Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Tråden där vi väljer mobiltelefon.
InläggPostat: ons 06 apr 2016, 18:58 
bumpar tråden då jag letar efter en backup androidlur
(brukar göra så med saker jag annvänder dagligen, att ha en extra liggandes, går en sönder tar jag bara nästa)

kollade och det fanns för 400kr med frakt, nästan värt att prova en bara för saken skull

men jag väntar på att skogsbonde får hem sin och lämnar ett betyg på den ;)

InläggPostat: tor 07 apr 2016, 08:13 
Har lärt mig äta med spork!

Kanske inte som "extra telefon att ha liggande", men det kan vara värt att titta på samsungs "active" varianter.

Jag ansvarig för telefonin på mitt jobb, och vi kör samsung-lurar till alla, men för t.ex. jourtelefoner som går runt bland folk, som de inte känner "eget ansvar" för, tar vi in Active-modellen av den som används till övriga. Lite sämre prestanda, men stöt och vattentålig. Hittils har vi inte fått in en enda sådan som "gått sönder", något som händer med övriga telefoner hela tiden.

S4 active: http://www.samsung.com/se/consumer/mobi ... 9295ZAANEE
S5 active: http://www.samsung.com/se/consumer/mobi ... 870FDGANEE
S6 active verkar inte ha kommit till sverige än, men gör det nog vilken dag som helst. http://www.mobil.se/nyheter/galaxy-s6-a ... iell-i-usa

Den tjockare och mer tåliga skärmen gör att den är lite mindre "responsiv" än en normal smartphone, du får trycka lite hårdare och så, men det kan man ju leva med.

InläggPostat: tor 07 apr 2016, 17:30 
Jag har fått hem min UMI eMax. Liten läckerbit, men har inte testat så mycket ännu. Verkar mycket trevligt så långt. Pratar Svenska. Men det är min första smartfån, så det är lätt att impa på mig. Har dock erfarenheter av android på tablets. Slängde in ett 64 gb sd-kort och har börjat installera saker som jag vill ha på den. Går fint att installera allt. Har ett 128 gb snabbt kort på beställning. Skriver detta på Firefox på eMax... 8) Går utmärkt, men bra läsglasögon är ett måste. Superskarp skärm, men liten...

Köpte även flip-fodral, men det var skit. Baksidan är mönstrad så tejpen fäster dåligt. Får leta efter annat alternativ för skydd/väska.

Ulefone Power hade kanske varit ett annat förslag. Större med verkligt stooort batteri.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2