Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Kategoriregler

Ficklampor, bärbara sökstrålkastare, lysdioder, nödbelysning, batterier, batteriladdare, USB-laddare och batteribankar.

Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Var ska man köpa 18650 nu för tiden?
InläggPostat: lör 16 dec 2017, 15:43 
Bor numera i en bunker

Todde4 skrev:
Har du testat batterierna? Jag har köpt en del på nätet som vid mätning inte visade sig leva upp till löftena.

Från gearbest? Gearbest har äkta celler, dvs säger de Samsung så är de Samsung. Säger de Ultrafire däremot så kan det vara hur kasst som helst...

InläggPostat: lör 16 dec 2017, 23:01 
Borgmästare i Jericho

Som tidigare skrivits så är Gearbest billigare än nkon vilket i sin tur är mycket mycket billigare än Valostore. Att man köper 1 ficklampa från Valostore må va hänt, men samma prestanda kan man få från kina för en tiondel från kina. Gearbest har orginalbatterier och idag betalar jag ca 25 kr styck för 18650 batterier som är lika bra som de Valostore säljer för ca 200 kr.

Hur köper man då billigt från Kina och undviker fusk.

Köp inget från konstiga butiker som wish, Dx extreme , lightinthebox.. de kan vara bra på mobilskal. Men de och liknande butiker kan skriva att en ficklampa har 10000 lumen och batterierna 9000 mAH. Men de ljuger så att troligtvis får du en skitficklampa och ett batteri som är uselt. Anledningen till att Gearbest, banggood och Fasttech finns är att de säljer ficklampor och batterier som är enligt spec. De flesta andra ljuger.

Sen hur jag handlar,

Jag har bara handlat via speciella koder via banggood, gearbest eller Fasttech de senaste åren, då priserna är lägre än det som syns på nätet. Sen handlar jag ibland via Alibaba eller aliexpress. Har handlat ca 100 paket år från kina.

Koderna som jag oftast får vis BLF ger priser ca 30%-50% under de lägsta priserna ni sett på tex Gearbest sida. Gäller tekniska prylar och främst ficklampor och batterier, men även andra tekniska prylar dyker upp ibland.

Så logga in på BLF, följ tex FIN17, bilakos10, Trevi_lux, M4DM4X,freeme, petemer eller Gearbest och Banggood egna erbjudande på BLF så finner ni ofta erbjudande som är lägre än de ni hittar normalt.
Sen om man vill få bra pris gå med i BLF gruppinköp...tex BLF Q8 för 40$ som var riktigt billigt.

Slutsats, billiga ficklampor till låga priser som är ca 10 ggr billigare än Valostore men med samma prestanda. Idag anser jag att Gearbest är bäst, men kan vara subjektivt.
Sen om man bara köper 1 ficklampa så kanske kvalitet är viktigt.

InläggPostat: lör 30 dec 2017, 17:29 
Jag undrar vad Soylent Green är gjort av?
Användarvisningsbild

Toppade upp 18650 lagret med ytterligare 8st Panasonic INR18650 30Q 3000mAh
219kr på Gearbest med rabattkod inklusive transport. Ok pris på vettiga oskyddade batterier
Lite dyrare än förra inköpet men behovet styr över absolut bästa dealen just nu. Skall användas för att driva radioprojekt

Standardiserat så enbart har denna modell för dom oskyddade, och NCR18650B 3400mAh för dom skyddade för enkel utbytbarhet

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3