På en del äldre fiskebåtar och liknande brukar det vara gjort på liknande sätt som du beskriver då man av tekniska skäl ofta behöver montera elverket till arbetsstrålkastare, mm under däck.
Tänk även på att motorn behöver tillflöde av syre till förbränningen (men det är inte i närheten av vad en vanlig vedpanna behöver)
Det finns brandsäkra plattor man kan fästa på väggarna kring (jag tror även stenull fungerar), men en grej som skiljer mot ett pannrum är att man behöver försäkra sig om att inte bränsle kan sugas upp i isoleringsmaterialet i händelse av brand.
Vidare är det bra, om man vill göra en fast installation att man använder syrafast rör eller corteenstål till skorstenen för att förhindra syraangrepp (man måste även göra detta med en oljepanna).
Annars är temperaturen lägre men man bör ändå följa rådande bestämmelser för fastbränsle avgaser med 250 mm till brännbart, gips, mm om man gör en fast installation.
Vill man bara dölja tillfälligt av OpSäk skäl enstaka gånger så tror jag att kronans kit med avgas slang och det fungerar, men tänk på att det inte är en 100% garanti mot kolmonoxid om man kör det tex i ett garage, men en extra hundkoja på gården kanske ingen tänker på...
Edit, Grym postade medan jag skrev, han fyllde i några grejer jag glömt att skriva och litet mer matnyttig info...