Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: lör 18 mar 2017, 14:35 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Blev medlem: tis 12 aug 2014, 20:48
Inlägg: 483
Ort: Stockholm
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/t ... 4573349.ab

Lågvattenmärke, sno en bil med kniv när barn är inblandade.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: lör 18 mar 2017, 16:16 
Offline
Borgmästare i Jericho

Blev medlem: sön 27 dec 2015, 20:40
Inlägg: 249
solsken skrev:
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24573349.ab

Lågvattenmärke, sno en bil med kniv när barn är inblandade.


Bara början. Det har gått fort och svensken reagerar inte. Om 5 år finns inte det samhälle svensken tror sig leva i idag. Då är allt för sent och många kommer att förbanna att de satt i soffan, glodde på hjärndöda produktioner som mello, let's dance och bonde söker fru medan det Sverige de kände försvann i våld och kaos. Att de sedan blev genderfierade sittkissare, utvecklade chipstuttar samt blev oförmögna att försvara sig under samma tid... tough luck Svenne Banan...

_________________
Know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy or yourself, you will succumb in every battle


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: lör 18 mar 2017, 16:39 
Blir allt vanligare detta. Nån som vet var detta skedde?


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: lör 18 mar 2017, 16:43 
Scarecrow skrev:
Bara början. Det har gått fort och svensken reagerar inte. Om 5 år finns inte det samhälle svensken tror sig leva i idag. Då är allt för sent och många kommer att förbanna att de satt i soffan, glodde på hjärndöda produktioner som mello, let's dance och bonde söker fru medan det Sverige de kände försvann i våld och kaos. Att de sedan blev genderfierade sittkissare, utvecklade chipstuttar samt blev oförmögna att försvara sig under samma tid... tough luck Svenne Banan...


Intressant idiotförklaring av den svenska befolkningen.
Du konstaterar kortfattat att allt är på väg åt helvete inom några år.
Du ser alltså inga möjligheter till att vända utvecklingen?


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: lör 18 mar 2017, 22:16 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Blev medlem: tis 12 aug 2014, 20:48
Inlägg: 483
Ort: Stockholm
Harmklinga skrev:
Blir allt vanligare detta. Nån som vet var detta skedde?


Mera info i en ny artikel, http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xod ... n-ur-bilen
Spädbarn också, empati saknas.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: sön 19 mar 2017, 00:04 
Offline
Borgmästare i Jericho

Blev medlem: sön 27 dec 2015, 20:40
Inlägg: 249
Exodus skrev:
Scarecrow skrev:
Bara början. Det har gått fort och svensken reagerar inte. Om 5 år finns inte det samhälle svensken tror sig leva i idag. Då är allt för sent och många kommer att förbanna att de satt i soffan, glodde på hjärndöda produktioner som mello, let's dance och bonde söker fru medan det Sverige de kände försvann i våld och kaos. Att de sedan blev genderfierade sittkissare, utvecklade chipstuttar samt blev oförmögna att försvara sig under samma tid... tough luck Svenne Banan...


Intressant idiotförklaring av den svenska befolkningen.
Du konstaterar kortfattat att allt är på väg åt helvete inom några år.
Du ser alltså inga möjligheter till att vända utvecklingen?


Tja, svenska befolkningen har ju tillåtit den här utvecklingen. Kan det vara annat än idiotiskt? Kan du argumentera emot?
Nej, vad skulle ske som innebär en förändring?
Sedan kommer något annat, inte sagt att det blir sämre, kan bli intressant. Men det Sverige de flesta tror sig leva i, det finns inte kvar om 5 år.

_________________
Know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy or yourself, you will succumb in every battle


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: sön 19 mar 2017, 01:09 
Scarecrow skrev:
Tja, svenska befolkningen har ju tillåtit den här utvecklingen. Kan det vara annat än idiotiskt? Kan du argumentera emot?
Nej, vad skulle ske som innebär en förändring?
Sedan kommer något annat, inte sagt att det blir sämre, kan bli intressant. Men det Sverige de flesta tror sig leva i, det finns inte kvar om 5 år.


Du säger ju att det Sverige vi känner kommer försvinna i våld och kaos. Skulle det inte vara en försämring?
Åtminstone ser inte jag något positivt eller intressant med ett raserat samhälle.
Att du sen väljer att ge förnedrande epitet om befolkningen tycker jag är lågt och är något som tyvärr enbart främjar motsättningar.
Att befolkningen låtit det ske är en grov och förvriden förenkling. Befolkningen har snarare drabbats av något dom inte valt.
Även jag tror dock det blir sämre innan förbättring kan ske.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: sön 19 mar 2017, 03:54 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 22 feb 2016, 22:24
Inlägg: 708
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället
Tanka bilen dagtid. Ha reservdunk i bilen. Måste du till macken eller någon annan butik/köpcentrum under kvällstid, så åk ett varv och kolla läget. Finns där folk som inte verkar "passa in i bilden" så kör vidare.

_________________
"That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat, is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there."
-George Orwell.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: sön 19 mar 2017, 10:24 
Offline
My mommy always said there were no monsters - no real ones - but there are.
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 05 okt 2016, 15:22
Inlägg: 622
Ort: Urban sprawl
Det finns en tråd som heter WROL light nånting. Den här nyheten är ännu en pusselbit till ett sådant scenario.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: sön 19 mar 2017, 12:06 
Offline
Undrar vilken som är bäst som arbetsgivare, Umbrella Corporation eller Skynet?

Blev medlem: fre 29 jul 2016, 10:48
Inlägg: 263
Att det blivit svårare att stjäla bilar har sitt pris.
Förr kunde man få igång en bil med hjälp av en större skruvmejsel. Nu behöver de få med sig nyckeln om de inte har specialutrustning.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: sön 19 mar 2017, 13:06 
Offline
Borgmästare i Jericho

Blev medlem: sön 27 dec 2015, 20:40
Inlägg: 249
Exodus skrev:
Scarecrow skrev:
Tja, svenska befolkningen har ju tillåtit den här utvecklingen. Kan det vara annat än idiotiskt? Kan du argumentera emot?
Nej, vad skulle ske som innebär en förändring?
Sedan kommer något annat, inte sagt att det blir sämre, kan bli intressant. Men det Sverige de flesta tror sig leva i, det finns inte kvar om 5 år.


Du säger ju att det Sverige vi känner kommer försvinna i våld och kaos. Skulle det inte vara en försämring?
Åtminstone ser inte jag något positivt eller intressant med ett raserat samhälle.
Att du sen väljer att ge förnedrande epitet om befolkningen tycker jag är lågt och är något som tyvärr enbart främjar motsättningar.
Att befolkningen låtit det ske är en grov och förvriden förenkling. Befolkningen har snarare drabbats av något dom inte valt.
Även jag tror dock det blir sämre innan förbättring kan ske.


Försämring för en del, möjlighet för andra... Oavsett så kommer det att ske. Eller, det sker ju redan i accelererande takt.
Vad tycker du att befolkningen förtjänar för epitet då? Engagerade? Självuppoffrande? Empatiska? Ansvarstagande? Solidariska?
När människor mitt på dagen väljer att gå förbi en 13-årig flicka som antastas, när man låter pensionärer bli rånade och misshandlade utan att ingripa, när rättsväsendet dömer ut "låtsas" straff, tja, då förtjänar den befolkning som tillåter det inte annat än förndedrande epitet.
Befolkningen har inte drabbats. Befolkningen har låtit det ske. Menar du att Gud har sänt det som händer över Sverige. Eller att det är en naturlag, eller att aliens har landat och utför någonsorts dold kupp?
Nej du, det är svensken som genom feghet, lathet och lättja låtit det bli som det blivit. Det är alltid någon annan som skall agera. Det är polisens, skolans, kommunens, politikernas, medias, försvarets, SJ, SL fel. Alltid någon annans fel.
Är man så tandlösa och maktlösa, tja, återigen då förtjänar med förnedrande epitet...
Är förövrigt inte det minsta bitter eller orolig. Tro inte det, även om jag låter hård. Konstaterar bara det här och har slutligen gått från att vara engagerad till att nu bry mig om mina närmaste och de runt omkring mig, samt mina gamla vapenbröder. Jag tar hand om dem, de tar hand om mig när shtf.

