprithitler skrev:
Den här tråden känns som väldigt mycket politik och tangerad främlingsfientlighet och väldigt lite survivalism, en tråd kanske mer för flashback än för swedish survivalist.

Men vi ger tråden en chans till uppryckning, vad är scenariot? Hur skyddar sig en survivalist mot det? Eller hanterar det när det är ett faktum.


Tycker du har väldigt fel i det du säger. Vi har haft en misslyckad självmordsbombare i Sverige, det finns alltså bevisligen extremism som är knuten i detta fall mot ett hat av västvärlden.
Vare sig man vill eller inte så ingår vi i den, och vi har haft enligt SÄPO en radikalisering hos ett par unga, de säger att de vet att 80 st definitivt har åkt dit, några av dem har återvänt.

Man brukar säga att för varje som man ser står 3 och backar den. Stämmer det har vi en grupp som sympatiserar med denna organisation som är 340 personer. Det enda som krävs är att de organiserar sig lite så är det den största organisationen i Sverige som kan kopplas till någon form av organiserad kriminalitet (anser att terrorism även är en form av brottslighet).

Så om det enda som saknas är en ledare som kliver fram så är det definitivt något att diskutera, det har inget med främlingsfientlighet att göra, det har med ett reellt hot, om än ett på individnivå ganska lågt. Om det inte är så att de får in biologisk eller kemisk kapacitet. För inte tycker väl du att den Svenska tullen direkt har stora befogenheter eller möjlighet att göra beslag?

http://www.svt.se/nyheter/sverige/tulltjansteman-vill-fa-bara-vapen

_________________
Förklaringen på vad jag tror skall hända Malthusiansk fälla

Bara för att Röd och Blå existerar idag betyder det inte att det inte kan ändras till imorgon. Se alla människor som en möjlig vän.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: sön 31 aug 2014, 23:12 
Offline
Chefen

Blev medlem: lör 20 jan 2007, 04:09
Inlägg: 2477
Ort: Sveriges Lärosäte
Att det finns saker att diskutera i ämnet, det säger jag inte emot, men då ska vi diskutera den saken, inte att araber är farliga, vilket var den känsla jag fick av tråden. Jag kan ha missuppfattat.
Nåväl, Isis anfaller, hur? Var? Hur skyddar man sig? Hur hanterar man det om man är på plats?

_________________
Hoping for the best but expecting the worst.

Den förberedde överlever.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: sön 31 aug 2014, 23:19 
Offline
Är man på utflykt i skogen skall man ha mer mat hem än man hade ut.
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 19 mar 2011, 22:19
Inlägg: 4989
sprithitler skrev:
Att det finns saker att diskutera i ämnet, det säger jag inte emot, men då ska vi diskutera den saken, inte att araber är farliga, vilket var den känsla jag fick av tråden. Jag kan ha missuppfattat.
Nåväl, Isis anfaller, hur? Var? Hur skyddar man sig? Hur hanterar man det om man är på plats?


En tragisk sak med terrorism är deras tendens att använda "sekundär verkan" där det först är en person som antingen faller ihop och skadas, eller gör något som drar till sig uppmärksamhet. Eller kanske en mindre explosion för att sen när det samlats nog många människor så utlöses primärladdningen. Detta för att maximera folk koncentrationen.

Så att hantera detta är rakt emot många survivalisters inställning, nämligen att låta bli att hjälpa till även om man har resurserna.
Sen är ju politiska mål lite extra utsatta, kan vara bra att försöka i möjligaste mån undvika politiska, turist och stora folkkoncentrationer så långt man kan.

Problemet är ju att det är exakt det som terrorister vill att man ska göra... tja och att man ställer krav mot politiker.

_________________
Förklaringen på vad jag tror skall hända Malthusiansk fälla

Bara för att Röd och Blå existerar idag betyder det inte att det inte kan ändras till imorgon. Se alla människor som en möjlig vän.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: sön 31 aug 2014, 23:24 
Offline
Sometimes I just hate it when I'm right.
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 05 jun 2014, 23:51
Inlägg: 659
På ett indivuellt plan är det svårt att begränsa sig så att man minimerar risken, speciellt i en storstad. Där folk samlas är ju typiska mål, Centralstationen tex.
Dessa platser bör ju undvikas, samtidigt som man inte kan låta sig begränsas hur mycket som helst.

Sekundärverkan av ett terrorattentat kan man förbereda sig på. Ha en väl genomtänkt Get Home Bag, planera hur du tar dig hem från jobbet till fots om tunnelbanesystemet blir angripet osv.

I övrigt handlar det mest om tur, eller otur...

_________________
Tröskeleffekten syftar till att skapa en så hög tröskel att en angripare ska anse att det vore för dyrbart att påbörja ett angrepp.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: sön 31 aug 2014, 23:41 
sprithitler skrev:
Att det finns saker att diskutera i ämnet, det säger jag inte emot, men då ska vi diskutera den saken, inte att araber är farliga, vilket var den känsla jag fick av tråden. Jag kan ha missuppfattat.
Nåväl, Isis anfaller, hur? Var? Hur skyddar man sig? Hur hanterar man det om man är på plats?


första skydd mot ett hot är att erkänna att det finns ett hot, jag började tråden för att vissa att Sverige är inte ett land på ett annat klot som många tror men vi är här på jorden och så jorden ser ut idag.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: mån 01 sep 2014, 01:53 
Offline
Sometimes I just hate it when I'm right.
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 05 jun 2014, 23:51
Inlägg: 659
https://www.facebook.com/video.php?v=682107598532629

ISIS-flaggor i Kalmar.

_________________
Tröskeleffekten syftar till att skapa en så hög tröskel att en angripare ska anse att det vore för dyrbart att påbörja ett angrepp.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: mån 01 sep 2014, 15:52 
rekrytering affischer till ISIS i flera område i Sverige http://debatt.passagen.se/upload/images ... 00x700.jpg


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: mån 01 sep 2014, 18:13 
Offline
Är man på utflykt i skogen skall man ha mer mat hem än man hade ut.
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 19 mar 2011, 22:19
Inlägg: 4989
fhm1502 skrev:
rekrytering affischer till ISIS i flera område i Sverige http://debatt.passagen.se/upload/images ... 00x700.jpg

Är inte den vita flaggan motstånd mot IS? Handlar inte det där om information så man inte blir lurad av is rekryterare, samma bild förekommer på facebook som påstår det iaf... Vad är sanning?

_________________
Förklaringen på vad jag tror skall hända Malthusiansk fälla

Bara för att Röd och Blå existerar idag betyder det inte att det inte kan ändras till imorgon. Se alla människor som en möjlig vän.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: mån 01 sep 2014, 18:46 
Ulv i fårakläder skrev:
fhm1502 skrev:
rekrytering affischer till ISIS i flera område i Sverige http://debatt.passagen.se/upload/images ... 00x700.jpg

Är inte den vita flaggan motstånd mot IS? Handlar inte det där om information så man inte blir lurad av is rekryterare, samma bild förekommer på facebook som påstår det iaf... Vad är sanning?


vet inte vad sanningen är för att jag har inte sett än själv, MEN om det finns antirekrytering kampanj, då säkert finns rekrytering kampanj också, eller så logiken säger tror jag.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: mån 01 sep 2014, 22:04 
Offline
Luktar inte fotogenkök illa?
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 24 jul 2010, 23:15
Inlägg: 79
Ort: Västra Götaland
fhm1502 skrev:
rekrytering affischer till ISIS i flera område i Sverige http://debatt.passagen.se/upload/images ... 00x700.jpg

Tydligen inte? http://www.metro.se/nyheter/nej-inga-is ... Np3Aw76Cw/


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: mån 01 sep 2014, 22:31 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Blev medlem: ons 15 maj 2013, 19:00
Inlägg: 470
Krellh skrev:
fhm1502 skrev:
rekrytering affischer till ISIS i flera område i Sverige http://debatt.passagen.se/upload/images ... 00x700.jpg

Tydligen inte? http://www.metro.se/nyheter/nej-inga-is ... Np3Aw76Cw/


Citera:
Hizb ut-Tahrir


Ja men, det var ju så mycket bättre!

Dessa vill bara skaffa kalifatet, avskaffa religionsfrihet, otrota all judar osv. osv.

:roll:

_________________
Green eyes and black rifles

Si vis pacem, para bellum


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: mån 01 sep 2014, 23:18 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
Sahaq skrev:
Krellh skrev:
fhm1502 skrev:
rekrytering affischer till ISIS i flera område i Sverige http://debatt.passagen.se/upload/images ... 00x700.jpg

Tydligen inte? http://www.metro.se/nyheter/nej-inga-is ... Np3Aw76Cw/


Citera:
Hizb ut-Tahrir


Ja men, det var ju så mycket bättre!

Dessa vill bara skaffa kalifatet, avskaffa religionsfrihet, otrota all judar osv. osv.

:roll:


Det finns grader i helvetet... :smack:

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: tis 02 sep 2014, 23:10 
Offline
Var i hela friden är stormköket?

Blev medlem: sön 16 feb 2014, 21:50
Inlägg: 53
Rätt kasst av dig Sprithitler att börja fingra på rasistkortet sådär!

ISIS är ett verkligt hot, såvida man inte går igång på avsågade huvuden, sexslaveri och diverse andra otyg. Även mot oss här uppe i "Trygga lilla Sverige". Finns videoklipp där ISIS-idioter klargjort att man kommer angripa även Sverige.

Personligen har jag största respekt för detta hot, visst kan man vara på fel ställe vid fel tidpunkt som med allt. Men personligen är jag övertygad om att det bara är en tidsfråga innan dess anhängare hittar på något skit här.

Ja undvika större folksamlingar som en nämnde är ju alltid prio 1, både med tanke på sprängdåd och smittspridning.

Rimligtvis är dom så få att dom i detta land inte utgör något nämnvärt hot rent militant, hade dom börjar skjuta hej vilt så hade högst troligt polis slagit ner dom ganska omgående. Utan hotet ligger snarare i form av sprängdåd och liknande. Men självklart ställer hundra tokstollar med var sin bomb till med en jäkla oreda..


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: tis 02 sep 2014, 23:20 
personligen jag förbereder mig mest på samhälle kollaps som orsakas av terror attacker eller krig för att det är sämst, om det är nån natur katastrof då man kan vänta hjälp från andra delar landet eller från granne länder men om det är krig eller terror då blir det bara oss själva som vi kan lita på, eller så tror jag.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: ISIS anfallar Sverige
InläggPostat: ons 03 sep 2014, 10:09 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 24 aug 2009, 09:31
Inlägg: 477
Säpo stoppar två terrordåd i Sverige: http://www.svd.se/nyheter/inkorg/sapo-s ... vd?sidan=1

_________________
Survivalism är inte egoism, genom att sörja för dig och de dina frigör du resurser åt andra.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 118 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet