Det var antagligen mig och min fru som stod vid sopp-konserverna...
Eller nej, hustrun skulle antagligen plocka ned egna konserver och inte stå och lyssna på när jag tjatar om natriumgluttamat och modifierad stärkelse.
För att få med någon som gärna ser på tv-serier på lite prepping så lär du nog gå till tv-serierna för hjälp!
Survivors från 2008. En ny influensa slår ut 99% av jordens befolkning. Serien handlar om några människor i storbritannien som slumpen kastar ihop. De har olika kunskaper varav en är survivalist som har land-rover med bensindunkar på taket, stor ryggsäck, vatten och mat med sig.
Många som de stöter ihop med är fårk. Slitna, smutsiga människor som skulle göra vad som helst för att överleva. Däribland, slåss, stäla och som verkligen lever ur hand i mun i de ruttnande resterna av London. Mycket spännande och sevärd! Har gått på tv4 eller kanal 9 eller någonting sådant när den var ny.
Jericho från 2006. Skildrar livet i en amerikansk småstad. I första avsnittet sprängs dessutom ett kärnvapen i närmsta storstad. Man får klara sig utan el, utan information och utan import av mat. Mycket konflikter. Sändes på tv4+ 2007
Det är två stycken motiverande serier. Kan ge lite insikter. Om inte annat till dig själv!