Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: fn eu öppna gränser
InläggPostat: lör 24 dec 2016, 10:56 
http://www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

om detta stämmer kan det bli riktigt stora förändringar i hela eu, och i forumets anda , jag är inte för att det skall vara mer folk här, för det världen inte behäver nu är befolkningsökning överlag


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: fn eu öppna gränser
InläggPostat: lör 24 dec 2016, 12:34 
Mr Sutherland, who has attended meetings of The Bilderberg Group , a top level international networking organisation often criticised for its alleged secrecy, called on EU states to stop targeting "highly skilled" migrants, arguing that "at the most basic level individuals should have a freedom of choice" about whether to come and study or work in another country.

Jag förstår din oro och delvis delar den när fler analfabeter kommer in i landet. Men om vi höjer ribban och tar in highly skilled migrants så borde bli win-win. Lite som Australien och Kanada gör...dvs jag hade önskat den typen av politik.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: fn eu öppna gränser
InläggPostat: lör 24 dec 2016, 18:24 
Jag tolkar det som att det föreslås fri rörlighet inom EU?

Det är väl inte särskilt uppseendeväckande eller nytt?

i princip gäller detta redan, men det är lite krux kvar med olika skatteregler och liknande. För att fri rörlighet inom EU skall uppnås måste sådant harmoniseras. I princip genom att enskilda länder ger upp delar av sin kontroll.

Problemet jag ser är att det går att bli medlem i EU på alltför lösa boliner. Och det går att vara kvar på allt för lösa boliner. Om vi nu skall ha ett EU.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: fn eu öppna gränser
InläggPostat: tis 27 dec 2016, 20:18 
jag får inte riktigt rätsida på vad människan menar, men om fri rörlighet innebär att vem som helst får bosätta sig var som helst, så är det rejält galet, ex utanför eu till in till eu, vilket inte kommer fungera i praktiken


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: fn eu öppna gränser
InläggPostat: tis 27 dec 2016, 23:42 
Det är ju exakt vad Bilderberg och andra förespråkar. Globalisering innebär ju att svensk välfärd måste hålla afghansk standard.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: fn eu öppna gränser
InläggPostat: ons 28 dec 2016, 00:03 
Harmklinga skrev:
Det är ju exakt vad Bilderberg och andra förespråkar. Globalisering innebär ju att svensk välfärd måste hålla afghansk standard.


Du menar ditt inlägg om Afgansk standard seriöst?
Jag har svårt se kopplingen till Afganistan


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: fn eu öppna gränser
InläggPostat: ons 28 dec 2016, 01:03 
Exodus skrev:
Du menar ditt inlägg om Afgansk standard seriöst?
Jag har svårt se kopplingen till Afganistan


Om vi suddar ut gränserna så att alla har möjlighet att röra sig fritt så kommer vårt system att belastas så hårt att den inte kan bibehållas. Över tid så kommer allt jämnas ut och blandas upp så att levnadsstandarden är likadan över hela världen = den globalistiska utopin. Man kan fritt röra sig över hela jorden och skapa sig sin egen lycka och sitt eget välstånd. Problemet är ju att vi i väst sitter på en stor procent av alla tillgångar, för oss gör den stor skillnad, men skulle den enligt globalisternas utopi delas lika över jorden (utom globalisternas egna miljarder förstås, vilket fortfarande är den största delen av kakan) så kommer pengarna (resurser, mantimmar eller kalla det vad du vill) inte räcka speciellt långt, per capita. Vår välfärd och vårt samhällssystem är beroende av en massa dineros, om dessa sprids 100 000-fallt så blir förändringen, per capita, försumbar (förutom för oss som får det offantligt mycket sämre förstås). Det innebär att de som har det sämst idag får det lite lite bättre, medan vi hamnar på samma nivå som resten av den miserabla majoriteten av jordens befolkning, som exempelvis de i Afghanistan.


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet