Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: tis 15 sep 2015, 10:15 
Offline
Sometimes I just hate it when I'm right.
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 05 jun 2014, 23:51
Inlägg: 659
Kanske är det Sveriges totala misslyckande i invandringsfrågan som uppfattats av skarpsinniga flyktingar? Att människor mitt i ett krig 300mil bort har en bättre insikt om läget i Sverige än politiker och journalister är i så fall skrämmande men kanske inte helt oväntat.

_________________
Tröskeleffekten syftar till att skapa en så hög tröskel att en angripare ska anse att det vore för dyrbart att påbörja ett angrepp.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: tis 15 sep 2015, 10:44 
Offline
When your mind say impossible, possible still has a lot left
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 24 jul 2014, 14:49
Inlägg: 3199
Ort: Mälardalen
Vi kan i alla fall nyktert konstatera att passar inte galoscherna i Sverige, så är det nog inte så jävla stor nöd.

Självklart finns det folk i nöd, säger bara att en okänd stor del rör sig eftersom möjligheten finns och då rör det sig inte längre om flykt utan om migration.

_________________
Mindset of a winner: "The desire to win is important, but the will to prepare is vital."


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: tis 15 sep 2015, 11:38 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
Det är ju inte osannolikt att de som lider mest är de som inte har råd att betala tusentals dollar till flyktingsmugglare och därför fortfarande bor kvar i områden där IS härjar fritt eller där Assads oljetunnebomber faller som hagel, eller befinner sig i flyktingläger i något av grannländerna under mycket svåra omständigheter. Det betyder för all del inte att de som tar sig hit är någon form av "lyxflyktingar", de har bara haft det lite bättre förspänt än sina andra landsmän och därmed kunnat fly undan vansinnet.

Hur man än vänder och vrider på detta så tror i alla fall jag att merparten av de som är drabbade av konflikterna runt om i världen hellre bor kvar och får återgå till det liv de hade tidigare än att flytta till ett helt främmande land. Att man från politiskt håll inte försöker vidta mer åtgärder för att få slut på konflikterna är obegripligt för mig, men så är jag inte heller politiker. :-g

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: tis 15 sep 2015, 21:59 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: sön 21 jun 2015, 12:07
Inlägg: 332
Det börja clogga ihop sig vid gränserna! http://www.aftonbladet.se/nyheter/pafly ... 1419155.ab
Undantagstillstånd utfärdat, närmare till avtryckaren alltså... Bara en tidsfråga innan proppen går och folk springer ner grindarna... Vad som händer då avgör till stor del vad resten av EU gör.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: ons 16 sep 2015, 00:44 
Offline
Konservprovsmakare

Blev medlem: tis 13 apr 2010, 22:00
Inlägg: 55
Phiphler skrev:
Medelvärdet för hur lång tid det tar invandrare att få jobb är 7 år, det betyder att vid 7 år så har fortfarande hälften inget jobb. Dessutom har utlandsfödda större tendens till att pensionera sig tidigt av någon anledning.


Observera att "jobb" inom 7 år avser "sysselsättning", vilket är någon form av sysselsättning minst 1 timme per vecka. Dvs alla former av sysselsättning, från ett reguljärt arbete till att jobba gratis i kusinens servicebutik 1 timma per vecka!

Dessutom är statistiken från SCB ihopklumpad för alla typer av invandrare. Vi har ju en del rena arbetskraftsinvandrare och för dessa torde sysselsättningen vara 100%. Tiden för att flyktingar och anhöriga har någon form av sysselsättning minst en timme per vecka torde därför vara längre än 7 år för de femtio procenten som verkligen får sysselsättning. Hur lång tid det tar innan de övriga 50% är sysselsatta säger statistiken inget om.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: ons 16 sep 2015, 07:41 
Offline
Kan man äta myror?

Blev medlem: tor 17 apr 2014, 08:58
Inlägg: 289
Ort: Finland
Calex skrev:
Finland är inte så människovänligt


Procentantal av somalier (av dom som sökte) som fick asyl i fjol:

Danmark 50%
Norge 59%
Sverige 69%
Finland 89%

Procentantal av irakier (av dom som sökte) som fick asyl i fjol:

Danmark 13%
Norge 31%
Sverige 50%
Finland 76%


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: ons 16 sep 2015, 10:32 
Offline
Fredag
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 29 okt 2012, 22:08
Inlägg: 1295
Ort: Söder
Herman30 skrev:
Calex skrev:
Finland är inte så människovänligt


Procentantal av somalier (av dom som sökte) som fick asyl i fjol:

Danmark 50%
Norge 59%
Sverige 69%
Finland 89%

Procentantal av irakier (av dom som sökte) som fick asyl i fjol:

Danmark 13%
Norge 31%
Sverige 50%
Finland 76%


Jo men om det var 5000 som sökte i Sverige och 500 i Finland så är ovanstående siffror missvisande om än korrekta.

_________________
Hopp är ingen strategi och tur är ingen faktor.

Ibland bloggar jag mer och ibland mindre på http://aftersearch.wordpress.com


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: ons 16 sep 2015, 11:36 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: sön 21 jun 2015, 12:07
Inlägg: 332
Aftersearch skrev:

Jo men om det var 5000 som sökte i Sverige och 500 i Finland så är ovanstående siffror missvisande om än korrekta.


Det kan betyda att Finland sållar bättre redan vid ankomsttill landet, vilket många länder borde göra.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: ons 16 sep 2015, 15:01 
Offline
Konservöppnaren är min käraste ägodel.
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 20 mar 2014, 23:01
Inlägg: 211
Enligt hans rosling så är det inte speciellt många som söker asyl i finland


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: tor 17 sep 2015, 14:49 
Offline
När folk är överens med mig har jag en känsla av att jag måste ha fel.

Blev medlem: tor 25 sep 2014, 11:36
Inlägg: 269
Ort: Södra Sverige
6 olika BOB på vägen:

http://emanuelkarlsten.se/09/vad-skulle ... -berattar/

_________________
Förberedd för allt. Nästan...


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: lör 19 sep 2015, 13:01 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: sön 21 jun 2015, 12:07
Inlägg: 332
Jag hade ju inte förväntat mig att se flyktingar i såna mängder här uppe! Nu protesteras det här http://hbl.fi/nyheter/2015-09-19/771092 ... g-i-tornea


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: lör 19 sep 2015, 21:01 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: sön 21 jun 2015, 12:07
Inlägg: 332
Det verkar tystas ner i media, så jag länkar till Cornu. http://cornucopia.cornubot.se/2015/09/a ... 24-pa.html


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: tis 22 sep 2015, 15:59 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: sön 21 jun 2015, 12:07
Inlägg: 332
Nu reagerar Norge, och tågtrafiken i Europa begränsas. http://www.svd.se/hardare-kontroller-vi ... n-i-europa
Det känns som om allmänheten inte har koll på hur stort detta egentligen är, och det verkar tystas ner i media.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Flyktingströmmar genom Europa
InläggPostat: tis 22 sep 2015, 17:13 
Norrskog skrev:
Nu reagerar Norge, och tågtrafiken i Europa begränsas. http://www.svd.se/hardare-kontroller-vi ... n-i-europa
Det känns som om allmänheten inte har koll på hur stort detta egentligen är, och det verkar tystas ner i media.


Det där var en besvärlig författare... :smack: Klart som fan att migration är en ekonomisk fråga; utan att ha med nationalism att göra! Vad tror folk kommer att hända egentligen om vi tar in hundratusentals människor i landet utan att ha minsta lilla chans att ge dem hyggliga bostäder, utbildning eller ens tillstymmelsen till jobb? Kaos, och mera kaos!

Verklighetsfrånvänt, måste jag säga. Om detta är tankar som florerar genom den genomsnittlige makthavarens huvud är Europa dödsdömt.


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 89 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet