polarbear_ skrev:
Hmmm. ÄRLIGT, har du VERKLIGEN provat och jämfört. Inte bara gissat och bedömt? Om du kan slå upp din dagbok och visa att genomsnittläkningen är 2-5 dagar med alovera och 4-7 dagar utan, så ger jag mig. Kör hårt.
Men jag gissar att det är en psykologisk effekt. (Placebo eller att du under/överskattar läketiden).
[trådkidnappning]
Kul förresten att se en karateka, vi är sällsynta nuförtiden med alla trendiga moderna kampsporter! Uzz!
[/trådkidnappning]
jag vet att om jag håller mig till att rengöra och plåstra om såren så tar det nästan 2 veckor att läka (oftast hinner det inte läka för än jag haft ett ordentigt uppehåll pga att såren slits upp)
men rengör jag först och sedan kletar på alovera och så ett förband så har det oftast läkt till nästa pass (ca 3-4 dagar). och dom gånger det inte hunnit läka innan passet så brukar jag kleta på mer alovera så spriker det inte upp under passet.
sen stavas det osu! och avslutas med ett starkt utropstecken

roligt att du viste iaf.[/quote]
Osu är ett sånt där elände till ord. Det skrivs så här på kanji 押忍 och som du ser så är det en sammansättning av två olika tecken. Så beroende på hur du läser det så kan det betyda en hel bunt olika saker och i princip både ossu och oosu kan vara godkända sätt att skriva det i västerländsk text. Även fast osu känns mest naturligt.
Sen är det ju såklart shotokan karate som gäller