Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 244 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17

Är en prepperby något för dig?
Nej, är du helt galen? Ensam är stark! 2%  2%  [ 7 ]
Nej, bo i en by med massa våldsberedda foliehattar är inte min grej! 5%  5%  [ 13 ]
Nej, jag jag tror det blir svårt att enas. 7%  7%  [ 20 ]
Nja, jag vill nog se det innan jag kan ta ställning. 11%  11%  [ 30 ]
Nja, jag tror inte det kommer att funka. 6%  6%  [ 16 ]
Ja, om det verkar vara vettigt folk och en bra överenskommelse. 34%  34%  [ 96 ]
Ja, självförsörjande småsamhällen är vägen att gå. 30%  30%  [ 86 ]
Ja! Och jag ska leda oss in i en ny lysande framtid där vi fattar de kloka besluten åt resten av världen! 2%  2%  [ 6 ]
Det var en djälvla korkad fråga. 3%  3%  [ 8 ]
Antal röster : 282
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: En galen idé - prepperbyn?
InläggPostat: tis 24 okt 2017, 17:43 
James Bonde skrev:
Ja, som en "investering" eller "ett projekt" bland flera kanske. Tycker man sedan att det funkar bra kanske man satsar mer. Tycker man att det inte funkar och behöver större svängrum kanske man ändå skaffar något på lite längre avstånd utan att helt klippa banden, för i ett skarpt läge tror jag att man ser lite annorlunda på saker och ting. Hellre en drös halvskumma preppers i området än desperata svenne-banan.


Undrar hur stor procent av oss som internt i gruppen skulle uppfattas som halvskumma? Är jag skum? Fan vet.... :twisted:
Att vi gör det från utsidan är väl förväntat. Internt tror jag procenten är väldigt låg.
Åsikter kan skilja men i grunden är vi nog ganska lika.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: En galen idé - prepperbyn?
InläggPostat: tis 24 okt 2017, 17:47 
Offline
Bor numera i en bunker

Blev medlem: ons 18 maj 2016, 21:15
Inlägg: 874
James Bonde skrev:
Camo skrev:
En vecka var eller tillsammans på sommaren och alla tar med sig sina egna prepps dit om det blir skarpt läge.Jag tänker mig alltså inte att alla ska bo och jobba där tillsammans hela livet,utan som en gemensam tillflyktsort när det behövs.Kanske någon är villig att bo där året om och jobba med förberedelser,sköta om fastigheten osv..


Ja, som en "investering" eller "ett projekt" bland flera kanske. Tycker man sedan att det funkar bra kanske man satsar mer. Tycker man att det inte funkar och behöver större svängrum kanske man ändå skaffar något på lite längre avstånd utan att helt klippa banden, för i ett skarpt läge tror jag att man ser lite annorlunda på saker och ting. Hellre en drös halvskumma preppers i området än desperata svenne-banan.

Kostar det bara tio tusen så har jag inga problem att ha det som ett projekt. Det behöver knappt göra anspråk på annat.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: En galen idé - prepperbyn?
InläggPostat: tis 24 okt 2017, 18:36 
Exodus skrev:
James Bonde skrev:
Ja, som en "investering" eller "ett projekt" bland flera kanske. Tycker man sedan att det funkar bra kanske man satsar mer. Tycker man att det inte funkar och behöver större svängrum kanske man ändå skaffar något på lite längre avstånd utan att helt klippa banden, för i ett skarpt läge tror jag att man ser lite annorlunda på saker och ting. Hellre en drös halvskumma preppers i området än desperata svenne-banan.


Undrar hur stor procent av oss som internt i gruppen skulle uppfattas som halvskumma? Är jag skum? Fan vet.... :twisted:
Att vi gör det från utsidan är väl förväntat. Internt tror jag procenten är väldigt låg.
Åsikter kan skilja men i grunden är vi nog ganska lika.


Jo, det håller jag med om. Skum är väl inte det bästa ordet. Något om personkemi kanske- hur mycket man vill ge och ta- hur mycket man kan kompromissa m.m. om man nu ska dela på något. Jag ser mer positivt än negativt på det hela, men vi är som sagt olika individer.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: En galen idé - prepperbyn?
InläggPostat: tis 24 okt 2017, 19:41 
Offline
Har lärt mig äta med spork!

Blev medlem: fre 06 okt 2017, 15:21
Inlägg: 195
:lol: Lika barn leka bäst.. Om man tänker fastigheten som en fristad med lovlig uppställningsplats för eventuella medhavda installationer och dessutom god tillgång på ved.Huset kan ju fungera som tex samlingslokal,beredningskök,verkstad och kanske bostad för några.Att det har brister och eventuellt är lite risigt spelar ju ingen roll,det är väl inget dockskåp heller..
Ser man det i ett längre perspektiv så finns det ju odlingsmöjligheter och skog för att kunna såga virke osv.När det har krisat till sig riktigt så har man nog hellre ett gäng halvskuma preppers som har egna förråd omkring sig än oförberedda desperata människor.
Jag tror att det hela skulle kunna fungera bra :)


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 244 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 13, 14, 15, 16, 17


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet