Swedish Survivalist

Är du förberedd?


Kategoriregler


Plats för diskussion och tips om tv-serier och filmer med anknytning till survivalism. Även exempelvis böcker, spel och musik.

OBS: Posta inte länkar som kan vara tveksamma ur upphovsrättsligt perspektiv.



Ny tråd Svara på tråd  [ 153 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: tor 18 nov 2010, 11:13 
Offline
Jag undrar vad Soylent Green är gjort av?
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 09 sep 2008, 11:40
Inlägg: 607
wops skrev:
Nu är det dags för en folköl och episod tre. Härligt. :)


Aaahh... det är väl därför (bl.a.) vi är så motiverade att överleva? 8|>

_________________
"Do what you can, with what you have, where you are."
- Nån klok amerikansk president som definitivt hade en poäng där.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: tor 18 nov 2010, 19:03 
Offline
Är varmvattnet slut?
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 17 nov 2010, 18:51
Inlägg: 24
Denna serie faller så klockrent i min smak.

Hur många läser serietidningen? Issue 79 bör väl komma snart?

_________________
Tjene


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: tor 18 nov 2010, 19:17 
Offline
Inte utan mina marshmallows!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 01 mar 2009, 17:31
Inlägg: 168
Ort: Stockholm
Cornucopia skrev:
Lucretius skrev:
Hela serien finns på YouTube, alla 78 serietidningarna, och detta verkar vara sanktionerat från skaparen. Man går in på YouTube och skriver "the walking dead comic issues xy", där xy avser serietidningsnr. Ange 1 för att starta från början. De ligger i buntar om tre st per YouTube-film, och pausknappen kan behöva användas för att man skall hinna med. Startfilm: http://www.youtube.com/watch?v=A1hfY0vIz-E


Nice... man undra ifs om vissa har hur mycket tid som helst och hur lite liv som helst :)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: tor 18 nov 2010, 23:51 
Offline
En fullastad bandvagn is the shit
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 01 jul 2009, 19:29
Inlägg: 726
Herr Nilsson skrev:
Cornucopia skrev:
Lucretius skrev:
Hela serien finns på YouTube, alla 78 serietidningarna, och detta verkar vara sanktionerat från skaparen. Man går in på YouTube och skriver "the walking dead comic issues xy", där xy avser serietidningsnr. Ange 1 för att starta från början. De ligger i buntar om tre st per YouTube-film, och pausknappen kan behöva användas för att man skall hinna med. Startfilm: http://www.youtube.com/watch?v=A1hfY0vIz-E


Nice... man undra ifs om vissa har hur mycket tid som helst och hur lite liv som helst :)


Den som har tid att välja att sitta och läsa serietidningar har väl i allra högsta grad ett liv.

Däremot kanske den som skannar in 78 serietidningar och lägger ut dem med musik på YouTube saknar ett liv. Alternativt har det som jobb...

_________________
Bloggar på http://cornucopia.cornubot.se. Författare till undergångsromanen Stjärnklart, samt Midvintermörker och Midsommargryning.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: fre 19 nov 2010, 15:04 
Offline
Aftonbladet vill nog aldrig intervjua mig igen
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 13 jul 2009, 19:40
Inlägg: 1045
Ort: Den norrländska tundran...
Så vad tror ni Survivalister, skulle vi överleva en Zombie apocalyps a´la The Walking Dead? Bild

_________________
Be Prepared for the Future Collapse


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: fre 19 nov 2010, 15:14 
Offline
Ingen titel, tack! Jag tänker på OPSÄK!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 11 apr 2010, 14:10
Inlägg: 8751
Inte om man ska tro din hoppande smily :mrgreen: :D

Men med noga planerat förberedande och en bakdörr för flykt så , inga problem .

_________________
http://huntingworkingairedales.com/aire ... age_3.html


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: mån 22 nov 2010, 15:30 
Offline
Jag undrar vad Soylent Green är gjort av?
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 09 sep 2008, 11:40
Inlägg: 607
Friedrich_Von skrev:
Så vad tror ni Survivalister, skulle vi överleva en Zombie apocalyps a´la The Walking Dead? Bild


Har inga illusioner där. De flesta av oss skulle nog vara lika rökta som resten av arten.

MEN vi skulle nog ha förbättrat oddsen en hel del för vår del.

När invasionen tagit fart, så slipper de av oss som haft turen att överleva första utbrottet att treva sig igenom en mörklagd livsmedelaffär på jakt efter nåt att äta. Om vi var tvungna att göra det (pga att vi blivit separerade från samtliga egna matförråd) skulle vi säkert ha en sjysst ficklampa, samt lämpligt redskap att försvara oss med. Dessutom skulle vi veta VAD som var smartast att leta efter.

Vår hemmabas skulle må bra av vår paranoia.

Överlevande släkt och vänner KANSKE skulle säga "Du var nog inte så knäpp som vi trodde" och ta viss hänsyn till vårt sätt att se på saken... :roll:

Vi skulle inte komma på att börja en mer långsiktig, självförsörjande livsstil i oktober, när vi precis öppnat den sista konserven :shock:

Vi skulle antagligen inte heller möta något av de pinsammaste sätten många skulle dö på: frysa ihjäl med undermåliga kläder, dricka förorenat vatten, sitta och stirra på en hög med konserver utan ens en skruvmejsel att öppna dem med, oförmåga till att ens färdas till fots p.g.a. att man inte har ETT par skor som duger att gå ett par mil med, eller öppen brasa i vardagsrummet (kolmonoxidförgiftning eller brand).

Sedan hör det väl till saken att man skulle behöva en rejäl dos gammeldags bonnröta för att klara sig igenom något sånt.

Hursomhelst: det har sagts förr; zombie-invasionen är ett användbart "worst case scenario", det värsta som kunde hända där man ändå hade en chans att överleva.

Den här tv-serien hanterar detta tema mycket bra, och lyckas t.o.m. chocka en härdad gammal Romero-fan som jag (som sett det mesta i zombie-träsket vid det här laget :oops: ).

Jag gillar Glenn.

_________________
"Do what you can, with what you have, where you are."
- Nån klok amerikansk president som definitivt hade en poäng där.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: mån 22 nov 2010, 21:14 
Offline
En fullastad bandvagn is the shit
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 01 jul 2009, 19:29
Inlägg: 726
Friedrich_Von skrev:
Så vad tror ni Survivalister, skulle vi överleva en Zombie apocalyps a´la The Walking Dead? Bild


Snackar vi den tecknade serien, där zombisarna verkar mer förståndshandikappade än i TV-serien, så tror jag att gårdens fårstängsel skulle räcka, så länge det inte kommer en horde. Bara att näta om så att näten sitter på utsidan hagarna istället för insidan. Förslagsvis också sätta upp ett andra stängsel innanför om de nu enstaka exemplar skulle komma över det första. Kanske rent av ett vanligt hederligt vilstängsel?

Problemet är mängden ammunition...

_________________
Bloggar på http://cornucopia.cornubot.se. Författare till undergångsromanen Stjärnklart, samt Midvintermörker och Midsommargryning.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: mån 22 nov 2010, 23:57 
Offline
En fullastad bandvagn is the shit
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 09 dec 2009, 14:25
Inlägg: 726
Ort: Järnbäraland
http://clappingfetus.com/fuckyou/2010/08/17/7-scientific-reasons-a-zombie-outbreak-would-fail-quickly/

_________________
Z☣mbierna kommer inte att döda sig själva.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: mån 29 nov 2010, 14:00 
Offline
Konservöppnaren börjar bli utsliten. Igen!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 jan 2010, 14:56
Inlägg: 2646
Dags för Episode 5 i eftermiddag.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: fre 03 dec 2010, 20:54 
Offline
Salt på lager? Bara lite. Ha, ha!

Blev medlem: sön 04 jan 2009, 12:29
Inlägg: 483
sheldor skrev:


Jag tycker åtminstone några saker på den listan är felaktiga (vad nördig man är som diskuterar såna här saker :D ).

För det första är väldigt många zombie-"forskare" duktiga på att påpeka att djur, inte ens bakterier eller flugor i vissa fall, avskyr zombies och inte jagar dem eller ens håller sig i närheten av dem. I andra fall ger en vargäten zombie helt enkelt upphov till en vargzombie.
Viruset gör också att de bryts ner långsammare eller ibland inte alls.
Bett kan (åtminstone i början av zombieapokalypsen) vara riktigt effektiva. Hur ofta bryr sig sjukhus om att stoppa folk i karantän för bett liksom? Dessutom är ALLA zombiekroppsvätskor smittbärande. Lite zombieblod i ögat efter att ha blåst skallen av en? Grattis, du är en zombie.

CDC är värdelöst eftersom det inte finns någon botemedel för zombierna.

Vad gäller vapen kanske det stämmer i USA, men vad gör du om du inte kan få tag i mer ammunition för att fabriken är stängd eller lastbilarna slutat rulle pga av bränslebrist?

Så, slut på mitt nörderi. ;)


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: fre 03 dec 2010, 22:48 
Offline
Skynet fights back!

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 00:09
Inlägg: 641
Ort: Bästkusten
Var det bara jag som störde mig på att den svarte killen, agenten från Jericho, la pipan och inte stocken mot ryggstödet på stolen när han skulle skjuta sin zombie-fru?

_________________
Endast Sverige svenska preppers har

Köp Sveriges billigaste silvermynt hos Liberty Silver. 2% rabatt med koden "survivalist"


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: fre 03 dec 2010, 22:50 
Offline
En fullastad bandvagn is the shit
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 01 jul 2009, 19:29
Inlägg: 726
Despierto skrev:
Var det bara jag som störde mig på att den svarte killen, agenten från Jericho, la pipan och inte stocken mot ryggstödet på stolen när han skulle skjuta sin zombie-fru?


Väldigt vanligt Hollywood-fel. Brukar reagera på det också. Vill man missa så... (För er som inte har jägarexamen eller vapenutb från det militära - pipan skall aldrig vila mot något, då missar man det man siktar på).

Nu var det iofs relativt korta avstånd och i princip stillastående mål, så man får väl acceptera det hela ändå. Men på över 100m, nix, pipan i kontakt, och du missar ett så litet mål som ett huvud.

_________________
Bloggar på http://cornucopia.cornubot.se. Författare till undergångsromanen Stjärnklart, samt Midvintermörker och Midsommargryning.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: fre 03 dec 2010, 23:19 
Offline
Konservöppnaren börjar bli utsliten. Igen!
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis 19 jan 2010, 14:56
Inlägg: 2646
Det finns fler episka fel att störa sig på, men rätt charmig serie ändå.


Top
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The walking dead
InläggPostat: lör 04 dec 2010, 06:49 
Jag är mer förvånad över hur mycket som känns "rätt". De personer vi följer är inte, vad jag förstår, avsedda att representera enbart "survivalists" utan mer en blandad population som råkat överleva. Sedan kanske (förhoppningsvis) survivalister och personer med lämpliga kunskaper och erfarenheter är lite överrepresenterade i den gruppen.


Top
  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 153 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Nästa


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Mod Databas :: Återställ block
Swedish translation by Virtuality & phpBB Sweden © 2006-2008
Swedish Portal translation by Raben © 2008


Våra villkor | Integritet