mrlowrisk skrev:
Jag brukar köra Hondainvertern till den går tom. Jag inbillar mig då att förgasaren är tom och att eventuella rester bensin dunstar av restvärmen från motorn.
Eller är det fortfarande kvar bensin? Jag brukar få dra rätt många gånger för att få in bensin i motorn igen nästa gång jag skall använda den.
Tror nog inte det har någon större betydelse men en EU20i är ganska besvärlig tömma helt om man inte suger ur tanken eller häller ur den.
Den stannar annars så fort den suger det minsta luft. Efter den stannat kan man starta den igen och den går säker 10-15 minuter mer.
Enkelt annars tömma förgasare och slangar när tanken är tömd. Sitter en dräneringsskruv man lossar och sen drar i startsnöret för att tömma förgasare/pump.
Kommer inte så mycket men ett par cm3 är det nog
Honda anger max 10% etanolinblandning och max 5% metanol (metanol enbart om det är bränsle med korrosionsskyddsmedel för metanol)
För övrigt friskriver sig Honda alla skador som kan komma från alkoholinblandat bränsle och undantar det från garantin