Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 110 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: sön 12 mar 2017, 09:21 
inte ens lokaltidningarna tar upp en del, det verkar som gammel media lever i en lyckobubbla , eller så vill inte annonsörerna vara i en tidning med allt för mycket hemskheter i...


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: sön 12 mar 2017, 09:54 
Offline
My mommy always said there were no monsters - no real ones - but there are.
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 05 okt 2016, 15:22
Inlägg: 622
Ort: Urban sprawl
Gangstermord var och varannan dag, upplopp i förorter, hintar om medborgargarden dyker upp i lokalpress, skriverier i internationell press och besök av utländska nyhetskorrar som t.ex. Tim Pool och Katie Hopkins. Hade väntat mig att se den här tråden lysa upp som en lampa.

Tim Pool: https://youtu.be/v0p7Oyvql9s
Katie Hopkins: https://youtu.be/G_uEOIHnfYI
SVT om medborgargarden i Ronneby: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekin ... stens-spar

Något rikstäckande WROL tror jag inte på inom den närmsta framtiden men lightversioner kan nog dyka upp i särskilt utsatta områden ganska snart, om 1-2 år eller så.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: mån 13 mar 2017, 00:31 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 22 feb 2016, 22:24
Inlägg: 708
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället
Jag har lite funderingar om trådens titelfråga; WROL light nu? Visst kan man tycka att det är laglöst i vissa områden men faktum är att det är de rådande lagarna och tack vare de laglydiga medborgarna/polisen som faktiskt gör att mycket av buset kan pågå i den omfattningen det gör. Kriminella personer existerar, därför att lagarna tillåter dom att existera. Skulle samhället krascha rejält så är jag säker på att en hel del gangsters kommer att få stryka på foten. Visste jag att jag skulle komma undan helt och hållet, så skulle jag nog ta och överraska någon tidigare baneman och förpassa honom till den eviga vilan. Detta är givetvis en spekulation men jag tror, att jag skulle ha lättare att fatta ett sådant beslut, om jag inte skulle kunna ställas till svars för min gärning. Vi vet alla om den där kriminelle typen som finns i varje byhåla/småstad/förort som förstört så mycket för så många enskilda personer men som polis och åklagare alltid släpper av någon petitess, i en paragraf, på någon sida i brottsbalken. Vi vet alla om, att den personen inte kommer att ändra sitt beteende bara för att samhället råkat ut för en totalkrasch. Även mer organiserade brottslingar och grupperingar kommer att få ett hårdare motstånd från civilsamhället. Jag är ganska övertygad om att många i lokalsamhället, i tyst samförstånd, kommer att förekomma det stundande hotet i stället för förekommas.
Är jag ensam om denna fundering?

_________________
"That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat, is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there."
-George Orwell.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: mån 13 mar 2017, 00:58 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
Angående pressen så är det nog mycket tillfälligheter. Inträffar något vagt intressant på sommaren så mjölkas det i oändlighet eftersom de inte har så mycket att skriva om.

Jag tror inte att gemene man dödar folk utan vidare även om folk som är impopulära redan från början givetvis ligger sämre till. Betänk att du själv kan vara en sån där skum typ som någon tycker helst skulle avlivas. (Speciellt om du har något värdefullt som man kan ta i krigsbyte.) Men det är nog störst risk efter ett tag och helst om det är en hel hop. Människor mister besinningen om de är i flock. Från vanlig skolmobbning över vuxenmobbning, blandade våldsbrott, officiella avrättningar och över till krig. Fram med hängsnaran, högafflarna, facklorna och motorsågen. Är man i en hop så mister man ansvaret och samvetet och gör saker som man inte skulle kunna tänka sig om man är ensam. Och så finns det förstås folk som inte har några moraliska betänkligheter utan behärskar sig eftersom det är risk att åka fast. Man behöver inte vara kriminell för att man är psykopat. En procent av kvinnorna och tre procent av männen är visst psykopater.

Charlie** skrev:
Jag har lite funderingar om trådens titelfråga; WROL light nu? Visst kan man tycka att det är laglöst i vissa områden men faktum är att det är de rådande lagarna och tack vare de laglydiga medborgarna/polisen som faktiskt gör att mycket av buset kan pågå i den omfattningen det gör. Kriminella personer existerar, därför att lagarna tillåter dom att existera. Skulle samhället krascha rejält så är jag säker på att en hel del gangsters kommer att få stryka på foten. Visste jag att jag skulle komma undan helt och hållet, så skulle jag nog ta och överraska någon tidigare baneman och förpassa honom till den eviga vilan. Detta är givetvis en spekulation men jag tror, att jag skulle ha lättare att fatta ett sådant beslut, om jag inte skulle kunna ställas till svars för min gärning. Vi vet alla om den där kriminelle typen som finns i varje byhåla/småstad/förort som förstört så mycket för så många enskilda personer men som polis och åklagare alltid släpper av någon petitess, i en paragraf, på någon sida i brottsbalken. Vi vet alla om, att den personen inte kommer att ändra sitt beteende bara för att samhället råkat ut för en totalkrasch. Även mer organiserade brottslingar och grupperingar kommer att få ett hårdare motstånd från civilsamhället. Jag är ganska övertygad om att många i lokalsamhället, i tyst samförstånd, kommer att förekomma det stundande hotet i stället för förekommas.
Är jag ensam om denna fundering?

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: mån 13 mar 2017, 01:58 
https://www.youtube.com/watch?v=ie-qJbAqFxw

Tim Pool har noterat att det i turkisk media skrivits att det finns 400 000 turkar i Nederländerna, men bara 48 000 soldater. Kan tyckas som ett oroväckande uttalande när man jämför antalet ur dessa två av varandra helt oberoende grupperna. Såvida man inte vill insinuera att Nederländerna bör passa sig för att dessa grupper snart kan ställas mot varandra..?
Ett tidens tecken i vår värld som går mot WROL.

Jag tror Sverige befinner sig i ett skymningsläge där våldsmonopolet krampaktigt försöker bibehålla kontrollen, och resultatet blir att man gör de saker som skickar tydligast signaler - går på de lätta fallen, dvs. svensson - du och jag. Samtidigt får yrkeskriminella större och större handlingsutrymme. Det finns fortfarande en ordningsmakt som hindrar svenssons från att försvara oss eller från att gå över gränsen, men ordningsmakten hindrar inte kriminella från att begå brott mot "oss" eller varandra.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: mån 13 mar 2017, 08:38 
Offline
My mommy always said there were no monsters - no real ones - but there are.
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 05 okt 2016, 15:22
Inlägg: 622
Ort: Urban sprawl
Lagar finns men hur efterlevs de? Hälften av anmälda brott skrivs av.

Dagens Juridik (kommentarerna är läsvärda): http://www.dagensjuridik.se/2015/09/ny- ... -utredning
Endast vart sjunde vardagsbrott klaras upp. SVT Nyheter: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-fa ... uppklarade
Interpellation från M till statsrådet Ygeman: http://data.riksdagen.se/dokument/H41067


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: ons 07 jun 2017, 22:48 
:lol: :lol: :cry: :cry: :evil:

Vet inte var detta passar http://cornucopia.cornubot.se/2017/06/o ... i-mot.html Cornu raljerar om utredningar. Men så tänkte jag att det kanske passar i den här tråden i alla fall. Jag tror det står nånstans i den att man kommer att stifta nya lagar och regler men ha problem med beivrandet under nedgången. Känns som att det Cornu skriver om är en del av den bilden.

/MD


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: tor 08 jun 2017, 05:36 
Offline
Börjar få trångt i skafferiet

Blev medlem: ons 01 feb 2017, 06:25
Inlägg: 103
Ort: Södertörn
MulenDag skrev:
Cornu raljerar om utredningar. Men så tänkte jag att det kanske passar i den här tråden i alla fall. Jag tror det står nånstans i den att man kommer att stifta nya lagar och regler men ha problem med beivrandet under nedgången. Känns som att det Cornu skriver om är en del av den bilden.


Och Lars har ju som vanligt en bra poäng. Politiska utredningar är som konstverk: dom tjänar inget annat syfte än att finnas.

_________________
Winter is coming


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: tor 08 jun 2017, 16:25 
Tråden innehöll vapendiskussioner, sådana för vi inte här.

Borde informerat om att jag plockade bort den delen. Ber om ursäkt. Rensar bort sånt som nu är irrelevant eller kopplat till vapendiskussionen.

/MM


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: sön 09 jul 2017, 10:46 
Offline
Jag behöver inte springa fortare än lejonet som jagar oss, bara fortare än dig.
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 31 okt 2015, 07:19
Inlägg: 421
Envarsgrep stöldliga - som släpptes direkt av polisen

http://cornucopia.cornubot.se/2017/07/e ... s.html?m=1


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: sön 09 jul 2017, 11:00 
Offline
Börjar få trångt i skafferiet

Blev medlem: ons 20 jan 2016, 22:08
Inlägg: 100
Gloomyvice skrev:
Envarsgrep stöldliga - som släpptes direkt av polisen

http://cornucopia.cornubot.se/2017/07/e ... s.html?m=1


Polisen: "Den enda notering vi har om detta, är tyvärr att gripandet hävts och att man omhändertagit fem cyklar, som kategoriserats som hittegods" :roll:
http://norrkopingnews.se/olyckligt-att- ... -forklara/

_________________
Will the fight for our sanity
be the fight of our lives
now that we lost all the reasons
that we thought that we had


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: sön 09 jul 2017, 12:27 
Offline
Var i hela friden är stormköket?

Blev medlem: fre 09 jun 2017, 11:11
Inlägg: 54
Det finns otvetydigt ett visst underhållningsvärde i att se svensk polis arbeta :lol:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: sön 09 jul 2017, 13:09 
Offline
Luktar inte fotogenkök illa?
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 02 jan 2017, 15:15
Inlägg: 72
Ort: NV Skåne, vill ni veta närmare så bekanta er.
Ja, upp och ned vända världen är det. Men samtidig kanske man inte ska förvänta sig mer från myndigheter och politiker. Det finns ju ingen som helst motivation för dem att göra jobbet ordentligt och inget som helst straff och de ger blanka fan i att göra jobbet över huvud taget.

Skamligt men sant.

_________________
Söker likasinnade och förberedda i NV skåne för umgänge & gruppbildning.

COMS PLAN 3-3-3 (Dual Watch)
VHF: 155.500 (Jakt3 & Marin L1)
UHF: 444.800 (SRBR 3)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: fre 14 jul 2017, 20:14 
Offline
Var i hela friden är stormköket?

Blev medlem: fre 09 jun 2017, 11:11
Inlägg: 54
https://www.sydsvenskan.se/2017-07-14/varenda-kulhal-vittnar-om-en-avsikt-att-gor-nagon-illa-valdigt-illa

Vad är det egenteligen som händer? Gänguppgörelse som gått snett, eller det styrande gänget som försöker lägga ned lagen och visa vem som bestämmer?

Polisen har ju sedan tidigare medgett att en del parkeringshus används för att provskjuta/övningsskjuta med automatvapen, men inte haft för avsikt att sätta stopp för det eftersom polisen bedömt risken för att någon ska komma till skada som "väldigt liten". Kanske har polisen satt stopp för detta nu, och man måste provskjuta utomhus?

Är det kanske så enkelt att någon yrkeskriminell har köpt ett automatvapen och helt enkelt råkat dra av några vådaskott när han stått och spexat med detta inför sina vänner? Jag tror det, förmodligen skulle man skjuta på en papperskorg eller något liknande, men råkade dra iväg en eldskur som träffade ett hus.

Polisen i Malmö har tidigare bekräftat att dom misstänker att ca 1/10 av skjutningarna i Malmö faktiskt är vådaskjutningar, där man oavsiktligen skjutit sig själv. Säker vapenhantering var ju något alla kunde förr, när alla gjorde värnplikten. Nu ser vi vad som händer utan detta.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: WROL light nu?
InläggPostat: lör 15 jul 2017, 05:50 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
Nja, en hög procent av kriminella element tycker nog att det är viktigare att stila än att tänka på säkerhet. Vore de försiktigt lagda och den planerande typen skulle de nog inte välja en kriminell bana i första hand. (Eller ägna sig åt någon stillsammare sort, t ex bredrägeri.)

Mosi skrev:
https://www.sydsvenskan.se/2017-07-14/varenda-kulhal-vittnar-om-en-avsikt-att-gor-nagon-illa-valdigt-illa
klipp
Polisen i Malmö har tidigare bekräftat att dom misstänker att ca 1/10 av skjutningarna i Malmö faktiskt är vådaskjutningar, där man oavsiktligen skjutit sig själv. Säker vapenhantering var ju något alla kunde förr, när alla gjorde värnplikten. Nu ser vi vad som händer utan detta.

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 110 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet