Swedish Survivalist

Är du förberedd?

Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: bugout/leva i 2 grottor test
InläggPostat: tis 25 dec 2018, 22:14 
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Mäktigt tack för att du delar med dig av detta och spännande med en sån här erfarenhet från just grotta. Kan du säga något om vad som åts och dracks samt hur varmt och kallt det var eller upplevdes och kanske skriva ner vilka prylar som verkligen gjorde skillnad.

InläggPostat: ons 26 dec 2018, 21:00 
Jag har en ficklampa. Tror jag ...

deadrabbit skrev:
Mäktigt tack för att du delar med dig av detta och spännande med en sån här erfarenhet från just grotta. Kan du säga något om vad som åts och dracks samt hur varmt och kallt det var eller upplevdes och kanske skriva ner vilka prylar som verkligen gjorde skillnad.

ris,pasta,Couscous,friterade chicken nuggets halvfabrikat en del ,Återvinningsbara frukter från marknader,grillkorv,nötter,bärs,läsk. var typ sinnesjukt varmt hela sommaren och gick man ut i solen förlänge blev man agressiv , men kan tänka mig mig att det var ganska liknande temperaturer som nordafrika denna sommaren i andalusien. väldigt kalla nätter ibland dock men sov alltid i sovsäck med en svart sopsäck runt för a kontra fukten som kom in i grottorna på kvällen.

https://www.axios.com/africas-hottest-t ... 5e5ed.html

propan tanken och tillhörande kök,sovsäcken , ihopviksbar 20w solpanel var det jag kände gjorde skillnad.

Ps tror jag ska starta nytt projekt men har inte så mycker pengar för tillfället, men det nya projektet kommer gå ut på att gofundame så jag kan köpa mig en billig långkölad segelbåt se gärna albin vega,storfidra och ta segellektioner eller hitta en mentor på något segelforum sedan vill jag bege mig ner till medelhavet och bo på båten och segla runt , (älskar fiske och dykning) så kött delen av kosten kommer bara fixad! . vill inte bo i marinor med båten när jag inte cruisar utan vill bara lägga ankar i vikar och liknande då. mvh A

InläggPostat: tor 27 dec 2018, 10:47 
Nybyggt utedass!
Användarvisningsbild

anarkist skrev:
relativt lätt med mat biten för jag dumpsterdivade en hel del och stal saker och ting också.

Vad var det du kunde på tag på genom dumpstring och vad var det du var tvungen att stjäla?

InläggPostat: tor 27 dec 2018, 15:14 

Jojjenda skrev:
anarkist skrev:
relativt lätt med mat biten för jag dumpsterdivade en hel del och stal saker och ting också.

Vad var det du kunde på tag på genom dumpstring och vad var det du var tvungen att stjäla?

Dumpstrade från kfc,pizzahut,dominos . Och från butikers soptunnor dumpstrade jag bland annat ,sushi,kött,fågel , stal arabiskt kaffe och dom dyra gourmet rökta skink paketen.

InläggPostat: mån 31 dec 2018, 13:25 
anarkist skrev:
öTzi skrev:
Backup av Senegaleser? Ganska intressant att som Svensk få backup av de iom varken språket, religionen eller ursprunget är gemensamt. Var det kanske för att du var också ”invandrare/flykting” där? Dvs man brukar slåss ihop med andra som är som man är själv eller har någon form av minsta gemensamma närmare.

Ledsen att göra dig "besviken" men jag är halv svensk och halv finne, men har inte levt Svensson livet
direkt alls i Sverige.och mycket invandrar vänner hemma i Sverige. Bodde i en etage lägenhet squat med blandat folk också afrikaner/européer. Är man lojal och äter/svälter ihop så är man "familj" detta är min erfarenhet iallafall.

Bild från den squaten

https://imgur.com/a/1gNivAc

God jul!

Men det var ni (brokiga utlänningar) mot de spanska zigenarna? Eller var du kompis och bundis med romerna också...?

InläggPostat: mån 31 dec 2018, 23:22 

anarkist skrev:
Men det var ni (brokiga utlänningar) mot de spanska zigenarna? Eller var du kompis och bundis med romerna också...?

a precis så! riktiga avskum var dom med inte en siffra högre än 65 i IQ. var kanske vän med max 3 spanska zigenare resten var riktigt pack asså.

InläggPostat: mån 31 dec 2018, 23:50 
anarkist skrev:
anarkist skrev:

a precis så! riktiga avskum var dom med inte en siffra högre än 65 i IQ. var kanske vän med max 3 spanska zigenare resten var riktigt pack asså.

Jag kan tänka mig att det är så det funkar: man behöver tillhöra en grupp men det innebär inte att alla grupper är inbjudande. För de spanska zigenarna kan jag tänka mig att ni är inkräktare.

Har du någon idé om vilka som kan ha haft dina grottor innan du kom? Kan grottorna vara början för en "bostadskarriär" i området?
Hur bodde senegaleserna?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2