Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 49 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: .oO(Hejsan! nyreggad, nyfiken & funderingar kring utrust
InläggPostat: tis 01 dec 2015, 00:43 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 21 nov 2015, 02:38
Inlägg: 712
Ort: Linköping
Exodus skrev:
Forumet är som sagt var fritt för flera nick. Också fritt för medlemmar att få fundera om någon har multipel personlighet.
Obs jag avser inte snoka om vem någon är varken på forumet eller IRL. Det är inte god hyfs eller ok på forumet.
OM det skulle vara ett andranick så är det bra valt.
Tror faktiskt inte jag sett någon presentation fått så många läsningar på kort tid :D
Jag personligen välkomnar alla nya som gamla här, att vara aktiva

Jo jag har förstått att flera nick är okej här inne, ifall någon vill ha ett anonym konversation om utrustning och bunkring osv. Men sedan kunna föra mer personliga konversationer och då inte äventyra säkerheten med vad den har i utrustning.. Så jag har börjat förstå det hela :D

Neee jag skulle inte "snoka" heller.. För det är ju upp till var och en om de vill vara anonyma.. Det är allas rätt oavsett vart det är på nätet. (så länge det inte missbrukas så någon annan far illa)
Lika så är det ju ifall någon känner någon IRL, då är det ju ett förtroende att inte röja någon annans identitet.. Det är ju personen i fråga som ska avgöra en sådan sak.

Jasså blev denna tråden välläst på kort tid.. Då får jag väl sträcka lite på mig :mrgreen:
Denna tråden råkade bli lite allt i ett.. Press, utrustning i hem o bil, bra att ha saker, tänka på osv.. Jag ska nog dela upp denna tråden, så det blir mer relevant under de olika kategorierna..
Så någon snäll admin kan gärna få hjälpa mig att flytta om lite inlägg sedan. Jag vill inte ta bort hela tråden, för det är måååånga nyttiga tips här :D Men att jag får det lite bättre kategoriserat.

Jo det är ju alltid skojigt med aktiva forum.. Annars dör de ju ut av sig själv ganska snabbt.... Det har jag sett på andra forum som föds och sedan tynar bort, och vissa som går i vågor med några års mellanrum. Så japp du kommer garanterat se mer inlägg från mig. Det är skojigt att prata om allt även när jag inte är insatt i ämnet.. Jag kan dels lära mig något och ibland kanske ett "okunnigt" inlägg kan skapa en ny synvinkel. :)

_________________
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Att det blir som det blir, beror på att man gör som man gör, om man inte hade gjort som man gjort, så hade det inte blivit som det blev. ;)

2 varningar


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: .oO(Hejsan! nyreggad, nyfiken & funderingar kring utrust
InläggPostat: tis 01 dec 2015, 00:52 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 21 nov 2015, 02:38
Inlägg: 712
Ort: Linköping
Weihrauch skrev:
Jag är iaf väldigt säker på att denna damen är precis vad hon utger sig för, har stött på "nicken" tidigare i annat sammanhang.

Jaa det har du garanterat :mrgreen: Jag är extreemt fantasilös på detta med val av användarnamn, detta och mitt förnamn är det jag använder.. Och förnamn var ju förbjudet att regga sig med.. Och att ta ett huller om buller går ju inte heller.. Det kan ju vara bra att komma ihåg användarnamnet för att logga in :smack: *asg* :lol:

_________________
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Att det blir som det blir, beror på att man gör som man gör, om man inte hade gjort som man gjort, så hade det inte blivit som det blev. ;)

2 varningar


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: .oO(Hejsan! nyreggad, nyfiken & funderingar kring utrust
InläggPostat: tis 01 dec 2015, 01:05 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 21 nov 2015, 02:38
Inlägg: 712
Ort: Linköping
Bubert skrev:
Hej!
Och välkommen. Är sällan aktiv här men lusläser trådarna här var och varannan dag.
Det enda tipset jag kan ge dig är att inte snöa in dig på ett spår. Var lite öppen. Ha fler planer, möjligheter.
Det är lätt att hamna i prylträsket o köpa ett tändstål, en machete och ett rostfritt kokkärl och tro att man den kan ge sig ut i skogen o leka rambo...
Det är minst lika lätt att köpa konserver för en halv månadslön värmeljus och bunkra vatten..Var sund...
Ingen vet vad som kommer att hända. Vi kan bara gissa vad som KAN hända. Tyckte jag läste att du bodde i lägenhet? Liksom jag. Jag ser ingen som helst vits med att lagra mer förnödenheter än för 5 dagar här. Har det uppkommit en situation som inte stabiliserats under denna tid vill jag ej vara kvar här. För mycket människor. För lite resurser. Efter 5 dagar utan mat frågar ingen snällt... Ingen står i kö.. = anarki. Då vill man ej vara fast i en lägenhet i en stad, tätort, håla..
Ha multipla planer..korrekt och långsiktigt.. Skaffa kartor.. Ett bra fordon..
Men idag är allt lugnt iaf :) skål o trevlig fredag


Hejsan :)
Tackar tackar. Okej.. skojsigt att du valde att messa här, det uppskattas med tips :D
Okej, jo att vara öppen för fler planer misstänker jag är mer eller mindre ett måste, utifrån det jag har läst här inne.. Senast det i stockholm efter bara två timmar utan ström.. Hur blir det inte då i Linköping efter 5dygn.. Så japp jag är inne på den tanken nu.
Kartor.. Ja det måste nog inhandlas.. Mina är nog 10år gamla nu :mrgreen: Bra fordon.. Det ska jag ta upp i en separat tråd sedan, så det inte blir en rörig tråd om precis allt.

Jag kan bara instämma.. Denna helgen blev ingen kaos.. Men jag lider med alla i söder som är utan el.. Jag hoppas att den snart är fixad.
Skål tillbax och ha en kalasbra vecka :mrgreen:
Tack för tipsen.

_________________
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Att det blir som det blir, beror på att man gör som man gör, om man inte hade gjort som man gjort, så hade det inte blivit som det blev. ;)

2 varningar


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: .oO(Hejsan! nyreggad, nyfiken & funderingar kring utrust
InläggPostat: tis 01 dec 2015, 01:19 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 21 nov 2015, 02:38
Inlägg: 712
Ort: Linköping

Nu ska jag sätta mig och dela upp denna tråden.. En presentationsdel, en utrustning i hemmet under Bostaden, en om utrustning i bilen och en om personlig kunskap som är bra att ha.
Så jag börjar med en presentation och utifrån den skapar jag länkar till de olika trådarna, så det blir enkelt att hitta :mrgreen:
Tack för tålamodet på förhand.

_________________
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Att det blir som det blir, beror på att man gör som man gör, om man inte hade gjort som man gjort, så hade det inte blivit som det blev. ;)

2 varningar


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 49 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet