Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 58 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: sön 08 jan 2017, 14:43 
Offline
Crocodile Dundee har mindre kniv än jag!

Blev medlem: tor 22 okt 2015, 10:40
Inlägg: 81
Ja grymt snygg klocka! Nu blev man ju sugen på att köpa.. :hm:

_________________
https://tacticalfitblog.wordpress.com/


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: sön 08 jan 2017, 15:15 
secce skrev:
Ja grymt snygg klocka! Nu blev man ju sugen på att köpa.. :hm:


Ersätter iaf den träningskompis och PT som man inte har. Om man är också lagom
metriskt lagd och gillar få kvittens så funkar det bättre än att gå på känsla när man blir äldre.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: lör 14 jan 2017, 01:42 
Offline
Crocodile Dundee har mindre kniv än jag!

Blev medlem: tor 22 okt 2015, 10:40
Inlägg: 81
Hur går det med träningen?

_________________
https://tacticalfitblog.wordpress.com/


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: lör 14 jan 2017, 08:20 
secce skrev:
Hur går det med träningen?


Någon hemsk infektion i kroppen under en vecka. Inte förkyld men helt slut och täpt i näsan, nu är man så gamal att man lyssnar på kroppen och pulsklockan. Igår kändes OK och tillbaka till löpbandet. Körde mina intervaller igen fast nu ökade jag till 13 kmh och körde blandat 1,5 minuts perioder.

Bild


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: sön 15 jan 2017, 12:20 
Lägger in extra moment i träningen efter att pratat med Ongrid som gav mig tips inför vinteröverlevnadskursen.
Det blir långa promenader med min ss2000 lastad med 20 kg utrustning. Lägger in trappmaskin och roddmaskin i träningen också.

Vet inte vad ska jag satsa på tidsmässigt iom jag går cirka 6-8k steg på jobbet varje dag. Bedömer att om jag ibland lysande på ljudböcker så kan jag satsa på en timme varje dag. Börjar redan idag!


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: sön 15 jan 2017, 12:29 
Offline
-
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 03 jun 2014, 21:28
Inlägg: 2012
Ort: Skåne
Nice! :up:
Hoppas kroppen orkar med lite mera belastning :hm:
Bra pepping!
Verkar som om många har börjat köra lite mer/hårdare nu av de jag talat med :D
Skall se om även jag kan öka lite denna veckan som kommer :notme:

//Tank

_________________
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: sön 15 jan 2017, 21:58 
Ute med min ss2000 som jag trodde var 20 kg men visade sig vara 17 kg. Hursomhelst fick jag gå i några minuter för att sedan börja springa väldigt långsamt. Jag klarade två km utan att stanna en enda gång, sen var det att fortsätta gå i två km till. Min fru trodde inte att det var sant det...hon orkar inte ens flytta på min ryggsäck och jag springer med den.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: sön 15 jan 2017, 22:03 
Offline
-
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 03 jun 2014, 21:28
Inlägg: 2012
Ort: Skåne
T-72 skrev:
Ute med min ss2000 som jag trodde var 20 kg men visade sig vara 17 kg. Hursomhelst fick jag gå i några minuter för att sedan börja springa väldigt långsamt. Jag klarade två km utan att stanna en enda gång, sen var det att fortsätta gå i två km till. Min fru trodde inte att det var sant det...hon orkar inte ens flytta på min ryggsäck och jag springer med den.


Bra jobbat! :up: :)
Då är du snart redo för milruck brave... :lol:
Kände på min idag. Den är tung med 20kg :shock: Provade några chins med den på. Tungt

Fortsätta kötta på! :D

//Tank

_________________
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: mån 16 jan 2017, 16:42 
Offline
-
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 03 jun 2014, 21:28
Inlägg: 2012
Ort: Skåne
Som en teaser eller nåt... (Ledsen om jag lånar din tråd lite T-72) Såg att milruck Malmö kör en Tough den 16/6 för de som är hugade...

http://www.milruck.se/sv-SE/anm%C3%A4lan-26140740

Funderar just nu själv på om jag kommer att vara i tillräckligt god form för att köra den som första och hoppa över Brave :hm:
http://www.milruck.se/sv-SE/event/rucki ... h-32333988

//Tank

_________________
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: ons 18 jan 2017, 11:27 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 31 dec 2015, 19:58
Inlägg: 1089
Ort: Västra Götalands län
Bra jobbat där T-72 följer även din utveckling här, och gällande milruck sa vår kader att en Brave motsvarar ungefär en halv Tought, kanske inte bara i tid utan även belastning och utmaning.

_________________
3-3-3 Radio Plan


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: ons 18 jan 2017, 11:30 
Offline
-
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 03 jun 2014, 21:28
Inlägg: 2012
Ort: Skåne
deadrabbit skrev:
Bra jobbat där T-72 följer även din utveckling här, och gällande milruck sa vår kader att en Brave motsvarar ungefär en halv Tought, kanske inte bara i tid utan även belastning och utmaning.


Tack deadrabbit, då skall jag nog inte köra en MRT som första :notme:
Får ligga på dem med att de skall köra en MRB i Skåne under hösten.
Verkar som om det kanske skulle kunna vara några från denna regionen som vill vara med i så fall. :hm:

//Tank

_________________
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: ons 18 jan 2017, 12:07 
Det börjar bli svårt med maten...trött på att äta kalla sallader. Kompenserade ett tag med att dricka 150 gram whey protein om dagen men magen klarar inte så mycket mjölkprotein. Köpte massor med proteinbars men det är varken nyttig eller billigt.
Vill äta varm mat men kokt fisk varje dag är ingen höjdare. Sen fick jag tips av en kompis om Philips Airfryer. Det är en fritös som friterar med varmluft och en matsked olja. Just denna är XL och klarar fritera 1200 gram pommes som mest.
Men inte bara pommes, det blir friterad kyckling, grönsaker och även varma frukter med. Fick den för 2300 kronor inkl frakt från Danmark. Just den här Airfryer XL fick bäst betyg i sennaste testet som jag läste.

Bild


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: ons 18 jan 2017, 12:45 
Offline
When your mind say impossible, possible still has a lot left
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor 24 jul 2014, 14:49
Inlägg: 3199
Ort: Mälardalen
Låter bra, var väldigt försiktig med att springa med last, är du inte van/otränad så är det lätt att skada sig.

_________________
Mindset of a winner: "The desire to win is important, but the will to prepare is vital."


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: fre 20 jan 2017, 12:05 
Offline
Crocodile Dundee har mindre kniv än jag!

Blev medlem: tor 22 okt 2015, 10:40
Inlägg: 81
T-72 skrev:
Det börjar bli svårt med maten...trött på att äta kalla sallader. Kompenserade ett tag med att dricka 150 gram whey protein om dagen men magen klarar inte så mycket mjölkprotein. Köpte massor med proteinbars men det är varken nyttig eller billigt.
Vill äta varm mat men kokt fisk varje dag är ingen höjdare. Sen fick jag tips av en kompis om Philips Airfryer. Det är en fritös som friterar med varmluft och en matsked olja. Just denna är XL och klarar fritera 1200 gram pommes som mest.
Men inte bara pommes, det blir friterad kyckling, grönsaker och även varma frukter med. Fick den för 2300 kronor inkl frakt från Danmark. Just den här Airfryer XL fick bäst betyg i sennaste testet som jag läste.

Bild


För du någon viktjournal? Jag skulle nog ha gjort det från början själv, för ca 5 veckor sedan när jag började träna på igen borde jag kollat vikten och följt upp varje vecka :smack: Vägde 88.9 kg imorse så jag misstänker att jag låg på närmare 90 kg i december iaf hehe.

_________________
https://tacticalfitblog.wordpress.com/


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: T-72's träningsblogg eller något sånt
InläggPostat: lör 21 jan 2017, 09:50 
Fick tips om annan form av träning än att springa med ryggsäcken. Ska börja dra däck efter mig, tips av en norsk Survivalist med erfarenhet av fjällvnadringar vintertid.

Jag har skrivit min kroppsvikt under snart 18 månader. Började med 117 kg, efter halv år var jag nere på 112 kg. Sen började jag springa och kom ner till 108 kg innan jag påbörjade periodiska fastan som har resulterat i 102 kg på morgonen. Tror nog stannar där iom jag ser varken tjock eller small ut.

Lite mindre träning den här veckan iom barnen är sjuka. Dottern har 40,5 graders feber och även jag har ont i kroppen. Hostar och känner lungorna är vätskefyllda. Hade behövt ledigt men så mycket att göra att det går inte utan måste jobba även idag.


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 58 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet