Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Snorbillig ryggsäck!
InläggPostat: mån 07 dec 2015, 16:41 
Offline
Praeparatio est superesse
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 26 dec 2014, 01:19
Inlägg: 720
hur går det för er andra? mina fyra ska tydligen ha blivit skadade i frakten.. och de hade slut på dem så jag skulle få mina stålar tillbaka.. vart de samma för er andra? :hm:

_________________
Semper in primis


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Snorbillig ryggsäck!
InläggPostat: mån 07 dec 2015, 17:11 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: mån 30 nov 2015, 19:54
Inlägg: 36
scorpio_xri skrev:
hur går det för er andra? mina fyra ska tydligen ha blivit skadade i frakten.. och de hade slut på dem så jag skulle få mina stålar tillbaka.. vart de samma för er andra? :hm:


Ja, båda mina (separata order till olika adresser) omkom tyvärr också under frakten :D Dodged a bullet känns det lite som..:P

Nu när jag ändå bestämt mig för att det är något liknande jag vill ha, någon som kan tipsa om en sjysst rygga i prisklassen max 400kr som är tålig och funktionell? Hade en haglöfs M förut som jag va nöjd med, men dom e så satans dyra..


Senast redigerad av sift mån 07 dec 2015, 17:18, redigerad totalt 1 gång.

Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Snorbillig ryggsäck!
InläggPostat: mån 07 dec 2015, 17:16 
Offline
Praeparatio est superesse
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 26 dec 2014, 01:19
Inlägg: 720
tre olika ordrar och alla omkom.. troligt va?? :hm:

_________________
Semper in primis


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Snorbillig ryggsäck!
InläggPostat: mån 07 dec 2015, 17:24 
Förmodligen var förfrågan stor så företaget annullerade samtliga beställningar och kommer försöka sälja igen förmodligen en 50 kronor dyrare. Låt oss vänta och se...


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Snorbillig ryggsäck!
InläggPostat: mån 07 dec 2015, 17:30 
Offline
Praeparatio est superesse
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 26 dec 2014, 01:19
Inlägg: 720
möjligt men då slipper de mig som kund. har svårt för folk som inte står för sin del av ett avtal.. :nono:

_________________
Semper in primis


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Snorbillig ryggsäck!
InläggPostat: mån 07 dec 2015, 18:39 
Offline
Behöver jag verkligen mer än en kniv?

Blev medlem: ons 07 okt 2015, 08:34
Inlägg: 98
sift skrev:
scorpio_xri skrev:
hur går det för er andra? mina fyra ska tydligen ha blivit skadade i frakten.. och de hade slut på dem så jag skulle få mina stålar tillbaka.. vart de samma för er andra? :hm:


Ja, båda mina (separata order till olika adresser) omkom tyvärr också under frakten :D Dodged a bullet känns det lite som..:P

Nu när jag ändå bestämt mig för att det är något liknande jag vill ha, någon som kan tipsa om en sjysst rygga i prisklassen max 400kr som är tålig och funktionell? Hade en haglöfs M förut som jag va nöjd med, men dom e så satans dyra..


Denna kan ju vara något

Item: Mil-Tec - US Assault Pack Gute Qualität Large und Small Armeerucksack Rucksack

URL: http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... DE&alt=web

Har en själv och är nöjd!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Snorbillig ryggsäck!
InläggPostat: mån 07 dec 2015, 20:28 
Offline
When your mind say impossible, possible still has a lot left
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 24 jul 2014, 14:49
Inlägg: 3199
Ort: Mälardalen
Nu ska jag säga något fruktansvärt...

Funderar ni på att köpa sån där skit så lägg samma pengar på en LK35 istället.
Jag är verkligen inte kompis med LK35 men det är fan så mycket mer rygga för pengarna.

_________________
Mindset of a winner: "The desire to win is important, but the will to prepare is vital."


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Snorbillig ryggsäck!
InläggPostat: mån 07 dec 2015, 20:54 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: mån 30 nov 2015, 19:54
Inlägg: 36
scorpio_xri skrev:
möjligt men då slipper de mig som kund. har svårt för folk som inte står för sin del av ett avtal.. :nono:


Mil-tec har jag kollat på och även om jag tycker den verkar vara en bra budgetrygga så har den fått blandade recensioner, mestadels klagomål.. Men här har vi en användare som är nöjd! Och enl. de youtubeklipp jag kikat på verkat den va helt ok (i det prisspanet)

Vilken storlek har du?

Derzu Uzala skrev:
Nu ska jag säga något fruktansvärt...

Funderar ni på att köpa sån där skit så lägg samma pengar på en LK35 istället.
Jag är verkligen inte kompis med LK35 men det är fan så mycket mer rygga för pengarna.


Bortsett från LK35, som också fått en del klagomål här på forumet, vad rekommenderar du som vardagsrygga för en-två dagars tur i skogen och att ha med som daypack?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Snorbillig ryggsäck!
InläggPostat: mån 07 dec 2015, 21:07 
Offline
Behöver jag verkligen mer än en kniv?

Blev medlem: ons 07 okt 2015, 08:34
Inlägg: 98
sift skrev:
scorpio_xri skrev:
möjligt men då slipper de mig som kund. har svårt för folk som inte står för sin del av ett avtal.. :nono:


Mil-tec har jag kollat på och även om jag tycker den verkar vara en bra budgetrygga så har den fått blandade recensioner, mestadels klagomål.. Men här har vi en användare som är nöjd! Och enl. de youtubeklipp jag kikat på verkat den va helt ok (i det prisspanet)

Vilken storlek har du?



Large 36liter
För pengen är det inte mycket att klaga på.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Snorbillig ryggsäck!
InläggPostat: lör 12 dec 2015, 19:03 
Offline
Praeparatio est superesse
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 26 dec 2014, 01:19
Inlägg: 720
vart ett gäng såna här.. de hade rea på dessa på plats i jula huset. inte på nätet så jag vet inte om det gäller överallt.

http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/forvaring/verktygs-smasaksforvaring/verktygsvaskor/verktygsryggsack-460053/

bra kvalitet på dragkedjor och sömmar på den jag håller på att greja med nu. fem fack och ett "nätfack" utöver det stora facket med den löstagbara plattan för verktyg osv. inget band att dra över bröstet för att hålla ihop bärremmarna med men annars verkar den faktiskt riktigt bra om barn bobar..

de kosta 124:50 just nu här hemma.

edit. skivan som man plockar loss fästs upp med kardborreband från stora facket. de tre skivorna ser olika stora ut på bilden med är likadana

skall prova att lasta i den med lite vikt och ta en kvällspromenad sen så får jag se hur den känns efter nån timmes gång med vikt i.

_________________
Semper in primis


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Snorbillig ryggsäck!
InläggPostat: lör 12 dec 2015, 22:09 
Offline
Praeparatio est superesse
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 26 dec 2014, 01:19
Inlägg: 720
nu har jag vart ute med en av dessa och promenerat. lite impad trots att den inte har varken midjebälte eller något bröstband. la i vattendunkar och flaskor tills de vart fullt. vart ca 14 kg och vart lite kortare promenad än ja tänkt ca 4,5 km ikväll men den satt bra och den höll formen riktigt bra. ingen ihopsjunkning eller liknande. bekväma axelband. ska bli kul att fylla upp dessa åt ungarna med en hel del prepper julklappar till dem.. :D

_________________
Semper in primis


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet