Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Ny mobiltelefon
InläggPostat: lör 02 aug 2014, 00:34 
Offline
When your mind say impossible, possible still has a lot left
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 24 jul 2014, 14:49
Inlägg: 3199
Ort: Mälardalen
Kör Xperia Z1 samt Xperia Ultra, bästa telefoner jag haft och tydligen ska uppföljarna till dessa som nu lanserats vara ännu bättre.

Kan pga klumpighet och ibland otur säga att dessa telefoner trots att de är tunna är byggda som stridsvagnar, de har sopat iväg nedför marmortrappor efter initiala fall på 4m ner i sten etc, blivit krokiga, böjts ut igen osv... dvs jag har verkligen itne varit vänlig mot dem och de bara tuffar på och går. Vattentätheten har jag inte provat så mycket mer än att jag tvättar dem under kranen med tvål och vatten när de blir skitiga, använder i regn osv. No problems so far.

_________________
Mindset of a winner: "The desire to win is important, but the will to prepare is vital."


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny mobiltelefon
InläggPostat: mån 13 okt 2014, 20:32 
Offline
Fredag
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 29 okt 2012, 22:08
Inlägg: 1295
Ort: Söder
Satt och letade ruggade "paddor" och hittade denna sidan med lite telefoner jag inte stött på tidigare. Har inte handlat något via sidan men det vore intressant om någon kunde reflektera om någon av telefonerna då jag ser flera som är intressanta för min del av olika anledningar.

http://www.interbiz.se/stottalig-mobiltelefon/27

_________________
Hopp är ingen strategi och tur är ingen faktor.

Ibland bloggar jag mer och ibland mindre på http://aftersearch.wordpress.com


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny mobiltelefon
InläggPostat: tis 14 okt 2014, 11:06 
Offline
Är det en Twinkie?

Blev medlem: mån 27 dec 2010, 11:26
Inlägg: 361
Derzu Uzala skrev:
Kör Xperia Z1 samt Xperia Ultra, bästa telefoner jag haft och tydligen ska uppföljarna till dessa som nu lanserats vara ännu bättre.

Kan pga klumpighet och ibland otur säga att dessa telefoner trots att de är tunna är byggda som stridsvagnar, de har sopat iväg nedför marmortrappor efter initiala fall på 4m ner i sten etc, blivit krokiga, böjts ut igen osv... dvs jag har verkligen itne varit vänlig mot dem och de bara tuffar på och går. Vattentätheten har jag inte provat så mycket mer än att jag tvättar dem under kranen med tvål och vatten när de blir skitiga, använder i regn osv. No problems so far.


:surprised: :D

Det enda test som saknas är att beskjuta dem med helmantlade kulor. Förmodligen inte en repa i skärmen efteråt.

Själv kör jag med helt vanlig budget smarphone i ziplock-plastpåse med gummisnodd. Funkar bra mot regn! Men jag tappar å andra sidan aldrig något.

_________________
"”Medelklassen oroas. Deras rädsla är att de kommer leva ett sämre liv än deras föräldrar, och att de kommer att få se sina barn falla på den sociala stege som blivit allt svårare att klättra på”"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny mobiltelefon
InläggPostat: ons 27 maj 2015, 13:56 
Offline
Jamen ett par stearinljus är ju alltid trevligt att ha!

Blev medlem: mån 02 dec 2013, 23:03
Inlägg: 144
För att uppdatera min egen tråd och ett köp jag är väldigt nöjd med.

Det blev en ny Iphone 6, med ett Lifeproof Fré skal. Mycket nöjd efter att ha använt den nu några månader.

Skalet har varit under vatten, först ett 30 min test utan mobil i när skalet var nytt. Klarade sig fin fint. Sedan har mobilen med skal varit helt under vatten ett antal sekunder. Vågade inte längre tid :hm: Den har blivit överkörd med en alpinskida :smack: och blivit nedslängd från ovanvåningen av min lilla 2-åring. Inte en repa :up:

Lifeproof Fré skalet: http://www.lifeproof.com/shop/wo_en/iph ... +%23000000


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny mobiltelefon
InläggPostat: tor 28 maj 2015, 11:42 
Offline
Konservöppnaren börjar bli utsliten. Igen!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 jan 2010, 14:56
Inlägg: 2646
Fri_man skrev:
För att uppdatera min egen tråd och ett köp jag är väldigt nöjd med.

Det blev en ny Iphone 6, med ett Lifeproof Fré skal. Mycket nöjd efter att ha använt den nu några månader.

Skalet har varit under vatten, först ett 30 min test utan mobil i när skalet var nytt. Klarade sig fin fint. Sedan har mobilen med skal varit helt under vatten ett antal sekunder. Vågade inte längre tid :hm: Den har blivit överkörd med en alpinskida :smack: och blivit nedslängd från ovanvåningen av min lilla 2-åring. Inte en repa :up:

Lifeproof Fré skalet: http://www.lifeproof.com/shop/wo_en/iph ... +%23000000


Bra där. Nån som tar åt sig av tipset om Lifeproof Fre :up:
Det skalet spelar i en egen liga när det gäller tålighet OCH smidighet. (det enda som kommer i närheten, men ändå långväga långt ifrån är Otterbox)
Kundservicen från LifeProof är väldigt bra om du mot förmodan skulle stöta på patrull med skalet.
Personligen har jag tappat luren i stengolv/ betong/ asfalt x antal gånger, använt den under vatten och fotograferat, haft den liggandes i spöregn i timtal etc. Efter x antal månader fick jag byta fronten, pga att det hade blivit lite obekvämt repigt efter en tid i "ökenklimat".... Fick det gratis av LifeProof... Det nya har inte fått ngt märke, så eventuellt uppdatering av materialet.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Ny mobiltelefon
InläggPostat: tor 28 maj 2015, 12:07 
Jag var på netonnet häromdagen och köpte mig en ny SHTF-telefon:

Funderade och funderade på vilken man skulle ha och så kom jag fram till
att det enda jag BEHÖVER är en telefon som man kan ringa med,
skicka SMS och som har bra batteritid.

Vid SHTF så räknar jag kallt med att internet försvinner eller blir överbelastat
Och inte går att använda (+jag har en surfplatta på 7 tum i min BOB)
och jag tror att det som "fungerar längst" och är stabilast är 2G nätet
det vill säga grunden: ringa och skicka SMS.

2G täckning har du ÖVERALLT i Sverige, till skillnad från 3G & ¤G.

Det blev en Samsung E1080i för 99 kronor inkl kontantkort.
Liten,kompakt,tålig,enkel att använda och väger 65 gram (jag prioriterar LÅG VIKT).

Batteritid: 24 dagar.
Min smartphone har batteritid på 8 timmar.....

http://www.netonnet.se/art/telefon/mobi ... 4985.3211/


Men som sagt, alla väljer vad DE behöver :)
Bild


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet