Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Recension ny butik, kommande forumrabatt
InläggPostat: mån 28 dec 2015, 16:30 
Offline
Konservprovsmakare

Blev medlem: tor 21 okt 2010, 16:15
Inlägg: 61
Hejsan alla.

Hittade en butik när jag letade efter cyalume stavar i sverige till bra pris. Snubblade över TS medical i Linköping som var listade som officiell ÅF för Cyalume.

Mailade och frågade efter ett klumppris på ljusstavarna och fick väldigt trevligt bemötande.

Jag skrev vid beställning i neda tråd.
Inläggsrubrik: Re: Vad har DU gjort för att höja din beredskap i


"
Har anordnat fram en kommande forumrabatt på: http://tsmedical.se.sitebuilder.loopia.com/

Direktlänk till shoppen: http://www.rescuegear.se/

Riktigt trevlig människa som driver siten.
(Jag har själv ingen anknytning till företaget förutom att jag beställt, haft liten mailkonversation, och väntar på paket)

Gör inlägg med en liten recension och förhoppningsvis mer info så fort mitt paket ankommit."


Och nu har alltså paketet ankommit. Många ställde sig frågande till kvaliten på hemsidan och bristen på viss information men nu kan jag lugna de som var osäkra att allt är i sin ordning. Beställning gällde ca 100 blandade ljusstavar av 12h, 8h, 2h, 30min i olika storlekar. Jag köpte det han hade i lager för tillfället då mina gamla var 10 år gamla och var inte riktigt lika ljusstarka som nyare och ca 20 % fungerande knappt.

Oavsett så kan man aldrig ha för mycket ljusstavar. Använder 3-4 vid varje camping för att märka ut tältlinor, toalett osv. Har även använts vid strömavbrott som ledljus hemma.

Cyalume är bra men dyra i styckpris (ca 25-39 kr/st) i många fall vilket är saftigt om man ska ha ett par stycken. Jag själv anser att de inte går att jämföra med de kinesiska kopiorna även om de har sina användsningsområde gentemot pris. Skulle vilja påstå att de kinesiska lyser ok halva angiven tid och med 30 % lägre ljusintensitet men andra har säkert andra åsikter och tankar om detta. Priset för mig blev ca 30-40 % billigare än listpris på de vanliga butikerna som clas ohlson osv. Vet inte om samma pris gäller i fortsättningen för mig då det blev en specialare om jag kunde ragga upp en ny kundkrets bland oss forummedlemmar. Men oavsett så kommer jag fortsätta beställa här i framtiden. Gjorde själv en chansning på en ny butik och betalade i förväg så lite riskrabatt från eget håll.

Det går att hitta billigare utomlands med korta datum och i storpack från ebay osv men kan jag stödja en svenskt företag och betala några % mer så gör jag gärna det när jag kan. Vet inte vad forumrabatten kommer bli men det är bara att maila vid större beställningar så ordnar ägaren nog nåt bra pris. Thomas heter ägaren och står till ert förfogande. Han driver siten bredvid ordinarie jobb och det är nog därför sidan inte är 100 % :)


Paketet vägde 4 kg, skickades med schenker och var väl paketerat. inga brustna stavar eller skador och bubbelplast i enorma mängder.

Har pratat med ägaren bakom sidan om att fixa en generell rabattkod för forummedlemmar men inte hunnit få information än. Men om ni vill beställa något innan så går det säkert bra att maila och fråga och hänvisa till forumet. Kan uppdatera denna tråden när jag får mer info.

Finns inget att klaga på och kundbemötande var 5/5. Kommer gladeligen beställa i framtiden då utbudet på sidan täcker mer än ljusstavar. Ägaren var även villig att plocka hem andra artiklar inom ramen för verksamheten om ni söker efter något annat, vilket alltid är uppskattat.

Kan själv tänka mig israeliska första förband och lite annat smått och gott.

Tog bara två snabba bilder med mobilen men om ni vill ha någon mer info är det bara att skriva.
Bild

Bild



Avslutar även med en bild hur tomten levererade julklapparna i år :)
Bild


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Recension ny butik, kommande forumrabatt
InläggPostat: mån 28 dec 2015, 17:44 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
Kul med en ny intressant webbutik! Kul också att det fungerande som det borde! Sortimentet var intressant och kan det utökas på begäran är det ju ännu bättre!

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Recension ny butik, kommande forumrabatt
InläggPostat: mån 28 dec 2015, 19:16 
Tipsa gärna Thomas om att han får skapa ett konto har för att marknadsföra sig kostnadsfritt på forumdelen "Bartertown för Företagare". Enda kravet är att de prylar som marknadsförs skall ha anknytning till forumets inriktning (check) och att medlemmar på forumet skall gynnas lite. Rabatt eller specialerbjudande eller liknande. Också OK att ordna större gruppköp där X medlemmar här lovar att köpa Y st hypermanicker för Z kr st och Thomas därför kanske tar hem en större kvantitet (X*Y) till ett bättre pris, och är hyfsat säker på att snabbt bli av med allt.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Recension ny butik, kommande forumrabatt
InläggPostat: tis 29 dec 2015, 04:37 
Offline
Kreditkortsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 04 sep 2014, 19:44
Inlägg: 133
Ort: classified information
För kännedom så är personen som äger onlinebutiken redan medlem här och har länkat till butiken. Läs denna tråd:

Hjälp med sjukvårdskit :up:

_________________
Jag preppar för en situation där samhället inte kan garantera medborgarnas säkerhet och grundläggande behov.

Svalbard Global Seed Vault


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Recension ny butik, kommande forumrabatt
InläggPostat: tis 29 dec 2015, 11:21 
Offline
Är varmvattnet slut?

Blev medlem: lör 26 apr 2014, 15:41
Inlägg: 21
AdamA skrev:
För kännedom så är personen som äger onlinebutiken redan medlem här och har länkat till butiken. Läs denna tråd:

Hjälp med sjukvårdskit :up:

Hej! Hade nästan glömt bort det där inlägget :) Tyvärr stämmer inte adressen till shopen men annars funkar det med mail! Ska göra ett inlägg på bartertown för företagare för komplett info om företaget! /Thomas


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Recension ny butik, kommande forumrabatt
InläggPostat: tis 29 dec 2015, 18:57 
Offline
Konservprovsmakare

Blev medlem: tor 21 okt 2010, 16:15
Inlägg: 61
Hade helt missat det. Här snackar vi OPSÄK, yppar inte ett ord om att du redan var medlem ;) :-g


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Recension ny butik, kommande forumrabatt
InläggPostat: tis 29 dec 2015, 19:49 
Offline
Är varmvattnet slut?

Blev medlem: lör 26 apr 2014, 15:41
Inlägg: 21
:smack: :lol:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Recension ny butik, kommande forumrabatt
InläggPostat: tis 29 dec 2015, 20:16 
sällan jag säger detta, men,
i tråden om företaget, ge lite mera info om sakerna som du tycker är vettiga, räkna dock med lite mothugg om det blir för smörigt ;)


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Recension ny butik, kommande forumrabatt
InläggPostat: tis 29 dec 2015, 21:43 
Offline
Är varmvattnet slut?

Blev medlem: lör 26 apr 2014, 15:41
Inlägg: 21
hej! ok, absolut, ALLT jag säljer är bra :) nävars , det jag använder själv i tjänst och inom utbildningar är tourniquet CAT, Olaes förbanden, benchmade (finns säkert andra märken som funkar lika bra) , har nyligen upptäckt snigeldesign och gillar deras produkter och kvalitet, håller på att lägga ut deras sortiment på min sida men tar det succesivt då jag vill känna på produkterna först.
Sen det absolut billigaste och bästa "livförsäkringen" att ha i bilen är ju blixtpucken vilket också är den produkt som säljer bäst! Inte helt bekväm med att promota produkter till höger och vänster eftersom alla har sina egna preferenser och uppfattningar. Men personligen köper jag hellre nåt lite dyrare och då oftast bättre än billigare produkter. Jämför Olaes-förbandet med ett billigt tryckförband (som jag också säljer) så tycker jag personligen att Olaes är värt pengarna, men respekterar dem som inte tycker så. /Thomas


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Recension ny butik, kommande forumrabatt
InläggPostat: tis 29 dec 2015, 23:51 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 21 dec 2011, 02:31
Inlägg: 4413
Kul att du redan är medlem ju! Minns den tråden nu när jag ser den! Tips, som sagt, skulle ju kunna vara lite mer tydlig företagsinfo, det skapar förtroende hos köparna (ja, jag är en sådan som är petig med sådana saker, men nu när du redan är medlem här kan jag släppa lite på mina reservationer just i ditt fall, men tänk andra halvparanoida/överförsiktiga typer som jag).

_________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen...

Prepperwikin - wiki.prepper.nu

Credo Putin mentitur.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Recension ny butik, kommande forumrabatt
InläggPostat: sön 17 jan 2016, 01:23 
Offline
Börjar få trångt i skafferiet

Blev medlem: tor 02 okt 2014, 22:24
Inlägg: 100
Har precis köpt på mig ett gäng cyalume stavar och 3 blixtpuckar. Bra rabatt och snabbt gick det. Orden blev skickad i 2 paket men med några extra ljusstavar som kompensation. Bra och trevligt bemötande! Jag kör rätt så mycket i jobbet och kan inte fatta att jag inte köpt typ blixtpuckar tidigare, om man mot förmodan skulle bli ståendes eller stanna för att hjälpa.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Recension ny butik, kommande forumrabatt
InläggPostat: mån 25 jan 2016, 11:26 
Offline
Är varmvattnet slut?

Blev medlem: lör 26 apr 2014, 15:41
Inlägg: 21
Skogsbonde skrev:
Tipsa gärna Thomas om att han får skapa ett konto har för att marknadsföra sig kostnadsfritt på forumdelen "Bartertown för Företagare". Enda kravet är att de prylar som marknadsförs skall ha anknytning till forumets inriktning (check) och att medlemmar på forumet skall gynnas lite. Rabatt eller specialerbjudande eller liknande. Också OK att ordna större gruppköp där X medlemmar här lovar att köpa Y st hypermanicker för Z kr st och Thomas därför kanske tar hem en större kvantitet (X*Y) till ett bättre pris, och är hyfsat säker på att snabbt bli av med allt.


Har tråd på bartertown där erbjudanden kommer läggas ut förutom den just nu stående rabatten på cyalumes sortiment. Lägger även ut erbjudanden på www.tsmedical.se varje vecka . Bara höra av Er vid frågor! mvh Thomas


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet