Dr Spoke skrev:
skogsstjärnan skrev:
Brand i Slöddertälje.

Tönt.
Vi som bor här är hjältar och förtjänar intet annat än er respekt. Vi tar ansvar i flyktingfrågan, för att uttrycka sig milt.
Jag har bott och arbetat i Södertälje och har vänner som bor och arbetar i södertälje fortfarande. Det har blivit väldigt förslöddrat.
När jag var liten så åkte vi till Centrum för att gå på bio, det vill jag inte längre för det är högljutt och bråkigt på biosalongerna. Det kanske inte har ändrats utan det är filmerna som jag besöker som har ändrats. Men det är inte på det sättet om jag kör 40 min till in till Stockholm och går på Rigoletto eller annan salong.
Annat som blivit otrevligt är pendeltågsstationerna på kvällarna, när jag var yngre bad jag farsan att släppa av mig vid någon av dem för att åka hem till stan, nu tar jag bilen hela vägen även fast det kostar mer pengar.
Så visst har stan förslöddrats av olika skäl, flyktingfrågan som du antyder kan vara en med ökat arbetstryck på arbetsmarknaden försämras möjligheterna för alla. En annan kan vara att det sparats in så till tusan mycket på skolan och lärarlöner och deras auktoritet att det försämrat utbildningsnivån. Skälen är säkert många och skilda. Men visst har det tusan blivit sämre i Södertälje?