Dweomer skrev:
HA är inte så dåliga att ha goda kontakter med tror jag .
Inom gruppen så finns det lagar , respekt , och en förvånande hög moral och etiska värderingar .
Men som utomstående lever man nog lite farligare . Jag skrev ju inom gruppen .
Jag kommer nog att söka mer ensamhet när det skiter sig , en anledning är att vid katastrofer så ökar problemen med sjukdomar under en period och då vill jag inte röra på mig för mycket eller ha för många kontakter .
Skulle behöva några riktigt bra vänner med en bred kunskapsbas som kompletterar min , några få som man verkligen kan lita på i alla situationer , men tyvärr så tror jag de är svåra att hitta .
Ja, alla våldtäkterna och droganvändningen tyder verkligen på att det skulle vara en gruppering med hög moral och etiska värderingar. Räknar man därtill alla åtskilliga vapenbrott och att de där mupparna knappt kan gå utanför dörren utan att bli haffade (varför tror du det ligger så lågt? Just det, celler har en förmåga att göra det med människor) och att de som är ute och busar på gatorna mest är gangsterromantiska 20-åringar som har fått en bunt klistermärken så får man verkligen ett homogent gäng man absolut vill hänga med.
Hepp, hepp, tänk nu innan du börjar gapa. Brott=dom. Alltså har de åkt dit, annars skulle de inte ha begått något brott. Vi har ingen brottsstatistik, vi har bara straffstatistik. Blir man dömd så är man ju sådär brottsling, eller hur? Du ska komma undan med mycket pengar om det ska vara värt ett skit när du ligger i ditt betongrum.
Jag tror precis som någon skrev tidigare i tråden på att ha kunskap nog att kunna leva av naturen, som vår civilisation överlevde på i tusentals år och som människor överlag har överlevt på i ungefär 200.000 år innan dess och innan dess kunde evolutioneras på grunden av. Använd hjärnan, det är den som gör oss till överlevare.