Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Ekonomi, valutor, ädelmetaller, alternativa sparformer etc.

Hittar du trådar i dessa ämnen på andra platser på forumet, anmäl gärna och be mod flytta trådarna till denna avdelning.



Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Dags att byta bank!!! Kontanthantering!!!
InläggPostat: sön 22 apr 2018, 22:35 
Offline
En är ingen, två är en. Tre? Ehh...

Blev medlem: fre 24 dec 2010, 13:34
Inlägg: 111
Ort: Primary target area judgement day.
Nyttjar mig av tre banker i min håla. Handelsbanken, Swedbank, och Seb.

Handelsbanken anser jag vara dålig och dyra. Försöker kränga undermåliga överprissatta sparprodukter. Girigbukar.

Swedbank har störst sortiment, hyfsat pris, men usel service, allt tar tid och är segt hos dom. Amatörmässigt kommunalverksamhetstempo.

Seb:s sortiment är sådär, har hyfsade priser. Dom är väldigt snabba och professionella i bemötandet.

Kontanter har jag bara haft erfarenhet av med Seb på sistone och det gick smidigt att få ut några tusen över disk på kontoret utan att förbeställa eller annat krångel. Gratis vart det oxå.

Har bekanta som i princip tycker tvärtemot bankmässigt, så det kanske är mycket tycke, smak och personkemi det handlar om.

Kan som anekdot berätta om en tågresa jag gjorde en vardagförmiddag för några år sedan. I kupén satt 3 herrar och drack starköl ur burk och diskuterade vem som knullade vem på kontoret. Det hör ju inte till vanligheterna så man spetsade öronen lite exktra. Efter ett tag framgick det att dom var från det lokala Swedbankskontoret i grannstaden på väg till en arbetsrelaterad mässa, som jag oxå var på väg till. Vi träffades där senare i vimlet och dom bara stirrade på mig, insåg väl att dom hade gjort bort sig fullständigt. Klåpare.

_________________
World order is one of those things people don’t think about until it is gone.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dags att byta bank!!! Kontanthantering!!!
InläggPostat: ons 25 apr 2018, 08:13 
Ica bank funkar perfekt. Särskilt möjligheten att gå in i valfri Ica butik varsomhelst i landet, även i mindre samhällen, sätta in pengar och betala räkningar/hämta ut mottagna pengar.
Reser man ofta utomlands så kostar det inget att använda kortet eller ta ut pengar.

Jag har även Amex, den dagen lokala banksystemet inte funkar och man är utomlands så känns det bra med kort som är utfärdat i något annat land. Betalar med Amex och pengarna dras från Ica kontot som jag sätter in när jag köper mjölk till barnen.


Top
  
 
 Inläggsrubrik: Re: Dags att byta bank!!! Kontanthantering!!!
InläggPostat: tis 01 maj 2018, 15:12 
Offline
Skynet fights back!
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 15 dec 2017, 00:51
Inlägg: 643
Rannsakar jag mig själv så ser jag att jag drastiskt minskat användning av kontanter senaste halvåret.
Bär ett par-tre tusen men använder numera nästan aldrig.
Tänkte lite på det nu och insåg jag inte betalat någonting med kontanter på minst ett par månader. Minns inte ens sist.
Varför? Vet inte men blivit så snabbt och enkelt med kort.

Samtidigt så ogillar jag att stå i skuld och vill alltid betala korträkning så fort den kommer. Närmast maniskt...
Bär några olika kort. Både kredit och ett par olika bankkort,

_________________
Det är aldrig försent att inte hinna bli klar i tid.


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet