Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Ficklampor, bärbara sökstrålkastare, lysdioder, nödbelysning, batterier, batteriladdare, USB-laddare och batteribankar.



Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Bästa laddbara AAA?
InläggPostat: ons 15 feb 2017, 14:32 
Offline
Undrar vilken som är bäst som arbetsgivare, Umbrella Corporation eller Skynet?

Blev medlem: fre 29 jul 2016, 10:48
Inlägg: 263
Någon som har en åsikt om ikeas dyrare laddare?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60303650/


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bästa laddbara AAA?
InläggPostat: ons 15 feb 2017, 14:49 
Jag tror att den är helt OK.

Men den kan inte analysera/testa batterier för att se om de bör kasseras.

Om man har apparater som använder flera batterier i serie så kan ett dåligt batteri göra att hela batteripaket fungerar dåligt. Och det blir då svårt att avgöra vilket av batterierna som behöver bytas ut.

Jag har en liknande "dum" laddare som tar 8 batterier. Smidigt för att snabbt ladda många batterier. Men jag har också en analyserande laddare så att jag kan testa batterierna om jag misstänker att de börjar bli dåliga.

Med det sagt så tror jag att IKEAS batterier är så bra att det kan ta flera år innan det blir behov av att slänga något...


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bästa laddbara AAA?
InläggPostat: ons 15 feb 2017, 15:28 
Offline
Om jag kan bugga? Ut eller in?

Blev medlem: tor 26 mar 2015, 12:10
Inlägg: 502
http://www.ebay.com/itm/XTAR-VC4-LCD-Screen-USB-Battery-Charger-18650-26650-32650-14500-AA-AAA-LD489-PK-/332030831774?hash=item4d4e946c9e:g:uF8AAOSwHMJYKI2U

Det är en hel vetenskap med laddare. Jag gillar ovanstående för den kan drivas med USB och är lite mer intelligent än IKEAS och så är den utan fläkt.
Opus gör bra laddare (men dåliga fläktar), BC-1000 är en annan favorit. Men sen har jag 5-6 andra laddare också. :)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Bästa laddbara AAA?
InläggPostat: ons 15 feb 2017, 16:42 
Offline
Borgmästare i Jericho

Blev medlem: lör 08 okt 2016, 17:50
Inlägg: 246
Tant Prepp skrev:
Någon som har en åsikt om ikeas dyrare laddare?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60303650/


Den fick inte så bra i denna av denna testaren:

http://budgetlightforum.com/node/52693

Conclusion

The charger works, but due to the low charge current it has trouble with detecting when batteries are full. It is also fairly critical with the batteries, i.e. it will not charge old batteries.

I like that Ikea has tried to make different charger design, but I will only rate it as acceptable due to the termination problems.



Har många olika laddare Xtar VC4, Liitokala 500,202 och 100 samt Opus BT1000 samt Ikea laddare (som iofs inte tar 18650 och 26500 batterier). Vet att det inte behövs så många men jag ger bort laddare ficklampor och batterier så kan vara bra att ha ett lager :)

Om jag skulle titta på pris/perfomance på 1 laddare hade jag nog valt Liitokala 500 som går att få runt 20 $. De laddare jag använder mest är nog den lilla Liitokala 100 (kostar inte många kronor heller) för 1 batteri eller Xtar VC4 då den är enkel och tyst om jag behöver ladda fler batterier. Opus är iofs inget fel på, men ogillar fläkten.

_________________
That's it, man. Game over, man. Game over! What the fuck are we gonna do now? What are we gonna do?


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet