Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: ons 22 feb 2017, 22:26 
Offline
Nykomling

Blev medlem: ons 08 feb 2017, 20:04
Inlägg: 3
Hej,
Ny här och första inlägget...

Funderar på vad nästa steg i problemen som nu sker både i Malmö med ökad brottslighet och Polisens dippande siffror.
Men nu även senast de problem i Tensta, Husby områderna där krimminalitet är vardag. Ungdommar gör uppror och Polisen står handlingsförlamade.
Jag tror detta bara är början, det är ju inte nyinkommna flyktningar som står och kastar sten på polisen. Det är ju missanpassade andra och tredje generationens invandrare som inte kommit in i samhället.
Tror kravallerna som vi ser nu kommer eskalera när alla flyktningar förstår vad de kommer få leva i. Vad tror Ni?
Vad är nästa steg i denna utveckling? Att krimminella gör räder i kringområden och börjar plundra ordentligt?
Själv bor jag inte så långt bort ifrån Tensta, ca 10 min med bil i ett bättre område och det har redan kommit folk ifrån Tensta hit som rånar 15-16åringar på deras mopeder. Själv hade jag inbrott när jag var hemma på natten för 5 månader sedan där det tog bilnyckeln på hallbänken och drog iväg med min bil.

/S


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: ons 22 feb 2017, 22:30 
Offline
När folk är överens med mig har jag en känsla av att jag måste ha fel.
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 23 jan 2015, 16:30
Inlägg: 266
Ort: Sveland
Välkommen.
Dystopiskt men i högsta grad aktuellt och relevant inlägg. Jag tror vi kommer att se betydligt mer murar, larm, kameror och låsta grindar om 5-10 år. Vi har bara sett början på den humanitära stormaktens baksida.

_________________
Do not go gentle into that good night


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: ons 22 feb 2017, 23:53 
Offline
Borgmästare i Jericho
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 17 okt 2015, 16:45
Inlägg: 226
Ted Gurr skrev en bok i början på 70-talet om orsakerna till upplopp/revolter, why men rebel. Var länge sedan jag läste den men om jag minns rätt var det en kombination av: i) stor grupp yngre män, ii) män som känner sig exkluderade, iii) män som får sina förväntningar om en bra framtid krossade. Äldre kvinnor startar inte revolter... Möjligt att hela boken har blivit omkullkastad, den har ju några år på nacken, minns att jag tyckte han hade många poäng.

Jag tror inte att nyanlända kommer stå för den stora delen av upploppen. Anledningen är ganska enkel, dessa personer har som referensram hur de hade det i sina hemländer och i jämförelse med det så har dem det ganska bra. De har inte heller rotat sig alltför mycket så de har dessutom möjlighet att fortsätta till ett annat land eller återvända om det går. 2:a generationens invandare och de som kom hit i unga år och som växer upp i ghettona däremot har svenska förhållanden som referens. Oavsett vad partierna som vinner efter nästa val hittar på så kommer det behöva göras neddragningar på välfärden och denna grupp kommer nog vara en av dem som står i skottgluggen.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: tor 23 feb 2017, 00:21 
Tror inte de kommer göra räder, jag tror att utvecklingen går mot hårdare kontrollerade "turfs" som i USA. Man får inte glömma bort att mycket av bilbränder, upplopp och stenkastning har ett syfte. Den senaste upploppen i Rinkeby var resultatet av att polis försökte gripa en högre uppsatt kriminell, upploppet var ett sätt att förhindra detta - styrt och kontrollerat från områdets "bossar". Varför brinner bilar i Tensta men sällan Skärholmen? För att någon högre upp inte har ett intresse i det (i Skärholmen är det oftast försäkringsbedrägerier). Varför kastar man sten på polis och räddningstjänst? För att man ser myndighetsaktörer som störande för narkotikaförsäljningen. Det är säkert många inblandade som inte vet om syftet utan bara hänger med för att få lite action, men det finns ett syfte...


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: tor 23 feb 2017, 02:18 
Offline
Finns staden kvar?

Blev medlem: mån 27 jun 2016, 21:31
Inlägg: 981
Vill tillägga att när polisen väl har har lyckats få in lilla knark bossen i häktet så tänder man eld på bilar m.m för att polisen skall släppa personen, vilket brukar ske dagen efter då är det lugnt tills han måste plockas in för rättegång, nya förhör, då brinner bilarna i parti igen.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: tor 23 feb 2017, 13:43 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Blev medlem: tor 02 feb 2017, 00:02
Inlägg: 457
Domesday skrev:
Hej,
Själv hade jag inbrott när jag var hemma på natten för 5 månader sedan där det tog bilnyckeln på hallbänken och drog iväg med min bil.


Fy f-n. Sådant upprör. Känner för er. På kort sikt: larm, fönstergaller o s v och grannsamverkan? På lite längre sikt: flytta?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: tor 23 feb 2017, 13:49 
Låter som du bor i Bromsten eller liknande? Gangsterna från Tensta kommer inte komma på allvar förrän den dagen då snuten går i strejk eller liksom helt lägger ner. Vilket inte är ett omöjligt scenario i dagsläget. Då inser buset att det är läge att gå på de fina villorna obehindrat. Max 2-3 dagar sen är det full looting tippar jag och då gäller det att vara med på noterna.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: tor 23 feb 2017, 14:54 
Offline
Borgmästare i Jericho
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 17 mar 2015, 10:58
Inlägg: 241
Ort: Uppe i ett träd
Intressant om strejken i Kanada..


https://www.svd.se/vad-sker-om-polisen-strejkar/om/upploppet-i-rinkeby

_________________
Throw me to the wolves and i will return, leading the pack.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: tor 23 feb 2017, 15:10 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: mån 30 nov 2015, 19:54
Inlägg: 36
Ta't lugnt mannen!
Vi andra generationens invandrare ska hjälpa dig! Några av oss kommer bli poliser och med vår brutala bakgrund så kommer vi "crack down" på buset och rädda dig. Några av oss kommer bli politiker och se till att buset inte kommer vilja busa i framtiden. Frågor på det?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: tor 23 feb 2017, 17:32 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 22 feb 2016, 22:24
Inlägg: 708
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället
sift skrev:
Ta't lugnt mannen!
Vi andra generationens invandrare ska hjälpa dig! Några av oss kommer bli poliser och med vår brutala bakgrund så kommer vi "crack down" på buset och rädda dig. Några av oss kommer bli politiker och se till att buset inte kommer vilja busa i framtiden. Frågor på det?


Nej, inga frågor på det. Jag betvivlar inte en sekund på att har rätt. Problemet är bara att om integrationen av 2:a och 3:e generationens invandrare går så bra som vi vill, finns det riska att de blir mesiga svennar de också. Du vet det här med att polisen bjuder på kaffe och bulle i stället för bjuda på "Tusse" (äldre krim. slang för batong)

_________________
"That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat, is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there."
-George Orwell.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: tor 23 feb 2017, 22:17 
Offline
Borgmästare i Jericho

Blev medlem: lör 08 okt 2016, 17:50
Inlägg: 246
I det Sverige som jag växte upp i så behövde man inte låsa dörren. Ett samhälle där alla visste vad som gällde och där resurser fanns för att hjälpa de som hamnade fel var bra. Homogena grupper är bra ibland.

Med mångkulturella samhället så kommer vissa baksidor. Jag tror att Sverige kommer likna USA , där Gated community blir vanligare. No go zoner finns och bor nära en sådan, och de som har pengar flyttat ut från dessa områden.

Vilka journalister, moderater bor i Tensta, Rinkeby... inte många.

_________________
That's it, man. Game over, man. Game over! What the fuck are we gonna do now? What are we gonna do?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: tor 23 feb 2017, 22:39 
Offline
I vilken hand håller man sporken?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 14 dec 2012, 21:54
Inlägg: 187
Ort: Det ljusa Småland
Jag har långt långt till bus i den nivån som du pratar om. Men även i Småland känner man relativa ändringar.

Jag har staket runt hela tomten och jag har taggtråd liggande som räcker för den sträcka som går utmed gatan.

Tanken är att den dagen det blir kaos åker taggtråden upp.

Det kan också bli andra oroligheter. Senaste årens politik har som ni vet lett till otrolig ökning i populationen och nästan inga bostäder finns.
Folk kan inte flytta för att plugga, och de som pluggat kan inte flytta för att få ett jobb osv.

Risken är att vi snart har en stor grupp låsta 18-25 åringar, unga svenskar som inte kommer någonstans i livet för de finns inga bostäder.
Dessa grupper kan också bli farliga och är mycket stora. Samtidigt blir det brist på arbetskraft och kompetens om inga kan ta jobben eller utbilda sig.

_________________
Bättre att vara förberedd på det som inte händer, än oförberedd på det som sker


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: fre 24 feb 2017, 09:55 
Ett multikulturell samhälle fungerar helt enkelt inte.
Har det aldrig gjort, kommer det aldrig att göra. Vad politiskt korrekt tänkande folk sig än önskar.
Det finns helt enkelt många fundamentalt olika synpunkter på vissa saker, som går helt enkelt inte ihop. Så länge folk får jobb, mat och ett enkelt liv, går det att bortse från dessa skíllnader. När det blir ett tuffare läge, så blir skillnaderna ett fokus poäng.

Smaland skrev:
Risken är att vi snart har en stor grupp låsta 18-25 åringar, unga svenskar som inte kommer någonstans i livet för de finns inga bostäder.
Dessa grupper kan också bli farliga och är mycket stora. Samtidigt blir det brist på arbetskraft och kompetens om inga kan ta jobben eller utbilda sig.

En riktigt bra grund för extremismen att växa på.... vänster eller höger, men jag tror att tendensen blir den sista.

Jag är övertygad om att vi har bara sett början när det gäller kravaller. Polarisering blir större när ekonomin blir mindre.
Dessvärre tror jag att jag ser en oroväckande tendens inom polisen här också. Erfarna, bra utbildade och rättvisa polismän och -kvinnor säger upp sig, frustrerad, utmattat eller "aviserad att leta efter en annan framtid". Polisen blir urholkad. För att fylla på tomma platser så snabbt som möjligt, lägger regeringen mindre vikt på anställningskrav och utbildning och risken för en "fel sorts polis" blir större. De kan bli "gnistan" i en explosiv situation.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: fre 24 feb 2017, 10:21 
Offline
My mommy always said there were no monsters - no real ones - but there are.
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 05 okt 2016, 15:22
Inlägg: 622
Ort: Urban sprawl
Har funderat en del över hur våra "nya svenskar" kommer att bete sig i en SHTF-situation. När jag läser i det här forumet verkar det som om det består av ursvenskar som, med undantag av några få militärer, levt i fred sedan den sista striden vid Kjölbergs bro den 14 augusti 1814. Vi är helt enkelt inte krigsvana men det väller in folk från områden där SHTF i olika variationer och grad är vardagsmat. Jag gissar att dessa människor lättare sniffar upp en annalkande skitstorm än "fredsskadade" svennar. Jag tror också att de har kunskaper och färdigheter som är värda att ta vara på.

Vi har stora problem i de s.k. utanförskapsområdena och de blir inte bättre med tiden eftersom våra älskade ledare sopar skiten under mattan hela tiden och ylar om rasism så fort saken förs på tal. Det som tyvärr lätt glöms bort är att de flesta av våra nysvenskar är helt vanligt hyggligt folk som försöker överleva, plugga, göra karriär, oroa sig för sina ungar osv som vem som helst. De faller också ofta offer för den brottslighet som florerar i de utsatta områdena. Ägarna till småbutikerna i dessa områden som ständigt får sina skyltfönster krossade och hyllor plundrade heter inte Andersson, Pettersson och Lundström. De heter helt andra saker och är förmodligen förbaskat trötta på att Polisen inte får rycka in som den skulle behöva, och säker vill göra också om det inte vore för ängsligheten på högre ort.

Vi bor i ett blandat villaområde som anlades på 1920-talet. De gamla börjar dö ut och nya människor kommer in. Ofta från främmande länder. Jag tror att det är viktigt att grannsamverkan fungerar över hela linjen så att de som bor i området känner att de är en del i en helhet istf små enskilda grupper som kan börja strida mot varandra om det skiter sig. Överlevnad är en lagsport som någon sade.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: fre 24 feb 2017, 10:54 
Är ni historiskt okunniga eller har ni glömt historien? Här målar ni upp SD:s falska historiebild av en homogen befolkning som levde i störta harmoni innan de andra kom hit och förstörde allt.

SD talar inte om att en miljon fattiga lämnade landet en gång i tiden, man talar inte om de djupa sociala klyftorna som fanns, man talar inte om klasshat, klassförakt och klasskamp. Man talar inte om den långa vägen för demokrati. Man talar inte om de stora regionala skillnaderna som fanns. Allt slätas över och förtigs. Statare och Strandvägenbor blir alla först och främst svenskar. Det blir lättare så. När man ska utse syndabockar.

Prepping? Javisst. Att inse att 20 och 30-talens tankegods är tillbaka, omstöpt och ompaketerat, men med samma innehåll, är en viktig insikt. Hur man ska överleva i en omgivning där kunskapsförakt och populism styr är det stora problemet. Där kan allt som generationer byggt upp raseras över en natt. Det ser illa ut.


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet