tänkte låna tråden lite grann o passa på o be om lite åsikter, har funderat på en victorinox hercules:
http://www.sakwiki.com/show_image.php?i ... &nocount=ystort låsbart knivblad, såg, sax, tång, 2 kryssmejslar, syl, konservöppnare/mejsel, kapsylöppnare/bred mejsel, korkskruv osv.
tänkte modda om den smala kryssmejseln till en platt mejsel, och byta ut plastsidorna till fejkad vit pärlemor eller nått snyggt träslag, dels för att slippa den där tråkiga röda färgen, dels för att få ett mer exlusivt utseende.
folk reagerar mer positivt när dom ser en "exklusiv" kniv än när mot vad dom gör när dom ser en "taktisk" kniv, tror jag, sen så lär farbror blå se mer positivt på en custombyggd multiverktygskniv än vad dom skulle göra på en svart enhandsöppnare med sågtänder

(inge fel på såna men jag behöver verktyg i vardagen)
tänkte ha den som en lite mera kraftig edc kniv/arbetskniv och ute i bushen, är rätt säker på att verktygen räcker för de flesta problemen man kan stöta på.
Så vad tror ni, är det en värd investering eller kan jag lika gärna kasta pengarna i sjön?