Swedish Survivalist

Är du förberedd?




Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Vlcd 4 veckor
InläggPostat: tor 14 mar 2019, 07:13 
Offline
Inte utan mina marshmallows!

Blev medlem: fre 21 jul 2017, 23:24
Inlägg: 169
Atmos skrev:
Kanske Jason Fung har något att tillföra:
https://m.youtube.com/watch?v=tIuj-oMN-Fk


Tackar den ska jag absolut kika igenom


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vlcd 4 veckor
InläggPostat: tor 14 mar 2019, 07:39 
Offline
Inte utan mina marshmallows!

Blev medlem: fre 21 jul 2017, 23:24
Inlägg: 169
Atmos skrev:
Jag tror faktiskt att det är mycket bättre att fasta. Det ger jämnare blodsocker och ger fri tillgång till fettreserven. Vatten och multivitamin duger att leva på ett bra tag.


Jo det är lite konstigt det där. På kvällen kan man känna att man är belåten och inte ens behöver ta det sista målet men sen på morgonen efter kan man vara helt skakig och vara brutalt hungrig. Hade vi inte varit två så hade jag nog inte hållt det.

Sen kör frugan så att hon bara lagar mat medans vi är på jobbet sen äter hon samma som oss på när vi kommer hem.

Det hade nog varit lättare under andra omständigheter tror jag.

Nu ser det ut så här

04:30 göra ordning åt djuren för dagen
05:30 frukost
06:00 skotta och ta sig till jobb
07:30 Lagerjobb
17:00 gym eller snarare har det blivit en 20 min promenad på crosstrainer mest för att kunna duscha efter då det är ganska bökigt att duscha hemma.
18:30 hem och göra iordning djuren
20:00 ledig för dagen och somnar oftast inom två timmar.

Aja nu är snart hälften gjord. Vi har gjort upp så att på söndag så ska vi pimpla, och då har vi bestämt att vi ska fasta hela dagen men att vi ska få äta den fisk vi får upp även om det blir mer än 500kcal. Bara under söndagen då. Lite hägringar har man allt.

Vi har ätit 500 kcal men dietisten så att vi kunde ligga på 600kcal. Det blir 1300kcal sparade på två veckor samt 600kcal för söndagen det ger ju 1900 kcal :)

Min bekant har verkligen rasat i vikt och det är grym skillnad. Det ska bli spännande att se på nästa mätning. Jag tror han nått målet redan nästa vecka.
Isf har vi en säkerhetsvecka på oss.

Något jag också tänkt på är hur mycket man fantiserar om mat och vad jag ska äta den 2:april..


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vlcd 4 veckor
InläggPostat: tor 14 mar 2019, 21:44 
Offline
En är ingen, två är en. Tre? Ehh...

Blev medlem: ons 03 dec 2014, 20:16
Inlägg: 122
Daltorpet skrev:
Något jag också tänkt på är hur mycket man fantiserar om mat och vad jag ska äta den 2:april..


Haha. Jo fantiserar om mat gör man allt. Så det vattnas rejält i munnen :roll: Men äter du för mycket kommer du antagligen må skitdåligt efteråt.
Men Tja, äter man bara fisken så ökar den inte på blodsockret något nämnvärt, eftersom den inte innehåller kolhydrater. Alltså stannar inte viktminskningen särskilt mycket. Om ens någonting alls.
Lycka till :)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vlcd 4 veckor
InläggPostat: mån 18 mar 2019, 11:56 
Offline
Inte utan mina marshmallows!

Blev medlem: fre 21 jul 2017, 23:24
Inlägg: 169
Nu har det gått 14 dagar på vlcd. Helt galet det känns sjukt mycket längre! I lördags hade vi fasta på 100% för att vi skulle pimpla och därigenom gav vi oss tillåtelse att äta all fisk vi fick upp. Vi fick ingen fisk, inte en endaste liten rackare och där vi var har det alltid blivit god fångst.

Istället delade vi på en kanin. Kaninen grillades och det användes bara salt. Det var nog en av de godaste kaniner jag ätit. Nu känns det grymt mycket bättre och halva tiden är gjord. Vi har kommit överens om jag ska börja äta helgen innan iom att jag ska vara chauför de 25 milen till operationsplatsen så då behöver jag vara klar i skallen. Det känns mycket bättre nu och resten av tiden kommer att gå bra. Kan jag säga nu mätt och belåten :roll: Jag har tappat ordenligt med midja och byxorna åker ner om jag inte har bälte.
Bild


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vlcd 4 veckor
InläggPostat: mån 18 mar 2019, 21:14 
Offline
Finns staden kvar?

Blev medlem: mån 27 jun 2016, 21:31
Inlägg: 981
Imponerad. Fattar inte hur ni har psyke att hålla ut.
14 dar kvar. Hr tycker din kompis att det går?
Har han kilon och ta av och i så fall mår han lika "dåligt" som dig som inte hade så mycket överskott?
Hur grejade ni att vänta tills kaninen var färdiggrillad.
Lycka till


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vlcd 4 veckor
InläggPostat: mån 18 mar 2019, 22:08 
Offline
Inte utan mina marshmallows!

Blev medlem: fre 21 jul 2017, 23:24
Inlägg: 169
Palle500 skrev:
Imponerad. Fattar inte hur ni har psyke att hålla ut.
14 dar kvar. Hr tycker din kompis att det går?
Har han kilon och ta av och i så fall mår han lika "dåligt" som dig som inte hade så mycket överskott?
Hur grejade ni att vänta tills kaninen var färdiggrillad.
Lycka till


Jo min vän vägde 175kg när vi började. Idag på kontrollen vägde han 163 kg. Så 12kg på 14 dagar. Mest vätska säkert men enligt måtten på bandet har han krympt en hel del.

Jag tycker att han tar det bra, troligtvis bättre än mig. Vi har inte blivit osams än heller. Men jag tror att mycket är för att vi diskuterat mycket om att humöret kan påverkas osv redan innan.

Haha jadu det var nästan en större prövning att vänta de tre timmarna på kaninen än de 14 dagarna innan :grin:


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vlcd 4 veckor
InläggPostat: mån 18 mar 2019, 22:26 
Offline
Jag har en ficklampa. Tror jag ...

Blev medlem: sön 17 mar 2019, 23:27
Inlägg: 12
Blev det ingen vägning för din del?


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vlcd 4 veckor
InläggPostat: mån 18 mar 2019, 23:28 
Offline
Samlar kokböcker från 1800-talet
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 22 feb 2016, 22:24
Inlägg: 708
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället
Jävlar vad impad jag blir nu! känner mig till och med inspirerad att sätta igång med "Beach 2020"
Lycka till och tack för inspirationen! :up: :up: :up:

_________________
"That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat, is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there."
-George Orwell.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vlcd 4 veckor
InläggPostat: tis 19 mar 2019, 08:18 
Offline
Inte utan mina marshmallows!

Blev medlem: fre 21 jul 2017, 23:24
Inlägg: 169
kurio skrev:
Blev det ingen vägning för din del?


Nej inte denna gång, det blev tight på jobbet så fick inte ledigt. Min vän har det som medicinskt så han får ledigt. Men nästa vecka ska jag följa med.

Jag skulle kunna köpa en våg bara för att testa. Men iom att jag redan börjat så är det lika bra att vänta.
Viktnedgången är inte för mig primärt utan jag hänger på som stöd men också för att testa mig själv.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vlcd 4 veckor
InläggPostat: tis 19 mar 2019, 08:28 
Offline
Inte utan mina marshmallows!

Blev medlem: fre 21 jul 2017, 23:24
Inlägg: 169
Charlie** skrev:
Jävlar vad impad jag blir nu! känner mig till och med inspirerad att sätta igång med "Beach 2020"
Lycka till och tack för inspirationen! :up: :up: :up:


Tackar det tycker jag helt klart du ska göra. Träning och hälsa är ju ett sjukt bra prepp också! :)

Tack så mycket och lycka till själv! :)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vlcd 4 veckor
InläggPostat: ons 20 mar 2019, 06:44 
Offline
En är ingen, två är en. Tre? Ehh...

Blev medlem: ons 03 dec 2014, 20:16
Inlägg: 122
Daltorpet skrev:
Mest vätska säkert

Nej. Så mycket onödig vätska bär vi normalt inte runt på. Kanske ett par av kilona är vätska. Så det mesta borde vara "riktiga" kilon.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vlcd 4 veckor
InläggPostat: tor 28 mar 2019, 19:27 
Offline
Inte utan mina marshmallows!

Blev medlem: fre 21 jul 2017, 23:24
Inlägg: 169
Nu är det äntligen sista dagen med vlcd. Det här varit riktigt jobbigt även om sista veckan gått förvånansvärt bra. Men det är inget jag skulle vilja göra om. Jag tror det jobbigaste har varit att inte tugga maten. Nästan som att man inte blir nöjd psykologiskt.

Jag har tappat jättemycket i vikt och får höra det ofta. Jag känner mig helt klart svagare men folk tycker jag ser starkare ut av någon anledning. Jag vägde i onsdags 78kg det är 11kg minus på mindre än fyra veckor. Min vän har gått ner från 175 till 157 så han är 4kg ifrån men han är toknöjd ändå. Han har till på tisdag på sig även om jag tror att han kommer att godkännas ändå.

Så ur preppsammanhang så tänker jag att man klarar det iaf fyra veckor även om det är jobbigt. Nu är ju allt bra i samhället så jag tänker i en shtfsituation så skulle man nog snabbt bli nedbruten. Det här nog inte gått en dag som jag inte tänkt på mat. Jag tycker att vi klarat oss bra från bråk även om det här blivit något tillfälle där vi varit lättretliga. Men jag tycker att vi kommit varandra närmare och blivit lite djupare vänner. Nu har vi ju iofs bott ihop och skött gården. Det ger kanske också en boost att tänka på annat.

Vi har legat på ca 20000 steg per dag och viss träning i början frånsett någon soffdag då vi inte gjort något.

Hade vi dubblat mängden och då haft något att tugga på. Typ en tonfiskburk och något litet till så skulle det nog gått bättre.

Jag är nöjd men testet iaf. Nu blir det att planera mat. Tankarna går till pizzor och semlor även om jag kanske tror att det inte är jättebra att börja med.

Jag ska absolut lägga till sånt här pulver i förrådet iaf. Ganska bra hållbarhet och det ska innehålla tillräckligt med vitaminer.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Vlcd 4 veckor
InläggPostat: tor 28 mar 2019, 20:09 
Offline
-
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 03 jun 2014, 21:28
Inlägg: 2012
Ort: Skåne
Bra jobbat :grin: :up:

//Tank

_________________
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...


Top
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet