Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Multiverktyg för EDC?
InläggPostat: sön 18 dec 2016, 20:14 
Såg nån nämnde gerber bear grylls multitool. Känner jag måste säga min åsikt där. Köpte en från Kina, osäker om äkta eller kopia men med tanke på Att bear grylls-sakerna tillverkas där är det förmodligen en äkta. Är inte värdelös men kvaliteten lämnar minst sagt en del att önska. Betalade typ 150kr från Kina och är nog max jag tycker den är värd.
Lustiga är att jag köpte två stycken Bahco multitool på Jula för 100kr styck. Tänkte att Bahco gör bra grejor och priset va nedsatt från 400 så jag slår till. Kommer hem och döm av min förvåning när jag ser att det är EXAKT samma som bear grylls bara lite annan färg och utformning i handtaget fast med samma bultmönster. Halvuselt stål och svår få nån skärpa i. Skulle jag betalat ordinarie pris 400 för Bahcon? Aldrig i hela mitt liv! Skulle rent av blivit förbannad om jag betalt 400 och kommer hem med den. Slit och släng för en hundring ja.
Fick den billigaste Leatherman Rev i present, tror den kostar runt 400. Det är ljusår skillnad i kvalitet kan jag lova!

InläggPostat: sön 18 dec 2016, 21:07 
Kreditkortsberoende
Användarvisningsbild

Jag har ett Bacho, det är mitt andra. Vet inte vad modellen heter men det är det som finns hos Clas. Mitt första Bacho har jag haft i 15 år och det är inget fel på det alls. Har använt dem till att fixa smågrejer på motorsågen när jag jobbat, småfix på maskiner, fiskerullar, klämma sänken, såga slangbellor osv.
Jag bytte för att det första var VÄLDIGT kallt att hålla i utan handskar när graderna kröp under nollan, och för att det hade en KORKSKRUV. Oh why? :D Jaja, det kanske finns folk som har vinare med träkork i sin EDC men jag är inte en av dem.
Jag har haft ett Leatherman men jag förlorade det till sjön under en fisketur. Det var jättebra och hängde med i flera år. Det hade en liten sax som var perfekt till näshåren dessutom.

4318

InläggPostat: sön 18 dec 2016, 22:39 
LM Wave med pocketclip.

InläggPostat: mån 19 dec 2016, 07:35 
lynx skrev:
Jag har ett Bacho, det är mitt andra. Vet inte vad modellen heter men det är det som finns hos Clas. Mitt första Bacho har jag haft i 15 år och det är inget fel på det alls. Har använt dem till att fixa smågrejer på motorsågen när jag jobbat, småfix på maskiner, fiskerullar, klämma sänken, såga slangbellor osv.
Jag bytte för att det första var VÄLDIGT kallt att hålla i utan handskar när graderna kröp under nollan, och för att det hade en KORKSKRUV. Oh why? :D Jaja, det kanske finns folk som har vinare med träkork i sin EDC men jag är inte en av dem.
Jag har haft ett Leatherman men jag förlorade det till sjön under en fisketur. Det var jättebra och hängde med i flera år. Det hade en liten sax som var perfekt till näshåren dessutom.

Då är det säkert före Bahco sålde ut sig till billig Kina-skit...
Detta är det jag pratade om,
http://www.jula.se/catalog/fritid/frilu ... yg-770195/
Om du nånsin hållit i ett Leatherman så förstår man vad jag menar med att det är halvkass kvalitetskänsla...
Visst, de funkar men inget mer. Halvkasst stål i verktygen, sladdrig tång osv.

InläggPostat: mån 19 dec 2016, 17:16 
Luktar inte fotogenkök illa?

Leatherman. Sen är det upp till dig vilka funktioner som du tror att du kommer använda. På deras hemsida är det ganska lätt att jämföra och sortera.

http://www.leatherman.com/multi-tools

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2