Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 241 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: om dom förbjuder fossila bränslen
InläggPostat: sön 18 feb 2018, 19:35 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Camo skrev:
Det var du som blandade ihop mig med någon annan rörande "källor"

Jag försöker skriva så tydligt det går,det jag skriver är ju min åsikt och nödvändigtvis inte någon annans.Så hitta på kan man väl kalla det om man vill..
Att forskare måste uppvisa data innebär ju att de förfalskar datan,precis som skojjaren på Karolinska ,strup forskaren som ljög sig blå och plågade människor på kuppen.

Det var ClimateGate jag menade och jag tror inte en sekund på de efterföljande utredningarna även om det står på wikipedia eller drottningen av englands hemsida.Bara undanflykter och ta bort fokus från verkligheten.
Just wikipedia ska man ta med ordentliga mängder salt då det är en liten krets som bestämmer vad det ska stå där.
Inom all forskning förfalskas det friskt,inte bara inom oljeindustrin.
Finns många fall inom medicin,över allt där det är stora summor pengar så fuskas det.


Med andra ord struntar du i allt annat än dina egna åsikter. Det du säger är alltid SANNINGEN? Det du tycker om något är VERKLIGHETEN?

Hur bestämmer du vad du skall tycka om olika saker? Är det något du läser någonstans eller bara det som låter bra? Eller singlar du slant om vad du skall tycka om olika saker?

_________________


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: om dom förbjuder fossila bränslen
InläggPostat: sön 18 feb 2018, 20:29 
Offline
Har lärt mig äta med spork!

Blev medlem: fre 06 okt 2017, 15:21
Inlägg: 195
EssBe skrev:
Camo skrev:
Det var du som blandade ihop mig med någon annan rörande "källor"

Jag försöker skriva så tydligt det går,det jag skriver är ju min åsikt och nödvändigtvis inte någon annans.Så hitta på kan man väl kalla det om man vill..
Att forskare måste uppvisa data innebär ju att de förfalskar datan,precis som skojjaren på Karolinska ,strup forskaren som ljög sig blå och plågade människor på kuppen.

Det var ClimateGate jag menade och jag tror inte en sekund på de efterföljande utredningarna även om det står på wikipedia eller drottningen av englands hemsida.Bara undanflykter och ta bort fokus från verkligheten.
Just wikipedia ska man ta med ordentliga mängder salt då det är en liten krets som bestämmer vad det ska stå där.
Inom all forskning förfalskas det friskt,inte bara inom oljeindustrin.
Finns många fall inom medicin,över allt där det är stora summor pengar så fuskas det.


Med andra ord struntar du i allt annat än dina egna åsikter. Det du säger är alltid SANNINGEN? Det du tycker om något är VERKLIGHETEN?

Hur bestämmer du vad du skall tycka om olika saker? Är det något du läser någonstans eller bara det som låter bra? Eller singlar du slant om vad du skall tycka om olika saker?


Absolut inte,där har du fel :nono:
Jag säger min åsikt precis som du.

Du får tro på vad du vill och på vilka grunder du gör dina slutsatser är ointressant,det samma gäller mig.
Din SANNING och VERKLIGHET kanske inte är alla andras sanning.Har du tänkt på det?

Du blir dessutom personlig och känns mer och mer konfliktsbenägen för att jag inte köper alla staplar av "forskning" på samma sätt som du.Det får du vackert acceptera och det kanske är dags för dig att gå och göra något annat en stund och komma tillbaka senare?
När du förhoppningsvis är lite trevligare.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: om dom förbjuder fossila bränslen
InläggPostat: sön 18 feb 2018, 21:24 
Offline
Jag har något som inte ni har!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 05 sep 2011, 21:22
Inlägg: 1449
Det går inte att föra en diskussion med en person som skapar en världsbild utifrån you tube videos.
En evidensbaserad diskussion är att föredra annars spårar det lätt ut.

_________________
preppad.se det nya prepping forumet

Kokning pågår!


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: om dom förbjuder fossila bränslen
InläggPostat: sön 18 feb 2018, 21:25 
Offline
I vilken hand håller man sporken?
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 13 jan 2018, 17:50
Inlägg: 180
takiman skrev:
Jorden kommer inte gå under. Men den kommer förändras, precis som det alltid skett. Människan har bara varit med i några sekunder av jordens timme. Stora klimatförändringar som skett tidigare har resulterat i att arter utrotats och inte var människan skyldig då... Allt är en del av jordens verklighet. Vissa lider dock av megalomani som tror att saker kan räddas och att allt ska alltid vara som det alltid har varit (i alla fall i klimatkramarnas egna satta tidsperspektiv), eller iaf tro att klimatförändringar bannemej ska stoppas. DonQuijote syndromet.

