Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 73 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: fre 25 sep 2015, 19:24 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: sön 09 okt 2011, 16:23
Inlägg: 2065
Ni sitter med något som många svenskar bara drömmer om och bara ser att det löser sig i framtiden. Många köper nu ett renoveringsprojekt i utkanten i någon storstad för 1 mille per rum. sen ska det renoveras. Sen undrar man varför arga snickargubben, ensam hemma med martin och sånna program har höga tittarsiffror.

Det är inte sunt.

https://www.youtube.com/watch?v=8AEk_UMFlQk


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: fre 25 sep 2015, 20:00 
kan nog hålla med, det är inget sunt, och den dagen bubblan spricker lär folk verkligen undra om det var rätt att renovera köket var femte år och toan innan man ens skitit ut första toastolen :notme:

jag har svårt, riktigt svårt att tänka mig att låna pengar på allvar, för det skall betalas tillbaka med

och för er som blivit skuldfria, då återstår den där årslönen som man ska ha i madrassen med ;)


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: fre 25 sep 2015, 20:13 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: sön 21 jun 2015, 12:07
Inlägg: 332
grym skrev:
kan nog hålla med, det är inget sunt, och den dagen bubblan spricker lär folk verkligen undra om det var rätt att renovera köket var femte år och toan innan man ens skitit ut första toastolen :notme:

jag har svårt, riktigt svårt att tänka mig att låna pengar på allvar, för det skall betalas tillbaka med

och för er som blivit skuldfria, då återstår den där årslönen som man ska ha i madrassen med ;)


Du från söder, kom hit till norr och få ett välkomnande som du sen(t) ska glömma ;)

Nää, välkommen till oss häruppe, vi bjuder på äkta kokkaffe över elden, inget låtsas här in't :P


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: fre 25 sep 2015, 20:40 
Offline
Greyman

Blev medlem: ons 03 sep 2014, 11:06
Inlägg: 362
Ort: Svedala
Skuldfri - Nice! Önskar jag kunde säga detsamma :oops:
Grattis !!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: fre 25 sep 2015, 21:35 
Offline
Konservöppnaren är min käraste ägodel.
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 03 dec 2012, 21:47
Inlägg: 210
fy fan vad gött, har mellan 8-12 månader kvar själv. grattis

_________________
Det som inte går att laga med silvertejp är trasigt..........


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: lör 26 sep 2015, 18:41 
Offline
Jag har en ficklampa. Tror jag ...
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 24 sep 2015, 11:55
Inlägg: 18
Bara att gratulera! :up:

Frihet från skulder, ekonomiska eller andra är en lyx som i dag är få förunnat. Var rädd om denna frihet, för det är den enda sanna friheten!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: lör 26 sep 2015, 20:57 
Offline
Jag har en ficklampa. Tror jag ...

Blev medlem: ons 27 maj 2009, 15:02
Inlägg: 14
Hur ser era inköp ut för skuldfriheten? Antar att det blir svårt med en villa i en större stad och en nyare bil, alternativt att man har en bra inkomst.

Själv har jag ungefär 4 år kvar, en studerande sambo drar ner på amorteringsmöjligheterna


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: lör 26 sep 2015, 21:31 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet

Blev medlem: ons 13 aug 2014, 21:21
Inlägg: 715
Gratulerer så mye! Er avundsjuk på de som har det som deg. Vi har vel 8-10 år før vi er der, men ligger langt foran skjema banken har satt opp :?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: lör 26 sep 2015, 21:33 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: sön 21 jun 2015, 12:07
Inlägg: 332
oordning skrev:
Hur ser era inköp ut för skuldfriheten? Antar att det blir svårt med en villa i en större stad och en nyare bil, alternativt att man har en bra inkomst.

Själv har jag ungefär 4 år kvar, en studerande sambo drar ner på amorteringsmöjligheterna


Vi bor i hyresrätt och ska självklart inte köpa hus, vår 10 år gamla bil funkar bra, vi är två med normala arbetarinkomster.
Men jag förstår inte din frågeställning! Varför skulle vi köpa villa i en större stad när vi precis blivit skuldfria? Skulle det vara något att sträva efter?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: sön 27 sep 2015, 09:40 
Offline
Jag har en ficklampa. Tror jag ...

Blev medlem: ons 27 maj 2009, 15:02
Inlägg: 14
Ber om ursäkt om jag var otydlig, menade bara att det måste vara svårt att bli skuldfri om man bodde i en villa i en större stad.

Därför var jag nyfiken i stort över hur olika personer resonerar kring boende.

Om jag vill bosätta mig i ett hus i kommunen jag bor i nu, får jag slanta upp iaf 1 mille för ett normalstort och med plats för eventuella barn :)
Och det amorterar man inte bort hur snabbt som helst.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: sön 27 sep 2015, 09:43 
det bör man kunna amortera av på 7-10 år bara man snålar lite


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: sön 27 sep 2015, 10:04 
Offline
Konservöppnaren börjar bli utsliten. Igen!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 jan 2010, 14:56
Inlägg: 2646
Att jobba bort 32k som TS har gjort är ju bra, men ingen bragd precis. Frågan är väl snarare, 1) om du var skuldfri innan 32k lånet, varför lånade du det beloppet istället för att spara ihop till det? Eller så kanske jag missförstått, beloppet kanske var större än 32k från början.
Och 2) att du faktiskt är skuldfri, vilket är det viktigaste.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: sön 27 sep 2015, 10:13 
Offline
Do you know what the definition of a hero is? Someone who gets other people killed.

Blev medlem: sön 21 jun 2015, 12:07
Inlägg: 332
Måste allt vara en bragd, stort, mäktigt eller otroligt bra? Om du vill nedvärdera att vi är skuldfria så får du nog jobba lite hårdare på det ;) 32k var det sista som var kvar när vi båda bestämde oss.

Jag ser även små prestationer som bra så länge det förbättrar situationen, bragder är överskattat. Vi behöver inga "likes" på detta, det var bara menat som inspiration till andra.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: sön 27 sep 2015, 10:32 
Offline
Konservöppnaren börjar bli utsliten. Igen!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 jan 2010, 14:56
Inlägg: 2646
He he. Sorry Norrskog.
Det jag menade var mer att betala av 32k är ingen bragd i sig, men att resultatet är det viktigaste. Ie skuldfrihet.
:up:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Skuldfri!
InläggPostat: sön 27 sep 2015, 10:34 
Gratulerar till skuldfriheten :!: :D


Senast redigerad av Exodus tor 15 okt 2015, 17:53, redigerad totalt 1 gång.

Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 73 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet