Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Proxyserver?
InläggPostat: tor 29 dec 2016, 15:21 
Borgmästare i Jericho
Användarvisningsbild

lynx skrev:
Jag vet till 100% att mullvad lämnat ut uppgifter till polisen om användare. Sök på sveriges största diskussionsforum så får du vittnesmål. Min källa röjer jag inte men du får såklart tro vad du vill.
Sedan har det inte gällt "brott" som fildelning utan tänk mer åt förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse.

Skickat från min BV6000 via Tapatalk

Ok!
Då stryker vi mullvad.net som rekommendation.
ovpn.se loggar inget öht, de har inte ens diskar i sina system, vilket är en av deras säljargument.

InläggPostat: tor 29 dec 2016, 22:41 
Om jag kan bugga? Ut eller in?

PIA, Private Internet Access, har så du kan välja land du vill synas från och de sparar inget.

Kör på dator, iphone/ipad och Android.

Den är bra att ha om man kör på 3G/4G eller på okända WiFi för då kan operatörerna inte se vad du gör eller försöka fiska dina lösenord.
Det går ställa in så den startar när du bootar telefonen så den alltid finns där.

InläggPostat: lör 31 dec 2016, 01:48 
Kreditkortsberoende
Användarvisningsbild

mrlowrisk skrev:
PIA, Private Internet Access, har så du kan välja land du vill synas från och de sparar inget.

Den är bra att ha om man kör på 3G/4G eller på okända WiFi för då kan operatörerna inte se vad du gör eller försöka fiska dina lösenord.
Det går ställa in så den startar när du bootar telefonen så den alltid finns där.

Sålänge du är uppkopplad mot en mast är du synlig. Men det krävs domstolsbeslut för att få triangulera dig. Din telenätsanslutna apparat har en signatur som din operatör måste lagra.

4318

InläggPostat: mån 09 jan 2017, 07:42 
Tänkte köra igång med ovpn.se
För att anonymisera sin tillvaro, säg här på forumet så innebär det väl samtidigt att man
måste starta från scratch med ett nytt nick?

InläggPostat: mån 09 jan 2017, 12:34 
Luktar inte fotogenkök illa?
Användarvisningsbild

Exodus skrev:
För att anonymisera sin tillvaro, säg här på forumet så innebär det väl samtidigt att man

Så är det. Så fort du vill bli helt anonym kan du ALDRIG logga in på konton som du i normalfallet nyttjar via ej anonymiserande nätverk. Kan dock rekommendera att du använder TOR i en separat dator (finns som liveOS, installeras på en USB sticka) och börjar där. På det viset kan du särskilja ditt surfande och använda din ordinarie dator som vanligt och TOR-burken för anonyma aktiviteter. Använd ALDRIG din vanliga webbläsare för anonym aktivitet då den är full med cookies, sårbarheter i form av java etc som gör att du ger ut din identitet genom att bara använda den.

Kolla in https://torproject.org och läs på lite innan du sätter igång, det är inte så rakt på sak som många tror.

COMS PLAN 3-3-3 (Dual Watch)
VHF: 155.500 (Jakt3 & Marin L1)
UHF: 444.800 (SRBR 3)

InläggPostat: mån 09 jan 2017, 12:35 
Om jag kan bugga? Ut eller in?

lynx skrev:
mrlowrisk skrev:

Sålänge du är uppkopplad mot en mast är du synlig. Men det krävs domstolsbeslut för att få triangulera dig. Din telenätsanslutna apparat har en signatur som din operatör måste lagra.

Jo det är sant att man kan följa mig fortfarande. Men de kan inte se vad jag gör. Det enda de ser är 1 connection till PIA och därigenom går all min trafik krypterad.
Så mobiloperatören kan inte logga vilka siter jag går in på, vad mina appar gör eller vilka jag e-postar.
Och de siter jag går in på tror att jag är från UK ena dagen och från Finland dagen därpå osv.

InläggPostat: mån 09 jan 2017, 18:08 
nvspreppers skrev:
Exodus skrev:

Så är det. Så fort du vill bli helt anonym kan du ALDRIG logga in på konton som du i normalfallet nyttjar via ej anonymiserande nätverk. Kan dock rekommendera att du använder TOR i en separat dator (finns som liveOS, installeras på en USB sticka) och börjar där. På det viset kan du särskilja ditt surfande och använda din ordinarie dator som vanligt och TOR-burken för anonyma aktiviteter. Använd ALDRIG din vanliga webbläsare för anonym aktivitet då den är full med cookies, sårbarheter i form av java etc som gör att du ger ut din identitet genom att bara använda den.

Kolla in https://torproject.org och läs på lite innan du sätter igång, det är inte så rakt på sak som många tror.

Suger lite att starta om igen från noll på forumet men får övervägas.
Min tanke var väl egentligen vad som sparas från forumtrafiken.
OM man antar att det man skrivit inte registrerats idag men man är bekymrad över framtiden...
Vad kan man se i historikfiler. Sparas alla ip adresser från tidigare inlägg?
Förstår att säkert ip adressen för registrering på forumet med email adress sparas men samtidigt kan registrerade email bytas
och då reggas kanske bara den nya anonyma ip adressen. Men är väl hoppas på för mycket.
Inser att det nog bara finns en väg för verklig anonymitet

InläggPostat: mån 09 jan 2017, 18:25 
Kreditkortsberoende
Användarvisningsbild

Är det jätteviktigt att hänga på olika forum eller vad man nu gör, ska omformulera mig; Är det viktigt att hänga på internet, så är total anonymitet nästan, NÄSTAN ouppnåeligt. Besitter du ÖHT någonting i informationsväg som någon vill ha, så kommer någon att komma över det på något sätt förr eller senare.
Är du i nivå hembrännare eller söker mycket på hur man "trimmar" luftgevär, så kommer nog ingen att bry sig speciellt mycket, iallafall inte tillräckligt mycket för att spåra upp dig och lägga ner den energin och de resurserna som krävs för att få fatt i dig.
Om du däremot gör någonting på nivån lämna ut information till främmande makt eller sälja nervgas, då är nog nätet ganska finmaskigt. Oavsett. Det finns algoritmer för att spåra människors språkbruk, deras meningsfraseringar eller leta mönster i humor och val av profilbild.

Not kidding. Det var på nyheterna för flera år sedan om trollfilter. Därmed inte sagt att du är ett troll, men systemen för att finna människor finns där.

Och faktiskt. Varför är du intresserad av just vår nätsäkerhet? Det måste finnas miljoner bättre ställen på nätet att söka sådan här information.

4318

InläggPostat: mån 09 jan 2017, 18:33 
Här en finurlig liten sida som visar vad TOR (och HTTPS) förmår och vem som kan se vad, hittade den i nån tidigare tråd här på forumet. Enkelt och pedagogiskt. Det är synd att egetforum inte erbjuder HTTPS eller nån form av VPN-grunka.
https://www.eff.org/pages/tor-and-https

/MD

InläggPostat: mån 09 jan 2017, 18:56 
lynx skrev:
Not kidding. Det var på nyheterna för flera år sedan om trollfilter. Därmed inte sagt att du är ett troll, men systemen för att finna människor finns där.

Och faktiskt. Varför är du intresserad av just vår nätsäkerhet? Det måste finnas miljoner bättre ställen på nätet att söka sådan här information.

Är jag kunnig i nätsäkerhet? Nej inte alls
Jag tycker frågan var relevant efter tråden om fb gruppen och inte oartigt formulerad men får väl be om ursäkt om det retade dig.
Morsning korsning jag skall försöka att inte störa mer.
Denna tråd handlar ju om anonymitet. På vilket sätt anser du jag är OT egentligen?

InläggPostat: mån 09 jan 2017, 19:55 
Kreditkortsberoende
Användarvisningsbild

Exodus skrev:
lynx skrev:

Är jag kunnig i nätsäkerhet? Nej inte alls
Jag tycker frågan var relevant efter tråden om fb gruppen och inte oartigt formulerad men får väl be om ursäkt om det retade dig.
Morsning korsning jag skall försöka att inte störa mer.
Denna tråd handlar ju om anonymitet. På vilket sätt anser du jag är OT egentligen?

Off Topic, inte alls. Det är ju din tråd.
Undrar bara varför du frågar just svenska preppers, iom. den här tråden, om deras nätsäkerhet och vad de använder sig av för anonymiseringstjänster. Mer eller mindre, eller hur?

Är inte det minsta arg. Undrande bara, varav detta intresse? Vill du snacka om hur du håller dig skyddad på internet så börjar du ju knappast HÄR, eller hur?

4318

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2