Man kan ju undra varför det hette global warning för tio år sen och climate change idag.

Ozonlagret var populärt på åttiotalet och regnskogarna på nittiotalet...

För att global warming tydligen var svårbegripligt, att det globalt sett blir varmare betyder inte attdet lokalt inte kan bli kallare.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: om dom förbjuder fossila bränslen
InläggPostat: sön 18 feb 2018, 21:58 
Offline
Har lärt mig äta med spork!

Blev medlem: fre 06 okt 2017, 15:21
Inlägg: 195
Parabellum skrev:
Det går inte att föra en diskussion med en person som skapar en världsbild utifrån you tube videos.
En evidensbaserad diskussion är att föredra annars spårar det lätt ut.


Jag vet inte om det är mig du pratar om,men i vilket fall som helst så tycker jag att du har fel :nono:

En diskussion behöver inte betyda att man måste tycka likadant,alla får väl tro och tycka vad de vill.Eller hur?
Att någon skulle skapa sig en världsbild av att enbart sitta framför datorn hoppas jag ingen gör,det låter iaf väldigt osunt och okunnigt.
Även om det skulle vara på det sättet att du eller någon annan ändå skulle välja att göra detta så innebär inte det att jag lyssnar och respekterar eran åsikt.
Om man inte håller med och tycker likadant så behöver man inte bli otrevlig ;)
Man ska komma ihåg att det finns inga klara bevis ännu för något,jag sade bara vad jag tror och jag är inte speciellt intresserad av att fortsätta diskutera.

Tråkigt beteende att man ska bli påhoppad för att man uttrycker en åsikt. :smack:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: om dom förbjuder fossila bränslen
InläggPostat: sön 18 feb 2018, 22:14 
Offline
I vilken hand håller man sporken?
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 13 jan 2018, 17:50
Inlägg: 180
Camo skrev:
Parabellum skrev:
Det går inte att föra en diskussion med en person som skapar en världsbild utifrån you tube videos.
En evidensbaserad diskussion är att föredra annars spårar det lätt ut.


Jag vet inte om det är mig du pratar om,men i vilket fall som helst så tycker jag att du har fel :nono:

En diskussion behöver inte betyda att man måste tycka likadant,alla får väl tro och tycka vad de vill.Eller hur?
Att någon skulle skapa sig en världsbild av att enbart sitta framför datorn hoppas jag ingen gör,det låter iaf väldigt osunt och okunnigt.
Även om det skulle vara på det sättet att du eller någon annan ändå skulle välja att göra detta så innebär inte det att jag lyssnar och respekterar eran åsikt.
Om man inte håller med och tycker likadant så behöver man inte bli otrevlig ;)
Man ska komma ihåg att det finns inga klara bevis ännu för något,jag sade bara vad jag tror och jag är inte speciellt intresserad av att fortsätta diskutera.

Tråkigt beteende att man ska bli påhoppad för att man uttrycker en åsikt. :smack:

Du uttryckte väldigt starka åsikter utan evidens. Måhända gör flera av oss detta men relativt etablerade åsikter om klimatet. Så du får nog spela den som har bevisbördan.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: om dom förbjuder fossila bränslen
InläggPostat: sön 18 feb 2018, 22:17 
Offline
Jag har en ficklampa. Tror jag ...

Blev medlem: tor 11 jan 2018, 20:12
Inlägg: 16
EssBe skrev:
Camo skrev:
Det var du som blandade ihop mig med någon annan rörande "källor"

Jag försöker skriva så tydligt det går,det jag skriver är ju min åsikt och nödvändigtvis inte någon annans.Så hitta på kan man väl kalla det om man vill..
Att forskare måste uppvisa data innebär ju att de förfalskar datan,precis som skojjaren på Karolinska ,strup forskaren som ljög sig blå och plågade människor på kuppen.

Det var ClimateGate jag menade och jag tror inte en sekund på de efterföljande utredningarna även om det står på wikipedia eller drottningen av englands hemsida.Bara undanflykter och ta bort fokus från verkligheten.
Just wikipedia ska man ta med ordentliga mängder salt då det är en liten krets som bestämmer vad det ska stå där.
Inom all forskning förfalskas det friskt,inte bara inom oljeindustrin.
Finns många fall inom medicin,över allt där det är stora summor pengar så fuskas det.


Med andra ord struntar du i allt annat än dina egna åsikter. Det du säger är alltid SANNINGEN? Det du tycker om något är VERKLIGHETEN?

Hur bestämmer du vad du skall tycka om olika saker? Är det något du läser någonstans eller bara det som låter bra? Eller singlar du slant om vad du skall tycka om olika saker?


Man kan ju titta på konsekvensen av era sanningar:

Du menar att det inte finns något som kan kallas klimathot. EssBe menar att vi har att göra med ett klimathot.

Om du har rätt, så har vi inget att frukta. Vi kanske ställer om våra samhällen för att möta det sk. klimathotet men i framtiden får vi veta att det inte hade behövts. OK. Ditt alternativ känns väldigt lockande.

Om EssBe har rätt så kan t.o.m. mänsklighetens framtid komma att stå på spel. Ett skrämmande scenario. Jag väljer då Essbes sanning för riskerna är för stora att chansa och hoppas på din. Och som sagt, får du rätt så har vi alla och alla våra avkommor din sanning att glädjas över och kan skrocka över dessa tossiga klimathysteriker som fanns förr.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Klimathotet - sant eller lögn
InläggPostat: sön 18 feb 2018, 22:24 
Offline
Har lärt mig äta med spork!

Blev medlem: fre 06 okt 2017, 15:21
Inlägg: 195
:lol: Försök gå vidare nu och släpp det istället..Vi kan ju alla för den skull tänka på miljön och göra det bästa vi kan av saken :up:
Detta även om man inte tror att det är vi människor som ligger bakom det som kallas klimathotet :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: om dom förbjuder fossila bränslen
InläggPostat: sön 18 feb 2018, 23:17 
Offline
Bor numera i en bunker

Blev medlem: ons 18 maj 2016, 21:15
Inlägg: 874
Camo skrev:
Parabellum skrev:
Det går inte att föra en diskussion med en person som skapar en världsbild utifrån you tube videos.
En evidensbaserad diskussion är att föredra annars spårar det lätt ut.


Jag vet inte om det är mig du pratar om,men i vilket fall som helst så tycker jag att du har fel :nono:

En diskussion behöver inte betyda att man måste tycka likadant,alla får väl tro och tycka vad de vill.Eller hur?
Att någon skulle skapa sig en världsbild av att enbart sitta framför datorn hoppas jag ingen gör,det låter iaf väldigt osunt och okunnigt.
Även om det skulle vara på det sättet att du eller någon annan ändå skulle välja att göra detta så innebär inte det att jag lyssnar och respekterar eran åsikt.
Om man inte håller med och tycker likadant så behöver man inte bli otrevlig ;)
Man ska komma ihåg att det finns inga klara bevis ännu för något,jag sade bara vad jag tror och jag är inte speciellt intresserad av att fortsätta diskutera.

Tråkigt beteende att man ska bli påhoppad för att man uttrycker en åsikt. :smack:

Du och alla andra får tycka och tro vad ni vill. Man ska däremot inte blanda ihop det med att alla åsikter är lika bra, så därför får man ofta mothugg.

Givetvis skall ad hominem undvikas.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Klimathotet - sant eller lögn
InläggPostat: mån 19 feb 2018, 03:26 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Camo skrev:
Man ska komma ihåg att det finns inga klara bevis ännu för något,jag sade bara vad jag tror och jag är inte speciellt intresserad av att fortsätta diskutera.

Tråkigt beteende att man ska bli påhoppad för att man uttrycker en åsikt. :smack:


Problemet är att det FINNS klara bevis. Så klara att 99.9% av klimatforskarna inte ifrågasätter det. (Se artikeln jag länkade till tidigare). Och huvuddragen i detta har varit känt i mer än 100 år. https://earthobservatory.nasa.gov/Featu ... nius_2.php

Till och med Donald Trump verkar ha slutat förneka vad vetenskapen säger. http://time.com/5156775/climate-change- ... -research/

Vi har grävt oss en REJÄL grop och nu kan vi inte komma upp ur den! En del tycker att vi skall fortsätta gräva djupare. En del förnekar att det finns en grop.

Bild


Det är helt OK att uttrycka en åsikt, men vill man övertyga så räcker det kanske inte. Jag är uppriktigt nyfiken på hur du kommit fram till dina åsikter.

_________________


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: om dom förbjuder fossila bränslen
InläggPostat: mån 19 feb 2018, 07:08 
Offline
Har lärt mig äta med spork!

Blev medlem: fre 06 okt 2017, 15:21
Inlägg: 195
Inte befinner vi oss i någon grop,du ska inte tro allt du hör på CNN och Time osv.Ingen av dina länkar bevisar någonting tycker jag.
Tvärt om, det finns inga bevis,temperaturen variarar hela tiden.
Varför heter Grönland just Grönland tror du?
Istider kommer och går och jag tror inte en sekund på att det blir varmare,snarare kallare.

Roligt att du nämner Trump,han och hans administration gör onekligen en del intressanta saker,men det är politik
så det går inte att utläsa något speciellt om detta.
Av vad jag kan se så har han nog viktigare saker för sig än dessa fake news ;)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Klimathotet - sant eller lögn
InläggPostat: mån 19 feb 2018, 14:28 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 22 nov 2017, 13:49
Inlägg: 1084
Visst har den globala genomsnittstemperaturen varierat förr. Men det går att lista ut vilka orsakerna var. Vulkaner och lavaflöden. Wobblande omloppsbana. Ändrad solintensitet. Urlakning av koldioxid i atmosfären. Och så vidare.

Klimatvetenskapen säger att det nu är för att vi har ökat halten växthusgaser i atmosfären. Halten koldioxid har ökat med i storleksordning 40% och är nu uppe i 408 ppm.

Halten växthusgaser ökar och då ökar temperaturen. Detta samband var känt redan för 100 år sedan.

Varför tror DU att globala genomsnittstemperaturen ökar nu?

_________________


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Klimathotet - sant eller lögn
InläggPostat: mån 19 feb 2018, 16:16 
Offline
Tränar vakthöns

Blev medlem: lör 18 jun 2016, 23:28
Inlägg: 2006
Problemet är väl att det har gått så långt och att hastigheten av själva förändringen har börjat gå så fort. Även om marsmänniskor tog varje droppe/korn fossilt bränsle från jordens yta över en natt skulle väl isarna fortsätta smälta och därmed minska reflekterande yta och öka värmeutstrålningen och frigöra metangaser som hittills varit bundna (ok de teoretiska marsianerna missade de frusna metanlagren) och värmen fortsätta stiga om än i långsammare takt. (Nej, jag har ingen källa på det, men har fått det intrycket.)

_________________
/Zombie -->(x)q(/)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Klimathotet - sant eller lögn
InläggPostat: mån 19 feb 2018, 18:22 
Jag är en cynisk miljökämpe.

Klimatförändringarna är antropogena, men det finns ingen vilja att egentligen ändra på saken, Parisavtal eller ej.

Sverige; ett litet skitland i utkanten av världen, ska bli de främsta kämparna på alla plan. Allt som ska göras grönt skall göras grönt, om så hela befolkningen ska lida. Vi ska alla äta ekologiskt, men egentligen inte. Ekologiskt kan inte föda alla munnar på jorden. Vi ska alla äta inhemskt och helst totalveganskt, men ingen inhemsk matproduktion av betydelse finns och vegansk högkvalitetsföda går inte att odla här. Bilpoolar och kollektivtrafik är framtiden, men vi bor i världens osocialaste land och kollektivtrafiken är fullständigt underutvecklad.

Samtidigt tillåts Kinas CO2-utsläpp peaka först 2025 - 2030, därefter skall det gradvis avta. Världens största utsläppare av CO2. De har ingen hejd på varken dumpning av avfall, användning av bekämpningmedel, eller annat. Ingen vill prata om det, ingen bryr sig, Kina är alltid OK eftersom vi köper allt av dem ändå.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Klimathotet - sant eller lögn
InläggPostat: mån 19 feb 2018, 21:16 
Offline
Jag har något som inte ni har!
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 05 sep 2011, 21:22
Inlägg: 1449
GMan skrev:
Jag är en cynisk miljökämpe.

Klimatförändringarna är antropogena, men det finns ingen vilja att egentligen ändra på saken, Parisavtal eller ej.

Sverige; ett litet skitland i utkanten av världen, ska bli de främsta kämparna på alla plan. Allt som ska göras grönt skall göras grönt, om så hela befolkningen ska lida. Vi ska alla äta ekologiskt, men egentligen inte. Ekologiskt kan inte föda alla munnar på jorden. Vi ska alla äta inhemskt och helst totalveganskt, men ingen inhemsk matproduktion av betydelse finns och vegansk högkvalitetsföda går inte att odla här. Bilpoolar och kollektivtrafik är framtiden, men vi bor i världens osocialaste land och kollektivtrafiken är fullständigt underutvecklad.

Samtidigt tillåts Kinas CO2-utsläpp peaka först 2025 - 2030, därefter skall det gradvis avta. Världens största utsläppare av CO2. De har ingen hejd på varken dumpning av avfall, användning av bekämpningmedel, eller annat. Ingen vill prata om det, ingen bryr sig, Kina är alltid OK eftersom vi köper allt av dem ändå.


Dagens sanning!

_________________
preppad.se det nya prepping forumet

Kokning pågår!


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 241 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet