Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Eskalerande Kravaller
InläggPostat: lör 25 feb 2017, 20:58 
Mina ficklampor lyser starkare än dina!

Punkt 1 må vara men punkt två förstår jag inte riktigt. Om man håller hårt på punkt 1 är väl punkt 2 mycket relevant:
"Detta berör knappast prepping. Problemet är redan löst eftersom A, B och C." Personangrepp är en annan femma...

Harmklinga skrev:
Två regler behövs:
- Diskutera en problemformulering knuten till prepping.
- Egna åsikter om huruvida ämnet är ett problem eller inte ska tas bort från tråden.

InläggPostat: lör 25 feb 2017, 22:16 
Behöver jag verkligen mer än en kniv?

paratus skrev:
T-72 skrev:
Det är dags att inse att dessa diskussioner, sakta men säkert, dödar forumet. Innan någon börjar prata om elefanten i rummet eller bananen i förortsvilan så tycker jag också att man kan inte lösa problem genom att inte prata eller skiva om det.
Och det är själva essensen av problematiken...det finns hundratals andra forum där man kan disskutera politik, kriminella invandrare och utländska våldtäktsman. Du kommer till och med få stöd för dina tankar, flera kommer att tycka att du är helt rätt och du kommer få många nya vänner.
Men jag hittar ingen annan forum att diskutera överlevnad och prepping; iaf inte någon svensk forum.
Vi måste bestämma oss och inse att det går inte att disskutera politik eller invandring här. Det får bli klar avgränsning där tex:
- pga ökade antall ensamkommande ungdommar i staden där jag bor är orolig för min tonåriga dotterns säkerhet. Vad kan jag göra?
- många utländska EU hantverkare i skogarna där jag bor. Hur minska risken för inbrott?

Moderatorna får rensa med yxa och inte med skalpell. Varje försök att starta någon form av poltisk diskussion ska avlivas omedelbart. Det är dags att välja, antingen eller?

Ja, bra! Oavsett vad man tycker om invandring och klasskamp kan man ta det någon annanstans. Låt oss diskutera prepping här.

Håller med, politiska diskussioner kan föras på andra ställen tycker jag, man löser inget, kommer inte fram till något, eller får konsensus, det är som att diskutera religion, det leder ingen vart heller. Jag tycker vi bör hålla oss till survival/prepping.

Know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy or yourself, you will succumb in every battle

InläggPostat: lör 25 feb 2017, 23:29 
Gratis är gott, men man får inte vara kräsen.

Zombie skrev:
Punkt 1 må vara men punkt två förstår jag inte riktigt. Om man håller hårt på punkt 1 är väl punkt 2 mycket relevant:
"Detta berör knappast prepping. Problemet är redan löst eftersom A, B och C." Personangrepp är en annan femma...

Harmklinga skrev:
Två regler behövs:
- Diskutera en problemformulering knuten till prepping.
- Egna åsikter om huruvida ämnet är ett problem eller inte ska tas bort från tråden.

Zombie, jag skrev jävligt flummigt. Ska beskriva bättre hur jag menar.

1. Problemformuleringar är okej att diskutera. Exempelvis "Jag tror att vårt välfärdssystem inte kommer klara av nuvarande påfrestningar, hur ska jag förbereda mig på detta?" är okej. Det bör dock inte vara okej att skriva "alla jävla invandrare som kommer hit och sitter i sina hucklen på akuten, gastar och luktar främmande kryddor bara förstör. Skicka hem dem och rädda vårt land".
Beakta att mina exempel är ytterligheter.

2. Det har förekommit diskussioner på forumet när man förnekar problemformuleringen. I vissa avseenden kan det absolut vara legitimt, men om nu någon preppar i tron om att EMPs kommer slå ut all elektronik 2020-05-01 och vill ha tips på att härda eller EMP-skydda sina grejer, ja då är det inte läge att börja ifrågasätta hens problembild, utan ge tips på vad man kan göra.
Detsamma om någon exempelvis oroar sig för migration, ryssen, samhällskollaps eller vad som helst - förutsatt att man kan härleda detta till preppandet.

Fast såklart, det räcker med att begära att folk håller sig till topic.

InläggPostat: fre 03 mar 2017, 15:39 
Hade jag inte några värmeljus här någonstans?

Nästa steg är att legalisera den lagrade ilskan hos nationalisterna. Detta görs genom Trump och Putin. Sedan eldar man på Muslimer mot nationalister, förser båda sidor med vapen och låter grupperna skjuta Europa i sank. Sedan etablerar man den planerade agendan med en ny ordning. Du ska antingen delta eller preppa dig för den konflikten, ett kaotiskt Européeiskt inbördeskrig som pågår i ca 5år, vilket det tar för att göra oss krigströtta och tacka ja, oavsett vad det kostar, till den erbjudande hand som kommer att sträcks ut. Handen som sträcks ut är samma hand som bjöd invandrarna till Europa med löfte om gratis mat och bostad. Samma hand som genom sina medier förespråkat invandring. Samma hand som köper politiker i samma takt som en skribent slår ner sina tangenter .

InläggPostat: fre 03 mar 2017, 21:18 
Borgmästare i Jericho
Användarvisningsbild

Vildmannen skrev:
Nästa steg är att legalisera den lagrade ilskan hos nationalisterna. Detta görs genom Trump och Putin. Sedan eldar man på Muslimer mot nationalister, förser båda sidor med vapen och låter grupperna skjuta Europa i sank. Sedan etablerar man den planerade agendan med en ny ordning. Du ska antingen delta eller preppa dig för den konflikten, ett kaotiskt Européeiskt inbördeskrig som pågår i ca 5år, vilket det tar för att göra oss krigströtta och tacka ja, oavsett vad det kostar, till den erbjudande hand som kommer att sträcks ut. Handen som sträcks ut är samma hand som bjöd invandrarna till Europa med löfte om gratis mat och bostad. Samma hand som genom sina medier förespråkat invandring. Samma hand som köper politiker i samma takt som en skribent slår ner sina tangenter .

Röda skölden spelar vidare.
Men är man blott en mört skall man inte beakta sig med gäddornas affärer.
Att världen styrs av makter med agendor och ambitioner är inget nytt, men för oss som blott är små, simpla människor utan större resurser gör det ingen skillnad om vi vet alla sanningar eller inte.
Vi är bönder på brädet och tvingas spela vare sig vi vill eller ej. Däri ligger vårt handlingsutrymme.
Se över ditt eget hus, det är där du har makt att förändra.

InläggPostat: fre 03 mar 2017, 21:53 
Gratis är gott, men man får inte vara kräsen.

Väl talat Woodsmoke. Det är viktigt att använda sin analys för att stärka sina prepps, och också fokusera på det som är relevant. Spelar ingen roll att Soros eller Rothschild styr världen - det som spelar roll är vad man kan göra för att hantera framtiden.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 36 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3