_________________
Know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy or yourself, you will succumb in every battle


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: sön 19 mar 2017, 17:29 
Scarecrow skrev:
Försämring för en del, möjlighet för andra... Oavsett så kommer det att ske. Eller, det sker ju redan i accelererande takt.
Vad tycker du att befolkningen förtjänar för epitet då? Engagerade? Självuppoffrande? Empatiska? Ansvarstagande? Solidariska?
När människor mitt på dagen väljer att gå förbi en 13-årig flicka som antastas, när man låter pensionärer bli rånade och misshandlade utan att ingripa, när rättsväsendet dömer ut "låtsas" straff, tja, då förtjänar den befolkning som tillåter det inte annat än förndedrande epitet.
Befolkningen har inte drabbats. Befolkningen har låtit det ske. Menar du att Gud har sänt det som händer över Sverige. Eller att det är en naturlag, eller att aliens har landat och utför någonsorts dold kupp?
Nej du, det är svensken som genom feghet, lathet och lättja låtit det bli som det blivit. Det är alltid någon annan som skall agera. Det är polisens, skolans, kommunens, politikernas, medias, försvarets, SJ, SL fel. Alltid någon annans fel.
Är man så tandlösa och maktlösa, tja, återigen då förtjänar med förnedrande epitet...
Är förövrigt inte det minsta bitter eller orolig. Tro inte det, även om jag låter hård. Konstaterar bara det här och har slutligen gått från att vara engagerad till att nu bry mig om mina närmaste och de runt omkring mig, samt mina gamla vapenbröder. Jag tar hand om dem, de tar hand om mig när shtf.


Problemet med din argumentation är att du (som jag) ser en avsky mot dom som väljer att gå förbi när en 13-åring antastas.
Men samtidigt säger du att du bara bryr dig om dina närmaste och att du och dina vapenbröder skall klara er och ni räknar med att
komma ut bättre efter samhällets kollaps. Det om något visar på feghet och själviskhet.
Du väljer därigenom inte bara att blunda för antastningen utan ser fram emot att hela samhället ska gå åt helvete.
Tar liksom udden av din kritik mot den svenska befolkningen.... :smack: :smack:
Jag ser ingen skillnad mellan att av feghet vända sig bort när man ser ett brott och din inställning som snarare är värre eftersom det
är ett medvetet val för egen vinning
Medborgare i ett land/samhälle skall inte vara en rättighet utan något man skall förtjäna.
Med din argumentation står det helt klar att du inte förtjänar det.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: sön 19 mar 2017, 22:29 
Offline
Borgmästare i Jericho

Blev medlem: sön 27 dec 2015, 20:40
Inlägg: 249
Exodus skrev:
Scarecrow skrev:
Försämring för en del, möjlighet för andra... Oavsett så kommer det att ske. Eller, det sker ju redan i accelererande takt.
Vad tycker du att befolkningen förtjänar för epitet då? Engagerade? Självuppoffrande? Empatiska? Ansvarstagande? Solidariska?
När människor mitt på dagen väljer att gå förbi en 13-årig flicka som antastas, när man låter pensionärer bli rånade och misshandlade utan att ingripa, när rättsväsendet dömer ut "låtsas" straff, tja, då förtjänar den befolkning som tillåter det inte annat än förndedrande epitet.
Befolkningen har inte drabbats. Befolkningen har låtit det ske. Menar du att Gud har sänt det som händer över Sverige. Eller att det är en naturlag, eller att aliens har landat och utför någonsorts dold kupp?
Nej du, det är svensken som genom feghet, lathet och lättja låtit det bli som det blivit. Det är alltid någon annan som skall agera. Det är polisens, skolans, kommunens, politikernas, medias, försvarets, SJ, SL fel. Alltid någon annans fel.
Är man så tandlösa och maktlösa, tja, återigen då förtjänar med förnedrande epitet...
Är förövrigt inte det minsta bitter eller orolig. Tro inte det, även om jag låter hård. Konstaterar bara det här och har slutligen gått från att vara engagerad till att nu bry mig om mina närmaste och de runt omkring mig, samt mina gamla vapenbröder. Jag tar hand om dem, de tar hand om mig när shtf.


Problemet med din argumentation är att du (som jag) ser en avsky mot dom som väljer att gå förbi när en 13-åring antastas.
Men samtidigt säger du att du bara bryr dig om dina närmaste och att du och dina vapenbröder skall klara er och ni räknar med att
komma ut bättre efter samhällets kollaps. Det om något visar på feghet och själviskhet.
Du väljer därigenom inte bara att blunda för antastningen utan ser fram emot att hela samhället ska gå åt helvete.
Tar liksom udden av din kritik mot den svenska befolkningen.... :smack: :smack:
Jag ser ingen skillnad mellan att av feghet vända sig bort när man ser ett brott och din inställning som snarare är värre eftersom det
är ett medvetet val för egen vinning
Medborgare i ett land/samhälle skall inte vara en rättighet utan något man skall förtjäna.
Med din argumentation står det helt klar att du inte förtjänar det.


Kanske var otydlig. Jag menar att jag bryr mig om de mina när det kommer till samhället i stort. Jag ingriper alltid i det dagliga när någon far illa. Har hjälpt en gammal farbror som inte kunde ta sig över vägen och med bilar som åkte bakom honom och tutade(!). Körde ut med hojen, parkerade den mitt i gatan och hjälpte farbrorn upp på trottoaren. Gick tillbaka till den främsta bilen och drog till sidorutan med näven, hoppades att gubben (tutaren) skulle stiga ur. Han stirrade dock bara stint framåt och gled iväg... Avbröt just en tafsning på en småtjej för någon månad sedan. Skedde utanför ett köpcenter. Ingen utom jag och en annan man reagerade. Men det räckte för att skrämma iväg killgänget med 5-6 stycken 16-18 åringar. Så jag kanske var otydlig, i sånt reagerar jag alltid. Det är samhället i stort och alla fega skitar som jag struntar i.

_________________
Know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy or yourself, you will succumb in every battle


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: sön 19 mar 2017, 22:36 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 22 feb 2016, 22:24
Inlägg: 708
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället
Vi inser alla att detta bilkapande blir vanligare och vanligare. Vad kan man gör för att säkra upp situationen och skydda sig själv och sin bil? Kom igen nu och "brainstorma" som de preppare ni utger er för att vara! Vilka åtgärder före, under och efter bilfärd vidtar ni?

_________________
"That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat, is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there."
-George Orwell.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: 2017-03-17 Barnfamilj rånad på bilen - Vallentuna
InläggPostat: sön 19 mar 2017, 23:01 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Blev medlem: tis 12 aug 2014, 20:48
Inlägg: 483
Ort: Stockholm
Charlie** skrev:
Vi inser alla att detta bilkapande blir vanligare och vanligare. Vad kan man gör för att säkra upp situationen och skydda sig själv och sin bil? Kom igen nu och "brainstorma" som de preppare ni utger er för att vara! Vilka åtgärder före, under och efter bilfärd vidtar ni?


Låsa dörrarna medans man åker, vissa bilar har det med automatik.
Kan tänka mig att vissa bilar är mer populära än andra att sno, hade varit intressant att veta vad det var för modell som blev kapad.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet