takiman skrev:
Ulv i fårakläder skrev:
Vi har en av världens mest utbildade poliskårer och väldigt väldigt icke våldsamma
Tycker vi har en riktigt rutten poliskår. Stinkande kåranda. Väldigt avskärmade från verkliheten och allmänheten i många sina områden.
Rätt otrevliga och inte direkt hjälpsamma. Dom verkar inte vilja ha kontakt med människor i samhället dom arbetar i.
Icke våldsamma? Beror nog på vem du pratar med, finns rätt stora skillnader till din uppfattning. Unga nyutexaminerade poliser, gärna inflyttade till sthlm, som sitter på C-turen i sthlm är inte direkt "icke våldsamma". Stackars uteliggare och narkomaner som får åka en sväng i bussen, för att de varit på fel plats, och smaka batong för att sen bli avkastade eller åtalade för våld mot tjänsteman.
Tror du inte att det där är lite fel eller överdrivet? Annars skulle nog media som älskar att slå ner på polisen att smälla upp det på löpsedlarna.
Skulle köpa bil och stod och valde mellan SAAB och volvo, letade upp några poliser som skulle utföra någon form av kontroll och hade ett bra snack med dem om hur de upplevde de båda bilarna med för och nackdelar. Blev varken slagen med batong eller hotad eller ombedd att försvinna.
Fick vad jag upplever mycket bra stöd av polisen när jag blev nedslagen och rånad. Blev av med plånboken och mobilen. Kunde inte ta en taxi till sjukan (låg inom gångavstånd men förbi platsen där det hände) och trotts att det inte är något krav på dem att anordna transport till sjukan ifall det inte är svårartat akut så ställde de upp och körde dit mig, såg till att vänta med mig så jag slapp vara själv och förklarade för de vad som hänt så jag slapp gå igenom historien flera gånger för olika personer.
Sen lyckades de fixa fram telefonnummret till min flickvän så jag kunde kontakta henne och till att spärra mina kontokort.
Men det finns två sidor av alla mynt säkert...
Men så som jag alltid har sett på poliser så är det att det är vanliga människor som vemsomhelst.
Orwell sa det nästan bäst: "Människor sover tryggt i sina sängar för att hårda män är redo att utsätta sig och andra för våld för deras skull"