Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Ficklampor, bärbara sökstrålkastare, lysdioder, nödbelysning, batterier, batteriladdare, USB-laddare och batteribankar.



Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Batteri-rea ÖoB Citybutiken Södermalm
InläggPostat: tis 26 feb 2019, 09:58 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: sön 04 sep 2016, 19:16
Inlägg: 43
Hej på er!

4-pack aaa laddningsbara 950 mah 39kr

4-pack aa laddningsbara 2450 mah 49kr

Verkar som de ska fasa ut just dessa ur sortimentet på ÖoB, står 99kr på förpackningen men i kassan så är det 39kr och 49kr.
För er som inte orkar åka ut till IKEA och köpa Ladda-batterier :) Jag handlade på ÖoB Södermalm.


Bild


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Batteri-rea ÖoB Citybutiken Södermalm
InläggPostat: tis 26 feb 2019, 16:46 
Offline
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 26 aug 2016, 16:48
Inlägg: 376
Vad är det för kvalité på ”Connect”-batterierna? Är dom tillverkade i Kina? Finns inte ens i ÖB:s katalog! ”Connect” är ÖB:s eget varumärke och jag tvivlar starkt på kvalitén. Har dom spetskompetens överhuvudtaget om batterier på ÖB?
Vem som helst kan skriva ”2450mAh LongLife” på sina batterier utan att bli åtalad om dom inte håller.....Det säljs fortfarande genomfalska ”9900mAh” 18650-batterier överallt, utan att någon reagerar (vid tester har dom endast legat på 800-900mAh)

IKEA-batterierna, de vita 2450mAh , ”made in Japan” har visat sig vara outstanding och fått mycket bra testresultat över hela världen, det är därför så många här på forumet köper dom. Googla!

IKEA sålde förut ett grönt ”made in China” laddbart batteri som sen visade sig inte vara så bra, så nu tog dom i och köper troligen in sina ”Japan”-batterier från Panasonic/Fujitsu, för att få förstklassiga batterier.

Men känner jag IKEA rätt, så kommer det rätt snart stå ”made in China” på dom och då slutar jag omedelbart köpa dom, för då vet jag att räknenissarna pajat kvalitén!

IKEA gjorde så med sina gula alkaliska batterier, som i början var väldigt bra och tillverkade i Tyskland av Varta, men som sen helt plötsligt blev ”made in China” och kvalitén sjönk markant i 2 varianter, så att dom till sist låg och läckte i paketen på pallarna. Då slutade IKEA helt med alkaliska batterier i Sverige. Sade att det var för miljöns skull....... men fortsatte att sälja de värdelösa läckande kinabatterierna i utlandet.....

_________________
//reboot


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Batteri-rea ÖoB Citybutiken Södermalm
InläggPostat: tis 26 feb 2019, 19:44 
Offline
Min ryggsäck är nog för liten...

Blev medlem: sön 04 sep 2016, 19:16
Inlägg: 43
Jag har inte hunnit använda dem än, laddade dom bara i min laddare. Har också Eneloop och ngt annat märke hemma. Ska se till att använda dessa. IKEA är alldeles för lång resa för mig, orkar inte med det.. skräpgrejer, utom batterierna :) Men det blir nog några paket Ladda också på sikt


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Batteri-rea ÖoB Citybutiken Södermalm
InläggPostat: tis 26 feb 2019, 23:11 
Offline
Är det en Twinkie?
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre 26 aug 2016, 16:48
Inlägg: 376
Jo du kan ju testa batterierna om du har en sån ”intelligent” laddare. Kan ju vara helt OK, men säljs ut av andra skäl såsom varumärkesproblem, då det finns ett varumärke som heter Q-Connect som också säljer OEM-batterier.

Vad står det för ursprungsland på ÖB:s batterier? Har försökt leta på bilderna, men inte sett det.
Jag får ursäkta att jag kanske var lite hård i mitt omdöme om ÖB-batterierna, men det dyker tyvärr upp irriterande mängder av importerade no-name-OEM grejor från Kina, som marknadsförs som märkesvaror av grossister, utan att företaget i fråga har något specifikt kunnande därom, utom att kränga grejor.

_________________
//reboot


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet